Beantwoorden
Luc3900
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen verbinding met Devolo dlan500

Ik zopas de nieuwe powerline 9082 en 9083 ingeplugd. Deze werken goed.  Nu heb ik niets meer op m'n devolo dlan500.  Ook herinstalleren via wps knop en opnieuw de installatie doen om paswoord te clonen werken niet.  Kan iemand me helpen ?

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: devolo dlan500

0 Likes
13 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen verbinding met Devolo dlan500

@Luc3900  De powerlines van Devolo  werken volgens mij niet met de powerline van Telenet of omgekeerd. 

Als je wil uitbreiden moet je die van Telenet nemen of alles veranderen naar Devolo.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen verbinding met Devolo dlan500

@Luc3900 

In principe kunnen die naast elkaar werken. Nooit met elkaar. Ze spreken een verschillende taal.

Met naast wil zeggen dat er nog altijd één dLan Powerline met de HGW moet verbonden zijn. Als je dLan die aan de HGW gekoppeld was, twee UTP-aansluitingen heeft kan je het volgende proberen. Je steekdt de niet Wifi dLan in een stopcontact en verbindt die met de HGW. Je steekt de 9083 in de dLan en verbindt beiden met elkaar met de netwerkkabel.

 

Laat je iets weten als het op deze manier werkt?

Luc3900
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen verbinding met Devolo dlan500

Beste

Het werkte nochthans perfect met de oude powerline.  Weer van de regen in de drop, dus. Even voor mijn info : wat is HGW ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen verbinding met Devolo dlan500

@Luc3900 

 

HGW staat voor Home GateWay, dat is het combo toestel modem en router in één dat je van Telenet in huis hebt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen verbinding met Devolo dlan500

@Luc3900 

Had je bijvoorbeeld om uit te breiden powerlines uit de Magic reeksen van Devolo gekocht, zat je met hetzelfde probleem. Deze nieuw powerlines volgen een andere norm en zijn effectief sneller dan de dLan's. Als je niet probeert weet je ook niet of het van de regen in de drop is.

0 Likes
Luc3900
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen verbinding met Devolo dlan500

Bedankt voor de tips

Maar mijn oude powerline ( av6400 ) werkt nog, hier is de dlan500 mee compatibel, ik heb ook nog een dlan200 en deze is ook compatibel met de oude powerline.  Is de nieuwe telenet powerline pg 9082 compatibel met de oude av6400 ?  Zo ja , schakel ik gewoon terug over naar de oude powerline en plug ik zowel dlan500, dlan200 en nieuwe pg9082 in.  

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen verbinding met Devolo dlan500

@Luc3900 

Neen, dat zij twee totaal verschillende technologieën die niet met elkaar praten. Enderzijds het ouder Homeplug (onder andere de dLan reeks van Devolo) en anderzijds Het nieuwere Homegrid (onder andere de PG-9072 en 73 en de PG-9082 en 83 en alle Magic reeksen van Devolo).

 

Het is duidelijk dat op termijn de Homeplugs volledig zullen verdwijnen.

0 Likes
Luc3900
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen verbinding met Devolo dlan500

Nogmaals dank.

Conclusie is dus : ofwel homegrid behouden en bijkomend nieuwe Devolo Magics aanschaffen of terug naar de homeplug met de dlan'sn500 en 200.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen verbinding met Devolo dlan500

@Luc3900 

Je kan ook bijkomende powerlines huren bij Telenet ofwel aan 2 euro voor een set van 1 wifi en 1 niet wifi ofwel 2 euro voor 1 wifi.

 

 

0 Likes
Luc3900
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen verbinding met Devolo dlan500

Dat begrijp ik.  De komende 60 maanden en langer 2 € betalen is me wat duur.  Dat heet dan ‘gratis’ ...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen verbinding met Devolo dlan500

@Luc3900  Een eerste set powerlines of één access point huur je gratis. Enkel voor bijkomende betaal je huur.

Als je het slim aanpakt, kost een Wifi pwl 67 euro en met een jaartje geduld is de kost 59 euro.

0 Likes
Luc3900
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen verbinding met Devolo dlan500

Is er een degressief tarief op de huur dan ? Waarom een verschil tussen het eerste en tweede jaar ? 2€ per maand blijft toch 2€ per maand ? Of stopt deze huur na een aantal maanden ?

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen verbinding met Devolo dlan500

@Luc3900 

Stap 1: Klik op deze pagina op prijslijst. Bekijk dan pagina 6. Als je de huur opzegt doe je de gehuurde powerlines terug binnen of je betaalt een vergoeding. Reken zelf uit.

0 Likes