Beantwoorden
Jezze
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Beste,

 

Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?

 

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1     3 ms     3 ms     4 ms  192.168.0.1
  2    52 ms    14 ms    13 ms  10.76.64.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    14 ms    10 ms    10 ms  dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
  5    13 ms    14 ms    54 ms  4.68.72.21
  6     *        *       27 ms  ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8    24 ms    29 ms    25 ms  212.73.205.158
  9    26 ms    29 ms    26 ms  37.244.9.33
 10    29 ms    26 ms    27 ms  24.105.31.36
 11    27 ms    26 ms    29 ms  185.60.112.157

Trace complete.

Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?

 

Alvast bedankt!

 

499 reacties
Tsnelders
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
My smart Valentine Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Dus, topic sterft stille dood, geen fix buiten modem only? 😞

 

Vincent, kan je eventueel meegeven of er actief naar een fix gezocht wordt? Mijn geluk kennende ga ik een modem only kopen en lees ik hier de dag erna dat het opgelost is...

 

Mocht er niet actief naar een fix gezocht worden weet ik het ook graag, dan ga ik alsnog voor de modem only.

 

Groetjes,

Tom

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Tsnelders

 

Bij mijn weten IS er een oplossing, nl. met die modem-only werken. En die moet je niet "kopen", je kan die in een Telenet center gewoon gaan omruilen met je modem/router (HGW) en dat kost je geen cent. Wat wél aan te raden is: een router om achter die modem-only te hangen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Revassin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
My smart Valentine A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@VincentD Heb jij nog een update in verband met dit probleem?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Voor de freaks (ja ik voel me er ook een 😛 ) die een extreem goed wifi netwerk willen, dan is dit misschien wel een goede setup.

(Ja het kost vrij veel maar ik vind het het geld wel waard al besef ik dat de meesten het niet nodig hebben.)

 

Die access points zijn ook in pakken van 5 beschikbaar waardoor je veel bespaart maar dan moet je ook nog de PoE adapters kopen want die zitten daar niet bij.

 

Voor anderen die met een gewone router blij zijn:

 

@sb heeft goede ervaringen met TP-Link

 

Ik heb vrij goede ervaringen met D-Link en Asus (de Asus was niet volledig stabiel maar als je er een koopt dan raad ik aan om deze firmware te gebruiken: AsusWRT-Merlin)

Ik heb een TP-Link gehad en daar was ik echt niet blij mee totdat ik openWRT er op heb gezet waarna hij zeer goed werkte.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VincentD
Ex-Moderator
Berichten: 193
Lees je nog iets anders? ;-) De vernieuwde WIGO? Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Blizzard overwatch: connectie problemen

Onze collega's hebben het kunnen reproduceren en bekijken hoe we dit kunnen oplossen.

Over wat de oplossing juist zal zijn, is er nog niets geweten.

 

Het onderzoek is dus nog steeds volop aan de gang. Wanneer we meer concrete info hebben, posten we het in deze thread.

Vincent

"I've tried absolutely nothing and I'm all out of ideas."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Tsnelders
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
My smart Valentine Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Hey Vincent,

 

Dat is zeer goed nieuws! Een stap dichter :).

 

Indien blijkt dat er geen oplossing mogelijk is, kan je ons feedback geven dat we al dan niet voor de modem-only dienen te gaan?

 

Thanks!

0 Likes
VincentD
Ex-Moderator
Berichten: 193
Lees je nog iets anders? ;-) De vernieuwde WIGO? Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Blizzard overwatch: connectie problemen

Momenteel raden we alvast niet aan om te switchen naar een modem-only, @Tsnelders.

 

Als er een update komt, zowel positief als minder positief, houden we je op de hoogte. Wanneer we meer weten, bekijken we opnieuw de volgende stappen.

Vincent

"I've tried absolutely nothing and I'm all out of ideas."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Revassin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
My smart Valentine A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@VincentD Met alle respect van dien maar ik heb dit probleem al sinds mijn huishoud overschakelde naar Telenet (Van Belgacom) en die router van jullie kreeg (Ik had deze problemen al bij het spelen van World of Warcraft). En ik heb hier meerde malen mijn ontevredenheid  hierover geuit bij Telenet. Maar Telenet klantenservice zegt altijd hetzelfde: We zien geen problemen op de lijn het zal wel bij Blizzard liggen (Wat onzin is gezien ik heb vastgesteld dat ik ontzettend veel package loss heb in het algemeen tussen de centrales van Telenet).  Sinds de technische dienst lijn is opgeheven is nog moeilijk geworden om een fatsoenlijke hulp te krijgen bij Telenet.

