Beantwoorden
bekir
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

F@ST3896LG-TN compatibel met Access Point van Telenet?

Goeie dag 

ik heb een vraag over de nieuwe F@ST3896LG-TN modem . Ik  wil momenteel verwisselen van modem want ik heb nog een oudere versie namelijk CH7465LG-TN en ik heb de 1g boost genomen maar deze werkt niet op deze modem naa verschillende speet testen met utp  en wifi   . Dus ben dan namelijk naar de winkel gestapt en ze zijden als ik de nieuwe F@ST3896LG-TN pak dat ik mijn acces points van Telenet niet meer kan gebruiken? Namelijk de acces point AP7465CE-TN . Nu met de vraag als dit waar is en of ik dan een andere modem beter pak ? 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: F@ST3896LG-TNcompatibel met de access point(AP7465CE-TN

0 Likes
10 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

F@ST3896LG-TN compatibel met Access Point van Telenet?

Als je ook de pods er bij neemt dan werkt het niet volgens info

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over...

zonder pods geen probleem

bekir
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

F@ST3896LG-TN compatibel met Access Point van Telenet?

aa toppie dan zal ik hem morgen gaan halen en testen bedankt voor de snelle antwoord 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

F@ST3896LG-TN compatibel met Access Point van Telenet?

geen foute info mee geven @luc55 

de nieuwe fast modem werkt enkel met de nieuwe pods, met de oudere toestellen werkt die niet.

dus de boosters (zoals telenet ze noemt) werken niet samen met deze nieuwste modem, enkel de pods. 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

F@ST3896LG-TN compatibel met Access Point van Telenet?

CH7465LG-TN zou moeten werken met de speedboost optie en een geschiikte netwerkadapter .....Schermafbeelding 2023-06-06 082204.png

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

F@ST3896LG-TN compatibel met Access Point van Telenet?

Ik ga hier even op inpikken om te vermijden dat we zaken door elkaar halen.
Want @luc55 gaf wel degelijk de juiste informatie. 

Kan je de Telenet 360° Modem (F@ST3896LG-TN) combineren met oude Telenet Wifi-boosters? 

Ja, als je de Telenet 360° Modem hebt of in de toekomst ontvangt, is die nog steeds compatibel met de oude Telenet Wifi-boosters (Access Point, Powerline, ...). Enkel de Telenet 360° Pods en de Telenet Wifi-boosters zijn niet compatibel en zouden elkaars werking verstoren als ze aangesloten zijn op hetzelfde wifi-netwerk. 

@Rik12 we gaan dit even navragen, want zijn niet zeker of deze informatie nog correct is op dit moment. Volgens ons biedt de CH7465LG nu 400 Mbps, enkel klanten die deze modem al hadden in combinatie met een Speedboost optie krijgen 1 Gbps. Maar niet meer als je er nu een Giga Speedboost optie op neemt. We komen erop terug!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

F@ST3896LG-TN compatibel met Access Point van Telenet?

Op de Telenet-website staat dat je een EuroDOCSIS 3.1-modem nodig hebt om 1 Gbps download te halen. Dat is het huidige beleid van Telenet.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

F@ST3896LG-TN compatibel met Access Point van Telenet?

@Ex-Netweter dat klopt, dat is inderdaad het huidige beleid. Als je vandaag een klant bent met een CH6643E of een CH7465LG modem en 1 Gbps snelheden wil, moet je inderdaad van modem veranderen.

@Rik12 de modem pagina op de Telenet website werd ondertussen gewijzigd, hier staat nu 400 Mbps. Ik kan dus bevestigen: de CH7465LG biedt een downloadsnelheid van 400 Mbps. Eventjes heeft deze modem 1 Gbps snelheden ondersteund, maar dit was bij de lancering van Giga Speedboost. Mogelijks zijn er nog enkele klanten (kan ik niet met zekerheid bevestigen op dit moment) die op die modem dus 1 Gbps halen, want theoretisch is het mogelijk. Maar 1 Gbps wordt nu niet meer aangeboden hierop, nu moet je altijd een DOCSIS 3.1 modem nemen, dit is ook beter voor het Telenet-netwerk:

Suzy_0-1686059603001.png

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

F@ST3896LG-TN compatibel met Access Point van Telenet?

De CH7465 is inderdaad een docsis 3.0 modem, maar gezien 24x8 channels kan die tot 1,2Gbps theoretisch.

Echter, docsis 3.1 voegt efficienter gebruik van het spectrum toe (bvb OFDMA gebruik), waardoor een zelfde profiel, bvb 1Gbps, gebruikt op D3.1 minder impact zal hebben op docsis vs een docsis 3.0.

Gezien docsis een shared medium is, is dat van belang en kan dat ganse node impacteren.

Dus de modem as such kan wel de speed op zich aan, maar Telenet policy kan zijn dit niet te adviseren en switch naar docsis 3.1 te forceren indien speedboost optie genomen wordt door de klant, is zowiezo de beter beslissing van uit efficienter gebruik van het spectrum bekeken, maar uiteraard een Telenet beslissing, Suzy zal dat vast en zeker kunnen nagaan.

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

F@ST3896LG-TN compatibel met Access Point van Telenet?

Dan kan ik geen speedboost nemen ik heb die witte modem nog niet zolang eigenlijk van toen de modem ervoor de geest gegeven heeft ergens eind vorig jaar.Nog wat wachten dus gezien de activatieproblemen bij nieuwe toestellen goed om te weten ik was die optie aan het bekijken maar sinds ik niet in mijn telenet kan wachten .....

bekir
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

F@ST3896LG-TN compatibel met Access Point van Telenet?

oke bedankt voor de opklaring ik kan dus wel mijne oude acces points en power lines gebruiken die 360 wifi pods hoef ik nie kabel is king haha 

 

danku wel !!!!