24751
netweters
|
152344
antwoorden
|
20691
vragen
|
Goedemorgen,
ik heb een Modem en 2 AP van Telenet is het mogelijk om een gast netwerk in te stellen aub,
ik weet dat je een andere Router kan gebruiken maar dat is niet de bedoeling, ik had graag het gastnetwerk over de modem en de 2 AP willen laten verlopen
mvg,
PeElAnKa
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: gastnetwerk
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zal het je nog straffer zeggen .
Ik heb beneden de router staan die gebruik ik eventueel voor de gasten om in te loggen , boven heb ik een AP staan aangezien ik moeilijk huis heb. De wifi van Telenet heb ik niet nodig want mijn modem staat in een kast en dan heb ik niks aan die wifi .
Dus modem boven in de kast , kabels naar beneden lopen en daar een router aangesloten , ook nog een switch want alle toestellen beneden worden bekabeld aangestuurd , behalve de gsm toestellen.. In de gang en boven een AP staan en dat werkt allemaal perfect.
Slim gezien van de kast de modem van telenet er in
Ik ken mensen die hem ook niet gebruiken de modem (wifi )staat in de kelder gemonteerd bij andere staat achter de kast met aluminium folie op de kast en muur
wel 1 stofzuigen voor stof bij grote zomerkuis
Goedeavond,
ik gebruik de wifi van de Modem-Router en de 2 AP's,
ik gebruik ook de Ethernet poorten van de AP's
ik gebruik de Wifi voor de GSM en Tablets
ik heb het vermoeden omdat hier wat rond mijn vraag word gegaan het niet mogelijk is,
op zich wel jammer
mvg,
PeElAnKa
@janne_man schreef:
Volgens mij kunnen de wifi routers (HGW's) dat aan vermits ze ten tijde van wifree een tweede SSID uitzonden. De vraag is dus: is er de wil bij Telenet om een gastnetwerk te voorzien. @Moderator kan deze vraag eens gesteld worden aan de bevoegde dienst. Ik meen dat veel gebruikers hier gelukkig zullen let zijn.
@janne_man Ik heb het voor jou nagevraagd en kom er op terug van zodra we meer informatie hebben.
@janne_man Ondertussen hebben we een antwoord gekregen op jouw vraag. We kregen mee dat een gastennetwerk op dit moment nog niet op de roadmap van Telenet staat voor particuliere klanten. Voor business klanten bestaat er wel al de functie Wifi-business.