24749
netweters
|
152308
antwoorden
|
20690
vragen
|
Sinds enige tijd had ik "slechte" wifi. Ter info: ik had 2 wifi powerlines + 1 gewone en dat heeft altijd goed gewerkt. Via de "Mijn Telenet" app heb ik dan een test gedaan en er werd mij voorgesteld om een technieker te sturen. Zo gezegd, zo gedaan. De technieker is geweest en heeft in de garage wat kabeltjes vervangen, van de versterker naar de modem, dat zou het probleem moeten oplossen. Dus wilde ik met de technieker toch even verifiëren of mijn wifi probleem nu ook effectief opgelost was en tot mijn verbazing kreeg ik dan (uitgebreid) te horen dat ze hem voor dit soort problemen eigenlijk niet moeten sturen, zijn taak bestaat alleen uit wat hij heeft uitgevoerd in de garage. 😲 Kan best zijn, maar "not my problem" denk ik dan. Hij heeft dan toch een poging gedaan om mijn wifi netwerk te testen en bleek dat één van de wifi powerlines niet meer werkte, hoewel die toch een witte led had. Hij suggereerde dan om die defecte wifi powerline te vervangen door de tweede wifi powerline die ik had, en de defecte wifi powerline om te ruilen voor een gewone powerline (deze is verbonden met de TV box). Ik naar de Telenet shop voor de omruil, maar na de (her)installatie van de powerlines blijft de Wifi led op de eerder werkende wifi powerline groen knipperen. Andere artikels hier geven aan dat dit wijst op een "probleem", dus wil ik even checken of dat zo is. In de Telenet app zie ik hem wel actief staan (zie screenshot). Tevens zou ik willen weten of je de wifi powerlines ook "moet" kunnen zien in je wifi netwerken onder "instellingen" op je smartphone, dus niet in de Telenet app zelf waar ik ze wel zie? Daar zie ik enkel de naam van mijn modem staan. De technieker zei ook dat de "wifi niet aan stond" op de wifi powerline. Op de rechter zijkant zit er idd een wifi knopje, maar waar dient dit eigenlijk voor? Ik heb er al op gedrukt - kort en langer - maar er gebeurt eigenlijk niks. Alvast bedankt.
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Wifi powerline: the mistery
ls je op deze link klikt kan je een antwoord vinden op je diverse vragen. Door de beperkte info die je geeft is het moeilijk om een beter antwoord te geven. Beperkt want je scherijft niet welke powerlines (PG????)
@PP13 kan je ons wat meer details geven van welke modem/router je gebruikt en welk type en merk je powerlines hebben.
Op deze manier kunnen we je een meer doelgerichte oplossing bieden, in plaats van te moeten gissen naar de oplossing.
Beste, het gaat om de powerlines van Telenet zelf, zijnde de PG-9082LG-TN. De modem is de "witte" modem. 😉
Heb je de gewisselde powerline gekoppeld aan de bestaande?
Ik heb de nieuwe powerline inderdaad gekoppeld (sync) met de bestaande, zoals beschreven in de handleiding.