En nu pas na ongeveer 6-10 jaar krijg ik te horen dat dan eindelijk het probleem (zogenaamd nu pas) gevonden is en dan bij jullie ligt. Maar jullie hebben toch nog steeds geen oplossing.

De enige echte oplossing is geen oplossing want dat betekend dat je moet overschakelen naar een duurde abo om een Modem-only te nemen  want blijkbaar weigeren jullie deze om te ruilen bij mensen die deze issue hebben. In mijn ogen wat jullie doen is gewoon puur oplichterij/afpersing.

Ik vindt het dan ook echt schandalig hoe de top management van Telenet met zijn klanten omgaan puur  en alleen omdat ze in weten dat ze een monopoly hebben qua internetgebruik in België. Hoe zij omgaan met hun klanten maakt mij onwijs kwaad.

Zou me ook niks verbazen als dit bericht wordt weggehaald om slechte publiciteit te vermijden.

EDIT: Ow en ik heb een meerdere VPN services geprobeerd maar geen enkele heeft een constante snelle & stabiele verbinding dus dat is ook geen optie...

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Revassin- Waar haal je het vandaan dat je een duurder abo zou moeten nemen voor een modem-only? Ik heb Basic Internet en werk ook met een modem-only. Ik weet wel niet 100% zeker of je een (eenmalige) vergoeding moet betalen voor de installatie van die modem...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Revassin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
My smart Valentine A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@sb Ik krijg altijd te horen dat modem only voor zakelijk klanten alleen zijn. In andere woorden je moet een zakelijk abo nemen dan.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Revassin

Je kan je HGW gratis gaan omruilen in een Telenet center

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Revassin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
My smart Valentine A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Arthur2 mijn vader had  het een paar jaar geleden geprobeerd in een service center. Zoals ik zei we kregen te horen dat alleen zakelijk klanten een modem only krijgen. We kregen toen een nieuwe modem/router terug mee om te proberen maar geen modem-only.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Revassin- Bij TN helpt het als je al eens op je strepen staat. Deze keer kan je tenminste zeggen dat je op denetweters.be gelezen hebt dat een modem-only wel degelijk een (kosteloze) optie is.

 

Vanuit het standpunt van TN kan ik wel begrepen dat ze bij de klant liever een HGW installeren. Dat biedt bescherming tegen de (meestal onwetende) klant, een draadloze verbinding én een extra TelenetWiFree (of HomeSpot/HotSpot) punt.

 

Zoals ik al zei heb ik Basic Internet, maar ik heb geen Digibox of Digicorder. Toen ik hier meer dan 10 jaar geleden introk stond die modem-only er al en ik heb nooit behoefte gehad aan een HGW. De modem is intussen wel wat verouderd en ondersteunt enkel EuroDOCSIS 2.0, maar ik heb voorlopig geen IPv6 nodig en zolang de snelheid (upload/download) niet omhoog gaat heb ik in feite geen 3.0 nodig. Maar als ik 'm moet inruilen, dan zal het voor een modem-only zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Revassin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
My smart Valentine A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Om eerlijk te zijn weet ik zelfs niet of het wel waard is nu om dit nu nog te doen. Ik ben thuis de persoon die meeste gebruik maakt van internet en voornamelijk om te gamen. Ik ben tegenwoordig voor mijn werk in Nederland tijdens de week dus ik kan alleen nog maar in het weekend gamen. Ben uiteindelijk van plan in de buurt te gaan wonen van mijn werk en ik zal dan een Nederlandse ISP nemen (waar ik hopelijk dit soort gezeik niet meemaak).

Maar gaat er mij gewoon om dat dit probleem er al is sinds de intrede van hun Motorola modem/router. Je kan dan ook makkelijke meerdere topics over de connectie problemen terug vinden op de WoW forums die wel een paar jaar geleden zijn gepost. En nu eindelijk na al die jaren dat Telenet het eens (echt) gaat uitzoeken kunnen ze nog niet met een oplossing komen (Buiten de oplossing waardoor ik moet overswitchen naar een modem en een nieuwe router zou moeten aanschaffen). Het is gewoon te gek voor woorden.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Blizzard overwatch: connectie problemen


@Arthur2 schreef:
@Novanoid leuk on te horen! 🙂

Het enigste probleem dat er wel is, is dat de digicorder niet optimaal zal werken. (Er zijn routers met een iptv functie en dan zou het moeten werken als je dat juist instelt.) Of je kan hem direct op een switch achter de modem hangen maar dan kun je je opgenomen afleveringen niet kijken via yelo play.

Als je een switch met de modem verbindt en daarop de digicorder en de router, is de digicorder perfect interactief en kan je opgenomen afleveringen wel kijken via Play.
Waarom zou dat niet lukken volgens jou?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes