24755
netweters
|
152397
antwoorden
|
20699
vragen
|
Beste,
Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?
Microsoft Windows [Version 6.1.7601] Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved. C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157 Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops 1 3 ms 3 ms 4 ms 192.168.0.1 2 52 ms 14 ms 13 ms 10.76.64.1 3 * * * Request timed out. 4 14 ms 10 ms 10 ms dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111] 5 13 ms 14 ms 54 ms 4.68.72.21 6 * * 27 ms ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140] 7 * * * Request timed out. 8 24 ms 29 ms 25 ms 212.73.205.158 9 26 ms 29 ms 26 ms 37.244.9.33 10 29 ms 26 ms 27 ms 24.105.31.36 11 27 ms 26 ms 29 ms 185.60.112.157 Trace complete.
Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb zelf nog even de Traceroute en de MTR laten lopen op een piekmoment (zoals nu met het voetbal waarbij ikkk veronderstel dat er toch wel heel wat internetverkeer zal zijn).
De resultaten zijn zoals verwacht, en zoals anderen hier aangeven in hun TR en MTR.
13/06/2016 19:52:49 UTC -------------------- MTR: HOST: Blizzard Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. Blizzard 0.0% 10 0.3 0.4 0.3 0.5 0.1 2. ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 3. 37.244.10.102 0.0% 10 1.0 2.0 0.9 3.5 0.9 4. 37.244.10.34 0.0% 10 2.3 1.5 0.8 2.3 0.6 5. 213.19.197.253 0.0% 10 0.6 2.2 0.6 16.6 5.0 6. ae-1-6.bar1.Brussels1.Level3.net 0.0% 10 3.5 4.2 3.5 10.3 2.2 7. 4.68.72.18 0.0% 10 3.7 3.8 3.7 3.9 0.1 8. dD5E0FA74.access.telenet.be 50.0% 10 5.8 5.8 5.8 5.9 0.0 9. dD5E0C95C.access.telenet.be 0.0% 10 8.0 8.7 7.9 11.2 1.0 10. 178-118-221-62.access.telenet.be 0.0% 10 15.8 15.5 13.1 17.3 1.5
13/06/2016 19:53:53 UTC -------------------- MTR: HOST: Blizzard Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. Blizzard 0.0% 10 0.3 0.4 0.3 0.7 0.1 2. ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 3. 37.244.10.102 0.0% 10 1.5 2.6 1.0 3.8 0.9 4. 37.244.10.34 0.0% 10 1.9 1.6 0.8 2.9 0.7 5. 213.19.197.253 0.0% 10 1.2 1.4 0.6 6.0 1.7 6. ae-1-6.bar1.Brussels1.Level3.net 0.0% 10 3.5 3.5 3.4 3.5 0.0 7. 4.68.72.18 0.0% 10 3.8 3.8 3.7 4.0 0.1 8. dD5E0FA74.access.telenet.be 60.0% 10 5.8 5.8 5.8 5.8 0.0 9. dD5E0C95C.access.telenet.be 0.0% 10 8.2 9.1 8.1 14.4 1.9 10. 178-118-221-62.access.telenet.be 0.0% 10 14.4 14.9 13.3 16.9 1.3
Ik heb op de blizzard fora ook thread lopen (die ik wel enige tijd niet meer geüpdatet heb) :
Yup, hier het zelfde probleem . De disconnects zijn bij mij gisteren pas voor het eerst voorgevallen. Sinds de beta nog nooit voor gehad.
