41896
netweters
|
18405
gesprekken
|
19889
vragen
|
He kan je voor bepaalde toestellen een einduur instellen voor het gebruik van het internet?
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Beperken van interet gebruik na een bepaald uur
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is perfect mogelijk met een eigen (goede) router met uitgebreide "parental control" mogelijkheden.
Hiermee kan je individuele gebruikers de toegang tot internet beperken.
Met de Telenet HGW kan je dat niet.
Dat is juist tijdstippen kan je in instellen volgens gebruiker en toestel
Je kan zelf een lijst maken met toegang en en geen toegang van websites
Vanaf november 2024 zal dit mogelijk zijn vanaf dan kan je eigen modem toestel kiezen
nu is het een en verhaal zeer complex
Unifi kan dit perfect, maar dit is wel wat duurder materiaal tegenover TP-link
Met al die voorstellen kan je internet via de kabel blokkeren maar dan is er nog altijd internet via G4 van de GSM.
De jongeren zullen ook wel zo leep zijn om die blokades te omzeilen en ze zullen je niet komen vertellen hoe ze het doen.
Het is inderdaad om mijn dochter te beletten om na een bepaald uur nog internet te gebruiken.
De GSM zal ik wel niet kunnen tegenhouden als ze op 4G overstapt.
Ik hoop maar dat ze niet weet hoe ze een mobiele hotspot moet instellen om haar tablet en laptop zo te kunnen gebruiken.
Maar als ik de antwoorden hier lees is het niet ogelijk om mijn doel te bereiken zonder extra hardware.
en hoe ( en wanneer) zit dat met die eigen modem in 2024?
Ik kan natuurlijk wel op zoek naar een modem maar ik ben een aantal jaar geleden overgestapt van Proximus op Telenet voor internet en ik weet momenteel niet waar ik moet naar kijken bij de aanschaf van een nieuwe modem.
Dit werkt alleen met extra hardware
Opgelet die modem gaat niet goedkoop zijn je gaat wel alles zelf kunnen regelen en zelf iets uitbouwen
zoals je bij bedrijven hebt en is ook spaarzamer kwa stroom
Vanaf 2024 zullen winkels beginnen bekijken wat ze gaan aanbieden
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231012_94009537
@deboopi schreef:Het is inderdaad om mijn dochter te beletten om na een bepaald uur nog internet te gebruiken.
De GSM zal ik wel niet kunnen tegenhouden als ze op 4G overstapt.
Ik hoop maar dat ze niet weet hoe ze een mobiele hotspot moet instellen om haar tablet en laptop zo te kunnen gebruiken.
Zonder iemand anders de les te willen spellen in pedagogie ...
Een goed gesprek met de dochter, goede afspraken en een beetje vertrouwen kan ook goed helpen 😀
Jongeren zijn vindingrijk, en als ze een gsm heeft met mobiele data, kan ze toch nog altijd op internet. Hotspot instellen en andere truukjes leren ze van mekaar op school 🤗
@deboopi schreef:Maar als ik de antwoorden hier lees is het niet mogelijk om mijn doel te bereiken zonder extra hardware.
en hoe ( en wanneer) zit dat met die eigen modem in 2024?
Ik kan natuurlijk wel op zoek naar een modem maar ik ben een aantal jaar geleden overgestapt van Proximus op Telenet voor internet en ik weet momenteel niet waar ik moet naar kijken bij de aanschaf van een nieuwe modem.
Je hebt inderdaad extra hardware nodig, namelijk een goede router.
Dat heeft niets te maken met de "modemvrijheid" die vanaf november 2024 in voege komt. Je kan nu al een eigen router aansluiten achter de Telenet HGW, en deze naar wens instellen, je hebt hiervoor geen nieuwe modem nodig.
Kan volgens mij ook via Telenet modem, namelijk Safespot stuff, meer bepaald "gezin".
bvb
Hoe werkt de Safespot-app? (telenet.be)
Zoals met eender welke appliance je dat wil doen, Telenet of andere vendor: er is altijd een weg rond natuurlijk, zoals 4G, specifieke browser, VPNs, ... maar geeft natuurlijk een extra obstakel. Bovendien kan je ook beetrje "bigbrother" spelen over je kroost, maar denk dat communicatie waarschijnlijk beter gewoon face-to-face gebeurt, zal beetje vd omstandigheden afhangen vermoed ik..
Als je in het apple ecosysteem zit kun je perfect alles regelen met schermtijd.
Zo kan je op bepaalde uren alles blokkeren, of bepaalde apps een bepaalde duurtijd per dag geven.