Beantwoorden
robnad
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Devolo wifi versterker

hoi ik heb nog niet zo lang geleden een Devolo wifi versterker gekocht. ik had al reeds een Devolo 1200+ starters kit voor mijn beneden verdieping gekocht  en deze werkt perfect. Maar wanneer ik een extra toestel had aangeschaft voor mijn bovenverdieping werkt deze niet. De handleiding verteld me dat ik aan de hand van de wps knop op mijn decoder hem makkelijk kan verbinden maar elke keer als ik dit probeer mislukt het. Het lampje begint wit te pinken en nadien word het terug rood. Heeft iemand een idee wat ik kan doen ? Kan dit komen door de andere apparaten ? Alvast bedankt 

Tags (2)
0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

Devolo wifi versterker

@robnad de devolo's die u heeft aangekocht werken zeer waarschijnlijk via uw electriciteit dus via het stopcontact. Als u al een setje heeft en koopt er een setje bij dient u alle devolo's weer af te stemmen op elkaar. Enkel de WPS knop is niet genoeg , de WPS knop zal er voor zorgen dat het apparaat met de wifi in contact kan komen van de modem zonder uw wifi wachtwoord in te hoeven geven. ga eventueel in uw naar een centrale plaats en steek de devolo's in de stopcontacten en stem deze met elkaar opnieuw af. Lees in de handleiding hoe u dit het beste doet. Als dan alle lampjes , groen of wit of dergelijke zijn wat u moet hebben dan staan ze in verbinding met elkaar. Daarna kan u deze terug insteken op de plaatsen waar u uw internet wil gebruiken.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Devolo wifi versterker

Ik haat vooreerst de uitdrukking "versterker". Het herhaald alleen uw signaal en dan ook maar in de mate dat het signaal ontvangen wordt. Dus moet het op een goede plaats staan of ingeplugd zijn.

Als je signaal op de plaats van de "repeater" maar 20 is op een schaal van 100 dan zal dit niet veel verbeteren en als dit 0 is dan blijft het 0.

Eigenlijk had je enkel een bijkomende PWL van hetzelfde type maar met wifi functionaliteit moeten aanschaffen.  Die moet je connecteren met elkaar via het electriciteitsnetwerk.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo wifi versterker

Ik moet hier even @igvfer bijtreden: je ziet overal volop de meest woeste termen verschijnen: versterkers, boosters ...

 

Eigenlijk zijn er maar drie correcte termen: repeaters, powerlines en Acces Points, elk met hun eigen technologie, voor- en nadelen.

 

Moest iedereen nu eens de juiste term gebruiken zou er niet zoveel verwarring zijn als mensen iets vragen en/of uitleggen.

 

P.S. Ik heb hier bewust niet van een mesh WiFi netwerk gesproken, dat is een hoofdstuk apart.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Devolo wifi versterker

@StefaanH  Mesh Wifi is in wezen een uitbreiding op repeaters met alle gevolgen van dien. Je moet er minstens 3 hebben en ze moeten ook netjes in elkaars bereik staan. A moet B en C zien, B moet A en C zien, en C moet A en B zien en dan nog liefst zo goed mogelijk. Anders heeft het heel weinig nut.

Volgens mij zijn er maar 2 technieken die er bovenuit steken. Bedraad netwerk met op de strategische plaatsen een AP. En in 2 instantie Powerline netwerk met meerde WiFi PWL. Maar daarvoor moet je electriciteitsnetwerk ook aan bepaalde voorwaarden voldoen.

En voor alles geldt: Je netwerk is zo sterk als de zwakste schakel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Devolo wifi versterker

 Ben zeer tevreden met mijn mesch wifi systeem. Heb dat een paar maanden geleden geinstalleerd en heb in het hele huis bereik met wifi. Daar waar ik op de aller bovenste verdieping een extra router moest plaatsen heb ik nu gewoon wifi bereik. Maar zoals men al eerder heeft aangehaald alles moet elkaar kunnen zien , maar heb daar een kleine app bij die zal u zeggen waar het beste kan worden geplaatst. 

robnad
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Devolo wifi versterker

dus wat stellen jullie nu voor dat ik het beste doe ? 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo wifi versterker

Je moet uw nieuwe powerline koppelen aan de bestaande. Hoe je dat moet doen staat normaal in de kleine handleiding die bij het toestel is. Op pc kan je DevoloCockpit instelleren vanaf de site van Devolo. Met DevoloCockpit kan je ook de koppeling uitvoeren.  Het gemakkelijkste is de nieuwe powerline in de onmiddellijke omgeving van een bestaande te plaatsen voor de koppeling. Eens de koppeling gedaan is, ga je de nieuwe powerine op de bovenverdieping instelleren.

0 Likes