Bijhorende MTR:
|------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| | 192.168.0.1 - 1 | 457 | 455 | 0 | 0 | 31 | 0 | | 10.78.0.1 - 1 | 457 | 455 | 7 | 59 | 448 | 107 | | dD5E0CC9A.access.telenet.be - 18 | 273 | 225 | 0 | 58 | 455 | 24 | | dD5E0FA79.access.telenet.be - 1 | 457 | 455 | 8 | 58 | 453 | 107 | | 4.68.72.17 - 1 | 461 | 460 | 9 | 57 | 419 | 138 | | ae-128-3514.edge6.Amsterdam1.Level3.net - 0 | 464 | 464 | 12 | 61 | 403 | 166 | | 213.19.197.254 - 1 | 457 | 455 | 13 | 63 | 461 | 130 | | 37.244.10.35 - 1 | 460 | 459 | 0 | 61 | 400 | 122 | | 37.244.10.103 - 1 | 461 | 460 | 12 | 61 | 367 | 133 | | 185.60.112.157 - 1 | 460 | 459 | 0 | 60 | 392 | 117 | |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
18% packet loss
Voor degene die zich richten op de packet loss van de MTR reports .
Gelieve deze juist te interpreteren:
Zie ook https://www.linode.com/docs/networking/diagnostics/diagnosing-network-issues-with-mtr/
Vooral het stuk over Analyzing MTR reports - verifying packet loss.
Als men het vb uit de link vergelijkt met al de vb gepost in deze thread is die packet loss duidelijk te wijten aan die ICMP rate limiting (die ik vermoed dat telenet wel op bepaalde servers zal doen; @VincentD zal dit mogelijks kunnen beamen of weerleggen.)
Wel erg dat Blizzard die die tool zelf promoot (en verplicht bij zulke problemen) er niet eens mee overweg kan (lees juist kan interpreteren) en dan altijd naar de ISP wijst...
Enkele andere links over de disconnects :
EU : http://eu.battle.net/forums/en/overwatch/topic/17611521598
US : http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20744295580
Vermoed dus niet enkel bij telenet een probleem en meer blizzard. Maar toch al leuk dat telenet er ook naar ziet.
PS: Ikzelf zit ook achter zo een zwarte router/modem van telenet en nooit problemen met disconnects. (Whoppa abbonement). Een collega gamer heeft wel problemen en ben aan het zoeken waar dit aan kan liggen...
Iedereen kan een forum post opzoeken van random disconnects, maar ik raad je aan om een google search:"proximus blizzard" te vergelijken met "telenet blizzard". Telenet threads gaan enkel en alleen over random disconnects, en zo kan ik er tientallen linken (ik heb er trouwens al meerdere gelinked). Het is makkelijk om met de vinger naar blizzard te wijzen, maar de meeste mensen hier hebben elke stap doorlopen op de Blizzard website om deze random disconnects op te lossen. Je kijkt hier trouwens enkel naar Overwatch threads waar inderdaard een paar(geen algemene!) connection issues zijn, maar zijn deze er ook op de WoW forums, de diablo 3 forums en de hearthstone forums? Neen, deze zijn zeer weinig voorkomend. Doe dus aub geen moeite om de schuld bij Blizzard te leggen, de rest van de Europese ISP's hebben dit probleem niet. Als dit de schuld was van Blizzard zouden ze allicht duizenden klachten per dag krijgen (World of Warcraft heeft miljoenen spelers). Dit probleem begon op de dag dat ik ben overgeschakeld van Proximus naar Telenet, wireless en wired, bij mij thuis of bij een vriend die Telenet heeft, maakt niet uit. Lan party bij iemand die Proximus heeft? Hele avond geen dc's.
Hier is de voorpagina op dit moment van de technische WoW forums:
http://eu.battle.net/wow/en/forum/874936/
0 Mensen die klagen over disconnects, enkel lag en andere zaken.
Maar inderdaad, deze MTR result toont verre van zeker de oorzaak van het probleem. Na mijn MTR te vergelijken met iemand die Proximus heeft, blijken de resultaten vergelijkbaar. Neem de MTR dus met een korrel zout.
