|
25.773
netweters
|
159.650
antwoorden
|
|
21.515
vragen
|
Ik wil de dreame d20 ultra installeren die ik kocht via de actie van Telenet. Ik krijg hem niet verbonden met mijn netwerk. Ik zou moeten overschakelen op 2.4gh maar geen idee hoe dit moet. Ik gebruik nu 2.4 en 5 gh netwerk.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zijn gekende problemen best dat je contact neemt met Telenet dat ze even de 5Ghz uitzetten
Dit moeten gebruikers doen het onderwerp komt veel aan bod hier
Hoe ben je zo zeker dat er meerdere onderwerpen hier van zijn heb je gezocht ?
Daarnaast weet jij welke modem @Cmab heeft want dat heeft die totaal niet vermeld. Als die naar My Telenet gaat kan dat zijn dat hij die zelf kan uitschakelen de 5 Ghz is weer een telefoontje uitgespaard.
@Cmab op de support van Dreame staat : Dreame-robots ondersteunen alleen 2,4 GHz wifi. Schakel 5 GHz uit op uw router als u een gemengd netwerk hebt.
Gemengde 2.4 en 5 Ghz netwerken met 1 SSID zullen dus niet werken. Je kunt dit proberen door je gsm tijdelijk als hotspot in te schakelen en je Dreame ermee te verbinden.
Als dat werkt, moet je de 5GHz-verbinding op een aparte SSID zetten en de huidige SSID alleen voor 2.4GHz gebruiken.
Het is de bedoeling dat je niets moet doen gewoon een verbinding maken
Dat ze daar nog altijd niets aangedaan hebben dat wifi probleem je leest hier elke dag iets met wifi is
Dat kan niet als premium aanbieder , de modem moet eens op orde gebracht worden dat deze problemen stoppen
Bij de oudere modems geen enkel probleem , we kunnen goed begrijpen dat mensen niet wisselen om geen problemen tegen te komen
Vanmiddag in het shopping center een rij in Telenet winkel en de klanten hadden zelf pakje mee , het viel wel op dat base shop goed draait
Vind nog altijd een raar zicht die 2 in de zelfde winkel
Het probleem is opgelost. Dankzij de hulp van een super behulpzame medewerker van Telenet.
ik gebruik blijkbaar zowel 2.4 als 5.0 ghz wifi. Stofzuiger kon niet verbinden, dus heeft de medewerker het netwerk gesplitst zodat ik heel gericht mijn apparaten kan linken aan het juiste netwerk.
dus als je de stofzuiger hebt met hetzelfde probleem, even bellen en vragen om netwerk te splitsen.
bedankt voor de reacties!
@kristofDW schreef:@Cmab op de support van Dreame staat : Dreame-robots ondersteunen alleen 2,4 GHz wifi. Schakel 5 GHz uit op uw router als u een gemengd netwerk hebt.
Gemengde 2.4 en 5 Ghz netwerken met 1 SSID zullen dus niet werken. Je kunt dit proberen door je gsm tijdelijk als hotspot in te schakelen en je Dreame ermee te verbinden.
Als dat werkt, moet je de 5GHz-verbinding op een aparte SSID zetten en de huidige SSID alleen voor 2.4GHz gebruiken.
@kristofDW redelijk wat geld betalen en dan opgescheept zitten met zo een rommel ik heb nog nooit iets moeten aanpassen, ik heb hier onlangs een zeer oude laptop van onder het stof gehaald om te wissen en naar recupel te doen en die ondersteund ook enkel 2.4Ghz, mijn netwerk is ook 1 SSID en die oude laptop maakte nog perfect verbinding met mijn F@ST3896LG-TN modem.
Idem voor een oude printer/scanner die ik nog had staan...
Goed dat opgelost spijtig dat klanten zelf stappen moeten zetten
Zouden beter op de nieuwe website meer info bij zetten hoe dit op te lossen
Nu worden veel zaken weg gegooid ook al zijn nog perfect te gebruiken , klanten denken het is kapot en 2 clicks en je hebt iets nieuw besteld
Je moet rekening houden dat niet iedereen zo technisch aangelegd is
En prutsen aan zaken doet niet iedereen graag , het moet werken en dat moeten ze oplossen voor iedereen
@luc55 schreef:Je moet rekening houden dat niet iedereen zo technisch aangelegd is
En prutsen aan zaken doet niet iedereen graag , het moet werken en dat moeten ze oplossen voor iedereen
@luc55 echt wa kraam jij hier echt soms allemaal uit, wat heeft dat met technisch aangelegd te maken???
ik heb hier ook toestellen die enkel 2.4Ghz ondersteunen en ik heb nog nooit mijn netwerk moeten aanpassen...
Er zijn veel klanten die nog nooit in de mijn telenet zijn geweest eigenlijk zal je die ook niet bezoeken
Als je geen problemen hebt ga je daar zeker niet zien en de rekeningen komen in je mailbox en worden automatische betaald via de domiciliëring
@patrick37 ik wist niet dat je alles persoonlijk nam en al helemaal niet dat ik jou aangesproken had 😉
maar goed, hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen... 😁