24748
netweters
|
152265
antwoorden
|
20686
vragen
|
vandaag technieker geweest voor een nieuwe modem 360 en pods
dit na meerdere problemen met opnames die haperen, stoppen, bufferen, scherm diagnose die tevoorschijn komt, enzo......
technieker heeft de modem en 3 pods geplaatst
ik vroeg waarom 3? hij kon daar geen antwoord op geven, mijn living is 16 meter lang, de modem zit in de berging, dus maar één muur tussen berging en living, maar hij moest er 3 plaatsen.
hij was nie al te vriendelijk en was blijkbaar heel erg gehaast,
hij stond al klaar om te vertrekken , maar ik wou toch dat hij mijn wifi nazag op mijn gsm laptop
hij gaf mij een kaartje met een nieuwe wificode (maar had hier al gelezen dat dit niet hoefde, je behoud je oude paswoord)
dus na dan toch controle (met zijn jas aan en zijn zak in de hand) wifi werkt
toe ik zei van ja die pods werken die? zei hij dat komt wel..... maar hij laat de oude powerlines wel zitten aan de tv en in de living zelf, aan de modem heeft hij die powerline wel weggedaan
hij dus weg
ik steek mijn tv aan, die werkt maar de tvtheek, opnames staat : geen verbinding. van alles geprobeerd met utp kabel verbinding gemaakt niets lukt
dan naar telenet beginnen bellen, 1e keer na lang bellen geen contact, 2e keer bellen na lang bellen een Franstalige aan de lijn die me ging doorverbinden dan terug geen contact. na 3e keer dan toch iemand aan de lijn gehad, wel heel vriendelijk maar kon mij niet helpen, het enige wat hij zag is dat de pods niet zijn aangesloten (alle 3 de pods flikkert een lichtje) , heeft me dan een oplossing gegeven voor de tv : utp kabel uit de pod en dan connectie tv via wifi : die werkte alles van tv ging terug
dan dossier opgemaakt : ict gaat mij opbellen gaat mij opbellen voor de pods na te zien ....
wat voor service is dat nu?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: nieuwe modem met pods instal
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Hans schreef:ik vroeg waarom 3?
Omdat Telenet na de proefperiode dan 9 euro/maand extra verdient aan jou.
It's all about the money.
Waarschijnlijk een probleem met de activering en de registratie van de pods zelf. Hier zijn al wat topics die er over gaan waarin men ongeveer hetzelfde probleem uitlegt als jij nu voor hebt. Niet dat dit dan correct is want die technieker had je dit kunnen vertellen of eens kunnen navragen dus ik ben het dan ook niet eens met zijn werkwijze.
Nu vrees ik dat je toch een beetje geduld gaat moeten hebben voor deze activering daadwerkelijk is opgelost meer kun je ook niet doen op dit moment. Wel eens regelmatig in de Telenet app kijken en zien of je verbinding kan maken met de pods. desnoods eens uit je stopcontact halen en terug installeren als dat lukt.
Het antwoord van @Ex-Netweter slaat natuurlijk weer eens helemaal nergens op maar dat zijn we gewoon. Wat je wel kan doen is eventueel eentje terug binnen brengen in een Telenet center als je er geen drie nodig hebt dan zal ook de huurprijs naar beneden gaan. Vindt het wel raar dat die technieker je eigenlijk verplicht om er drie te nemen want je kan er ook maar één of twee nodig hebben. Dus bekijk dat eens zelf of je er ook wel daadwerkelijk drie nodig hebt zo niet dan eentje terug brengen.
Ik heb al meerdere verhalen opgevangen over techniekers die de 360° pods nogal pushen.
Misschien krijgen techniekers een bonus voor elke pod die ze installeren?
Doen techniekers trouwens een Wifi site survey bij de klant thuis? Of is het nattevingerwerk onder het motto " hoe meer pods, hoe beter".
@Ex-Netweter
Ik ga niet te ver off topic gaan maar geef eens een bron?
Nee ? dan zijn het verhalen die jij graag gelooft.
Ik ga hier niet verder op in want dat is niet de vraag van topic starter maar enkel jou conclusie die je weer eens maakt en niet kan hard maken.
Einde discussie.
Dat is telenet in 2023..
Dit is dweilen met de kraan open ik kan snappen dat klanten waarbij de activering van een nieuw toestel faalt voorrang krijgen bij de technische dienst maar ....
Ik zie maar 1 probleem het geld dat stop met binnenrollen maar dat is ons probleem niet.
Krijg net een bericht binnen van Telenet dat de pod op mijn tweede verdieping te ver van de modem staat en dat ze mij adviseren om een tweede pod bij te plaatsen. WiFi werkt probleemloos op mijn tweede verdieping. Ik ga dus geen tweede pod bestellen, ik zou niet weten waarom. Lijkt mij inderdaad op te wijzen dat ze zoveel mogelijk pods aan de man willen brengen.
na 23 uur s'avonds een bericht van telenet ? amaai das het nieuwe record 🙄
Van gisteren geen internet, telefoon, tvtheek, opnames
Bellen naar telenet krijg ik een bandje tech probleem in de buurt
Whatsapp idem
Ik werk thuis , dus kan niet werken....
Voor zover ik begrijp is uw TV box via een powerline aangesloten op de modem. Hij laat de powerline zitten aan de TV maar doet die weg aan de modem. Resultaat verbinding verbroken. Oplossing: Powerline terug installeren aan de modem of TVbox via wifi connecteren.
Ja, dat noemt zich soms technieker maar redeneren zit er niet in denk ik dan.
Ik wil die pods nog niet al krijg ik ze gratis.
Leve mijn eigen router.
Open het Dos Venster via uitvoeren typ cmd. In dos typ je ipconfig/all dan kan je het hele netwerk zien en ook ip adres. Via ping spatie kan je een ip adres testen. Of je al of niet verlies hebt. Daarmee kom je veel te weten. Wesites kan je ook pingen , ping spatie naam site.
Je mag die 23 uur niet letterlijk nemen hé Rik. Ik heb het bericht pas gezien nà 23 uur. Het stond er wellicht vroeger op.
Wij weten toch allemaal dat de klantendienst sluit om 22 uur.
ik heb gisteren meerdere keren naar telenet gebeld wat uren kan duren
mijn modem werkt dus niet
eerst stelden ze voor om op 31 mei een technieker te sturen (ik zit zonder internet, telefoon en tv diensten) , ik heb dat geweigerd
dan 15 mei, wat is heb laten bevestigen, maar omdat ik met 2 thuiswerk heb ik toch maar aangedrongen voor vandaag of vrijdag
dus wacht ik nu op een telefoon van de helpdesk als ze vandaag of morgen zullen komen