Het wil niet zeggen dat wij die MTR niet goed interpreteren dat Blizzard dat ook doet he. Dat tooltje is vrijblijvend (bij een report vragen ze naar een pathping, niet de output van die MTR) en ge weet niet op basis van welke informatie zij u naar uw ISP verwijzen. En dat is ook een beetje het probleem naar mijn mening, 0,0 transparantie over dit soort dingen. Zo weet ge niet eens als het echt serieus genomen wordt.
Dan in verband met de links die ge post. Er zijn duidelijk 2 heel verschillende grote problemen in verband met disconnects bij OW. De zeer frequente die ge veel ziet in die topics ("Everytime I log in. I join a game, then literally about 8-10seconds later I D/C "). En de willekeurige minder frequente die ge hier terugziet bij de meeste klachten van telenetklanten. Deze ziet ge ook veel minder terug op de fora.
Van die eerste ben ik redelijk te overtuigen dat het een Blizzard probleem is. Maar bij ons probleem niet. De reden daarvoor is dat ik identiek hetzelfde probleem gehad bij het spelen van Destiny (ander systeem, developers, architectuur, servers,...) en op hun fora waren er opvallend weinig vergelijkbare klachten. Ook het feit dat hier mensen geholpen zijn met het gebruik van een VPN vind ik uiterst verdacht. Ik ben ondertussen zelf ook aan de slag gegaan met een VPN. Tot nu toe geen enkele disconnect gehad, maar heb nog niet genoeg uren gemaakt om daar al harde conclusies over te trekken. Meer volgt later.
Ik ben vrij zeker dat het probleem bij Telenet ligt.
@VincentD is het mogelijk dat het door de traffic shaping van p2p verbindingen komt?
Ik weet niet hoe de verbinding tussen de Blizzard servers en de clients loopt. Maar mogelijk wordt het verkeerd geclassificeerd en loopt er daar iets fout.
Of het zit in de hgw maar dat is nog niet getest en ik ben hier de enigste met een modem-only en heb jammer genoeg geen tijd om het te testen.
natuurlijk ligt het probleem bij telenet. blizzard heeft telenet zelf al meerdere keren gecontacteerd i.v.m het probleem ( volgens meerdere gamemasters waar ik mee gepraat heb) en ze willen er niets aan doen. sinds de release van cataclysm is en battle.net 2.0 is dit probleem ontstaan omdat telenet sinds dan blizzard verkeer als p2P ziet terwijl dat niet zo is.
Deze ochtend (zondag 19 juni) is het weer heel erg.
6 DC's op zo'n 45 minuten tijd in Diablo 3.
Edit : En in de loop van de namiddag nu totaal geen DC's gehad voor 4uur.
Heb geen idee of dit eigenlijk wel helpt om te posten, maar wou het gewoon maar even meegeven.
Moet cederique bijtreden, disconnects in WoW, veel rubberbanding in overwatch, lost connection in diablo.
Vincent, er is toch iets dat telenet anders moet doen tegenover de rest? Veel mensen hoor ik zeggen dat ze de zwarte "3.0" telenetrouter hebben. Kan hier geen oorzaak liggen?
Would it be possible to speak with a technician here to move forward on this issue?
It's been nearly 1 month now and absolutely no descent answer has been given Oo
Sadly i think this is where the traction of this topic stops, the only thing we had in this thread is a first line of support, asking for some clarifications of the problem and suggestions of solutions that have been tried and failed many times before, but it seems Telenet has no intention of taking it up further that what we got so far. This isn't the first time on this topic, and it won't be the last since they deicde not to fix it and leave us with our problems.
@Geryas schreef:Sadly i think this is where the traction of this topic stops, the only thing we had in this thread is a first line of support, asking for some clarifications of the problem and suggestions of solutions that have been tried and failed many times before, but it seems Telenet has no intention of taking it up further that what we got so far. This isn't the first time on this topic, and it won't be the last since they deicde not to fix it and leave us with our problems.
Maybe wait Telenet is a company they have a lot of things to do...
I really think that they are working on it.