Beantwoorden
DJFransZeus
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

DOCSIS 3.1 e-router met (onbekend) SSID

Vorige week werd DOCSIS 3.1 e-router geïnstalleerd.

Via mijn.telenet/homenetwork heb ik toegang tot 2 toestellen:

Modem DOCSIS 3.1 e-router

- Access Point (WNDR4300TN)

Ik besluit hieruit dat de DOCSIS 3.1 naast router ook WiFi aan boord heeft; klopt dit?


Ik heb echter eigen Unifi AP's staan, en heb geen interesse om de Telenet WiFi apparatuur te gebruiken.

 

Op mijn DOCSIS 3.1 e-router staat de WiFi dan ook 'Uitgeschakeld'; wanneer ik het configuratiescherm open zie ik een 'telenet-88....' SSID staan met vooringevuld WPA2-PSK paswoord.

Ik zie echter dat op de configuratie van de WNDR4300TN een ander SSID staat geconfigureerd Wildemauwe; die staat 'zichtbaar'.

Er is geen broadcast van Wildemauwe SSID of de 'telenet-88..' te zien, dus er gaat niemand connecteren; toch heb ik de intentie om de SSID Wildemauwe als onzichtbaar te zetten en de bijhorende PSK aan te passen.  

Mijn vraag is echter: wat is het verschil tussen beide SSID's 'telenet-88..' en 'Wildemauwe'
Is er een (support?)-reden om deze SSID's niet te wijzigen?


0 Likes
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DOCSIS 3.1 e-router met (onbekend) SSID

@DJFransZeus  zelf heb ik ook een Docsis 3.1 E-router en daar zit geen Wifi ingebouwd. Dit is enkel een modem zonder Wifi. Ik vermoed dat je de Telenet-88xxx ziet van de buren of dat het je  oude netwerk is wat je ervoor misschien ooit gebruikt hebt. 

 

patrick37_0-1604833226105.png

Maar misschien is je modem verkeerd geprovisioneerd of er is iets achterliggend verkeerd gegaan met je profiel voor 'mijn Telenet'. 

 

Wat je in bovenstaande afbeelding ziet staan zou jij ook moeten zien staan. En als je dan verder kijkt ziet je het volgende staan:

 

patrick37_1-1604833478708.png

Kan je dat eens controleren en eventueel ook een screenshot maken van het geen wat je zelf ziet staan in 'mijn Telenet' ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DJFransZeus
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

DOCSIS 3.1 e-router met (onbekend) SSID

1_Overzicht.png

 

Op de link 'Wireless acces point...' drukken geeft:2_DetailModem.png

 

De drop-down:
3_Dropdown.png

 

 

Access-Point geselecteerd:4_AccessPoint.png

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DOCSIS 3.1 e-router met (onbekend) SSID

@DJFransZeus  nu is het heel duidelijk. Je provisionering is goed gedaan want je modem is correct maar je hebt er nog een accespoint achter staan in je opstelling. Dus het netwerk wat je ziet is enkel en alleen van je accespoint. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DOCSIS 3.1 e-router met (onbekend) SSID

@DJFransZeus  je kan je SSD aanpassen met het wachtwoord naar jou eigen netwerknaam als wachtwoord geen probleem. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DOCSIS 3.1 e-router met (onbekend) SSID

@DJFransZeus 

 

Als ik uw screenshots bekijk klopt er toch iets niet.

 

  • Uw E-router kan niet zijn eigen AP zijn en aldus er tweemaal instaan.
  • De E-router heeft totaal geen WiFi aan boord, kan dus ook geen SSID hebben

Ik zou dat toch door de klantendienst laten corrigeren. Bij het invoeren van uw systeem is duidelijk iets fout gegaan. Dat kun je volgens mij niet zelf corrigeren. Het enige dat je kan doen is uw E-router is compleet resetten. Wie weet helpt dat iets. Maar ik vrees ervoor.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DOCSIS 3.1 e-router met (onbekend) SSID

@StefaanH  als ik de afbeeldingen bekijk is het wel correct. Zijn Docsis 3.1 E-router komt overeen met wat ik er heb staan. Enkel was ik ook in de verwarring maar de afbeeldingen van de wifi die komen van zijn Accespoint daarmee dat het wat verwarrend was voor mij.

 

Maar ik heb die instelling ook kijk maar @StefaanH 

 

patrick37_0-1604838553424.png

Dat zijn de expert instellingen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DOCSIS 3.1 e-router met (onbekend) SSID

@DJFransZeus 

 

Heb je eigenlijk uw eigen Unifi AP's er al aan hangen? Indien ja, koppel die eens los, wat zegt "mijn telenet" dan?

 

Trouwens, nog iets, in uw E-router kan uw WIFi helemaal niet op "disabled" staan, hij heeft helemaal geen WiFi. Dat is nog een duidelijke hint dat er iets fout zit met uw configuratie vanuit Telenet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DOCSIS 3.1 e-router met (onbekend) SSID

@patrick37 

 

Als hij eigen AP's heeft hangen, dus geen Telenet toestellen, dan ziet ge die toch niet in "mijn telenet" dacht ik ...

 

Ik heb nu wel een modem-only met eigen router, maar bvb mijn Telenet Powerlines, die zie ik in "mijn telenet". Maar mijn eigen bekabeld AP, daar is niks van te zien hoor ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DJFransZeus
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

DOCSIS 3.1 e-router met (onbekend) SSID

Dus het netwerk wat je ziet is enkel en alleen van je accespoint. 

Accesspoint? Welk AccessPoint?
Tenzij deze AP ingebouwd zou zitten in de e-router heb ik helemaal geen Telenet Accesspoint...
Het enige wat ik van Telenet heb is de eRouter en een HD Digicorder

0 Likes
DJFransZeus
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

DOCSIS 3.1 e-router met (onbekend) SSID

Mijn niet-telenet devices zijn (uiteraard) niet zichtbaar in 'mijn Telenet'
Ik vond het vanzelfsprekend maar toch getest

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DOCSIS 3.1 e-router met (onbekend) SSID

@StefaanH  kijk eens wat ik nog gepost heb .... die instellingen heb ik ook. Dan zou het betekenen dat ik ook geen Docsis 3.1 E-router heb.....

 

Lijkt mij niet dat het verkeerd is want als je ziet dan staat er geen SSID in met een wachtwoord. Alles wat van Telenet is zoals het accespoint of de powerlines die staan in 'mijn Telenet' . Heb in het verleden voor de Mesh wifi ook powerlines gehad van Telenet en die zag ik ook staan in 'mijn Telenet'. Als je zelf inderdaad iets zet aan AP of powerline zie je niet dat klopt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DOCSIS 3.1 e-router met (onbekend) SSID

@DJFransZeus  jij zegt dat je geen accespoint hebt van Telenet ? Als ik dat type accespoint zoek dan heb je er wel eentje staan van Telenet. 

 

patrick37_0-1604839133044.png

 

 

 

 

Dan zou er een accespoint geconfigureerd zijn die je niet hebt ...heel bizar. Daar zou je dan wel eens de klantendienst voor moeten contacteren want dat klopt niet als je er geen hebt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DOCSIS 3.1 e-router met (onbekend) SSID

Dat zeg ik toch al de hele tijd: er klopt iets fundamenteels niet aan die configuratie. Dat moet bij Telenet deftig nagekeken worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.