De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Docsis 3.1, digicorder, router en powerline tegelijk

Beantwoorden
icyjamie
Experienced Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Hey, jij weer! :-) Alles op zijn plek!

Hallo,

ik weet dat ik een docsis 3.1 kan inzetten in bridge modus, aan Lan 1 een router hangen via die zijn wan poort, mac address registreren en de digicorder aansluiten aan bv LAN 2 van docsis.

ik heb ook powerline van telenet, voor moeilijk draadloos bereikbare plaats. Moet ik nu 1 van die powerlines aan LAN 3 van docsis hangen, of aan LAN poort van router? Uiteraard wil ik dat alle apparaten in powerline modus ook een lokaal adres krijgen, zoals deze via router (die wireless of wired aan die router hangen)

james

0 Likes
Beantwoorden
6 reacties
Steven-E
Experienced Allesweter
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Happy New Year! Like a journalist. Volop in the game!

Aan de LAN poort van je router natuurlijk 😉

PS: ik neem aan dat je het over de CV8560E (oftwel E-router) hebt.  Best deze naamgeving gebruiken.

Er bestaat immers nu ook een Homegateway met Wifi (type CH8568LG) die ook Docsis 3.1 compatibel is, maar geen bridging ondersteunt.

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
icyjamie
Experienced Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Hey, jij weer! :-) Alles op zijn plek!

En is die dan via mijn telenet nog te beheren?

0 Likes
Beantwoorden
philippe_d
Professional Bijna Allesweter
Ongelooflijk (maar waar)! Volop in the game! Happy New Year! Alles op zijn plek!

Jein ...

Als je die aansluit achter je eigen router, kan het een hele tijd duren voor deze zichtbaar wordt in "Mijn Telenet" 🤔.

Je kan deze dus best éérst direct op de HGW aansluiten, en dan de nodige instellingen doen (SSID en wachtwoord van je interne netwerk geven).

Dan pas terug verbinden met je eigen LAN.

Beantwoorden
Steven-E
Experienced Allesweter
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Happy New Year! Like a journalist. Volop in the game!

@icyjamie  schreef:

En is die dan via mijn telenet nog te beheren?

Ja, maar niet meer instant. De powerlines gaan dan, op gezette tijdstippen, hun configuratie downloaden. Deze wordt niet meer gepushed.
Zulke powerlines kan je denk ik ook wel lokaal beheren, dacht ik, via een ingebouwde webinterface. Maar daar weet ik niet zo veel van.

EDIT: cross post met @philippe_d , zijn info klopt ook 😉

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
Beantwoorden
StefaanH
Experienced Meesterweter
Applaus voor jezelf! Happy New Year! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@Steven-E 

Als het Telenet powerlines zijn die niet zo oud zijn, dan gaat lokaal beheren niet lukken. Ergens hier op Netweters is wel een post te vinden van iemand die beweert dat het met zijn oudere exemplaren vroeger wel lukte. Maar nu met de recente modellen gaat het met zekerheid niet meer.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
0 Likes
Beantwoorden
Cos_95
Freshman Meerweter
Happy New Year! Warming up? Dat begint te tellen! Goed bezig!

@StefaanH 

Als het om een pg9072 gaat kan je deze inderdaad via een webinterface beheren. Op 192.168.0.52 met login: admin en pw: password. Met de 9082 het nieuwste model lukt dit inderdaad niet meer.

0 Likes
Beantwoorden