Beantwoorden
Dave1984
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Geen enkel toestel maakt verbinding via access point

Hallo even een vraagje heb problemen met de verbinding van men vaste internet lijn ....in mijn garage hangt een modem ,er is een kabel gestoken door mijn muur in een pluginstekker die in de living aan de tv staat ,die dan verbonden is via vroeger een dlink maar dat werkte plots niet meer na 10 jaar ,heb ik toen vervangen door een nieuwe tl link maar dees werkte dan ook niet meer ,heb dan een accespiont van telenet maar dit werkt ook niet geen enkele apparaat kan worden verbonden met het net(ps4,digibox,smart tv ,kodi) maar als ik dan 1 kabel rechtstreeks in de muur naar een apparaat verbind heb ik dan wel internet wat ik niet begrijp ,heeft dit dan te maken met mijn draad in de muur of met andere apparaten ,heb er al veel energie ingestoken maar ik ben de weg kwijt ,heb nu al reeds een nieuwe modem maar probleem blijft het zelfde .Iemand een idee 

0 Likes
3 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Geen enkel toestel maakt verbinding via access point

@Dave1984 

Als ik het goed begrijp is bijna alles al eens vervangen, behalve een kabel. Vervang die kabel eens, op een voorlopige manier.

Vermoedelijk is daar iets mis mee.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen enkel toestel maakt verbinding via access point

Als je die access point met die kabel verbindt kan je dan een draadloos netwerk zien?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen enkel toestel maakt verbinding via access point

Als ik het goed begrijp loopt er een kabel van je Telenet router/modem (welk type?) naar een contactdoos in de living. Als je de kabel van een PC of ander apparaat rechtstreeks op deze contactdoos aansluit heeft dit apparaat verbinding met het internet.

Wanneer je hier echter je nieuwe TP-link toestel (welk type?) op aansluit krijgen de daaraan verbonden apparaten geen internet verbinding. Dat zou kunnen duiden op een foutieve configuratie of aansluiting van de kabels.

Ook met een Telenet AP aangesloten op deze contactdoos (rechtstreeks?) heb je geen internet via wifi. (kun je dat bevestigen?)

 

Het zou eventueel de kabel zelf kunnen zijn (minder waarschijnlijk). Dit kun je uitsluiten door eens het Telenet AP rechtstreeks op de Telenet router/modem in de garage aan te sluiten. Werkt het dan wel?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes