Beantwoorden
vercee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Geen wifi op Iphones

Sinds gisteren kan mijn dochter niet meer goed verbinden met de wifi op haar Iphone xr en ook niet met haar oude iphone SE (als test) om te testen dat het niet aan de Iphone zelf kon liggen.

Ik schets even de situatie:

- witte modem en powerline in de hal, dichtbij de zithoek

- access point op zolder

- wifi powerline atelier in de tuin

Ze kan enkel connecteren in de zithoek (maar niet zoals het hoort) van zodra ze naar haar kamer gaat valt de wifi weg.

Ik heb ondertussen alle draadjes hier omtrent al doorgelezen en zo goed als alles bijna toegepast zijnde: de 2,4 ghz op kanaal 8 gezet, laatste update IOs opgehaald (versie 12.4), airplane modus, netwerk vergeten, opnieuw instellen, modem via site heropgestart maar al deze werken niet, ze werken voor even maar na een aantal minuten valt de wifi weg. 

Het rare is de smartphone is hier van 03/07/19 en tot gisteren waren er geen problemen.

Het enige wat ik nog kan doen is alles eens afkoppelen en de 2,4 en 5 ghz ieder op een netwerk apart zetten.

Nog iemand ideeën of tips?

Bij de andere smartphones zijn er geen problemen (galaxy S8 en moto g5)

0 Likes
4 reacties
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Geen wifi op Iphones

Hey iedereen! Kan iemand @vercee verder helpen met de WiFi-problemen? Thanks. 😉 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Geen wifi op Iphones

@vercee 

Heeft uw dochter al geprobeerd om wifi te gebruiken op een ander netwerk? Lukt dat?

Het kan ook uw modem zijn die de geest gegeven heeft.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vercee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Geen wifi op Iphones

Ondertussen zijn we al een paar dagen verder en werkt het (voorlopig) terug, sinds gisterenmiddag. Ik had ook het internet al afgezocht en gemerkt dat dit een wereldwijd probleem lijkt te zijn, overal zie ik dezelfde meldingen maar niet echt oplossingen als de oplossingen hier, wifi op en af, herstarten, netwerk vergeten, modem herstarten, update binnenhalen... we hadden dit allemaal uitgevoerd maar niet direct resultaat tot gisteren dus. Waar de storing lag kan ik niet direct achterhalen alleen dat bij de wifipowerline en accesspoint om de haverklap haar connectie wegviel. 

Hopelijk blijft het nu zoals het is.

ps de modem zal het niet zijn aangezien de andere phones en laptops wel wifi hadden.

waarschijnlijk was de iPhone xr wat traag van geest 😉

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen wifi op Iphones

@vercee 

 

Het netwerk scheiden in 2,4 GHz en 5 GHz is nooit een slecht idee. Wanneer je op beiden al eens ingelogd hebt worden ze onthouden en de gebruikte toestellen kunnen / zullen evengoed naar een sterker signaal overgaan wanneer ze zich verplaatsen in de ruimte. Bovendien heb je op die manier overzicht en controle op welk netwerk uw toestel zich aangelogd heeft en kun je desnoods manueel ingrijpen.

 

En je doet er niks mee verkeerd, er zal niks kapot gaan. Dus waarom niet eens proberen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes