24834
netweters
|
153075
antwoorden
|
20768
vragen
|
Hoi allemaal,
Jaren had ik in ons vorige huis alles van Telenet.
Met de verhuis vorig jaar ben ik overgestapt naar proximus voor de volgende reden:
Ik kon met Proximus draadloos tv kijken dus hoefde geen kabels te gaan trekken.
Op zich werkt dit goed, maar wifi voor internet is echt niet te doen.
Constant valt deze weg en moeten we de boel opnieuw opstarten. Lastig vooral als je bankzaken aan het doen bent.
Nu is mijn vraag of het met Telenet al mogelijk is om tv te kijken zonder kabel te moeten leggen van de modem naar tv?
Zoja, dan maak ik onmiddellijk terug de overstap denk ik.
Alvast bedankt
@Ex-Netweter vandaag de dag is er een nieuwe tv box van Telenet. U kan zonder ook maar 1 kabel te trekken toch tv kijken met interactiviteit. U kan namelijk bij Telenet gratis een set powerlines afhalen voor in het stopcontact. Eentje ervan geeft zelfs een wifi signaal af waar door het mogelijk is om zelfs daar in de hoek internet te hebben draadloos op een tablet of gsm. Heel simpel te installeren internet kabeltje van de tv box naar de adapter en u bent vertrokken. Als het echter gaat voor het coax signaal gaat het niet. Zolang er analoge tv is en geen andere oplossing op dit moment dient men gebruik te maken van een coax kabel. Eventueel een CI+ module voor tv te kijken , let wel op of uw tv dit kan ondersteunen. U heeft dan wel geen extra paketten zoals voetbal of play of play more.
Er zijn een paar mogelijkheden:
Voor een volledig draadloze TV-box (coax) van Telenet zit ik ook al even te wachten...
@patrick37 schreef:Eventueel een CI+ module voor tv te kijken , let wel op of uw tv dit kan ondersteunen. U heeft dan wel geen extra paketten zoals voetbal of play of play more.
Helaas is er ook voor CI+ coax nodig. Je kan echter wel extra pakketten bestellen zoals Play, Play Sports & Play More maar uitgesteld & op aanvraag kijken kan dan weer niet.
@m-jan20 Dat kan wel met een netwerk aansluiting (utp of wifi). In Play zit 7d terugplay tv en in een Wigo bijv zit ook 36u terugkijktv.
zie onze vorige discussie.
Dus alles wat beschikbaar is via terugkijktv kan zonder coax, ook opnames en tvtheek. Enkel live kijken kan niet. Maar bijv wel met 10s vertraging als je terugkijktv hebt.
@Steven-E schreef:@m-jan20 Dat kan wel met een netwerk aansluiting (utp of wifi). In Play zit 7d terugplay tv en in een Wigo bijv zit ook 36u terugkijktv.
zie onze vorige discussie.
Dus alles wat beschikbaar is via terugkijktv kan zonder coax, ook opnames en tvtheek. Enkel live kijken kan niet. Maar bijv wel met 10s vertraging als je terugkijktv hebt.
Voor de TV-box: ja. Maar met de CI+ module is er geen interactiviteit & is er dus alleen live-tv -> er is dus wel degelijk coax nodig. Meer info hier.
Wat betreft terugkijktv moet je wel een beetje oppassen. Er zijn zenders die geen terugkijktv toelaten.
En bij andere zenders worden bepaalde uitzendingen ook verhinderd.
Als je een tv-box neemt heb je ook geen bekabeling. Je kan dan casten. Dan kan je ook rechtstreeks kijken. Alleen moet je dan wel uw verbruik in de gaten houden.
Klopt, een workaround voor terugkijktv is om de programma’s op te nemen om dan uitgesteld af te spelen.
Maar het is niet de ideale setup.
Persoonlijk zou ik zo niet willen werken.
En casten vind ik maar een gedoe...