Beantwoorden
icyjamie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Docsis 3.1, digicorder, router en powerline tegelijk

Hallo,

 

ik weet dat ik een docsis 3.1 kan inzetten in bridge modus, aan Lan 1 een router hangen via die zijn wan poort, mac address registreren en de digicorder aansluiten aan bv LAN 2 van docsis.

ik heb ook powerline van telenet, voor moeilijk draadloos bereikbare plaats. Moet ik nu 1 van die powerlines aan LAN 3 van docsis hangen, of aan LAN poort van router? Uiteraard wil ik dat alle apparaten in powerline modus ook een lokaal adres krijgen, zoals deze via router (die wireless of wired aan die router hangen)

 

james

0 Likes
6 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1, digicorder, router en powerline tegelijk

Aan de LAN poort van je router natuurlijk 😉

PS: ik neem aan dat je het over de CV8560E (oftwel E-router) hebt.  Best deze naamgeving gebruiken.

Er bestaat immers nu ook een Homegateway met Wifi (type CH8568LG) die ook Docsis 3.1 compatibel is, maar geen bridging ondersteunt.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
icyjamie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Docsis 3.1, digicorder, router en powerline tegelijk

En is die dan via mijn telenet nog te beheren?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Docsis 3.1, digicorder, router en powerline tegelijk

Jein ...

Als je die aansluit achter je eigen router, kan het een hele tijd duren voor deze zichtbaar wordt in "Mijn Telenet" 🤔.

Je kan deze dus best éérst direct op de HGW aansluiten, en dan de nodige instellingen doen (SSID en wachtwoord van je interne netwerk geven).

Dan pas terug verbinden met je eigen LAN.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1, digicorder, router en powerline tegelijk


@icyjamie  schreef:

En is die dan via mijn telenet nog te beheren?


Ja, maar niet meer instant. De powerlines gaan dan, op gezette tijdstippen, hun configuratie downloaden. Deze wordt niet meer gepushed.
Zulke powerlines kan je denk ik ook wel lokaal beheren, dacht ik, via een ingebouwde webinterface. Maar daar weet ik niet zo veel van.

 

EDIT: cross post met @Ex-Netweter , zijn info klopt ook 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1, digicorder, router en powerline tegelijk

@Steven-E 

 

Als het Telenet powerlines zijn die niet zo oud zijn, dan gaat lokaal beheren niet lukken. Ergens hier op Netweters is wel een post te vinden van iemand die beweert dat het met zijn oudere exemplaren vroeger wel lukte. Maar nu met de recente modellen gaat het met zekerheid niet meer.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Docsis 3.1, digicorder, router en powerline tegelijk

@StefaanH 

 

Als het om een pg9072 gaat kan je deze inderdaad via een webinterface beheren. Op 192.168.0.52 met login: admin en pw: password. Met de 9082 het nieuwste model lukt dit inderdaad niet meer.

0 Likes