Beantwoorden
Hans
Professional Meerweter
Berichten: 136
Full speed writing! It's your ninth party! Topicvreter! BINGO!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

vandaag technieker geweest voor een nieuwe modem 360 en pods

dit na meerdere problemen met opnames die haperen, stoppen, bufferen, scherm diagnose die tevoorschijn komt, enzo......

technieker heeft de modem en 3 pods geplaatst

ik vroeg waarom 3? hij kon daar geen antwoord op geven, mijn living is 16 meter lang, de modem zit in de berging, dus maar één muur tussen berging en living, maar hij moest er 3 plaatsen.

hij was nie al te vriendelijk en was blijkbaar heel erg gehaast, 

hij stond al klaar om te vertrekken , maar ik wou toch dat hij mijn wifi nazag op mijn gsm laptop

hij gaf mij een kaartje met een nieuwe wificode (maar had hier al gelezen dat dit niet hoefde, je behoud je oude paswoord)

dus na dan toch controle  (met zijn jas aan en zijn zak in de hand) wifi werkt

toe ik zei van ja die pods werken die? zei hij dat komt wel..... maar hij laat de oude powerlines wel zitten aan de tv en in de living zelf, aan de modem heeft hij die powerline wel weggedaan

hij dus weg

ik steek mijn tv aan, die werkt maar de tvtheek, opnames staat : geen verbinding. van alles geprobeerd met utp kabel verbinding gemaakt niets lukt

dan naar telenet beginnen bellen, 1e keer na lang bellen geen contact, 2e keer bellen na lang bellen een Franstalige aan de lijn die me ging doorverbinden dan terug geen contact. na 3e keer dan toch iemand aan de lijn gehad, wel heel vriendelijk maar kon mij niet helpen, het enige wat hij zag is dat de pods niet zijn aangesloten (alle 3 de pods flikkert een lichtje) , heeft me dan een oplossing gegeven voor de tv : utp kabel uit de pod en dan connectie tv via wifi : die werkte alles van tv ging terug

dan dossier opgemaakt : ict gaat mij opbellen gaat mij opbellen voor de pods na te zien ....

wat voor service is dat nu?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: nieuwe modem met pods instal

0 Likes
25 reacties
Ex-Netweter
 

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus


@Hans  schreef:

ik vroeg waarom 3?


Omdat Telenet na de proefperiode dan 9 euro/maand extra verdient aan jou.
It's all about the money.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

@Hans 

Waarschijnlijk een probleem met de activering en de registratie van de pods zelf. Hier zijn al wat topics die er over gaan waarin men ongeveer hetzelfde probleem uitlegt als jij nu voor hebt. Niet dat dit dan correct is want die technieker had je dit kunnen vertellen of eens kunnen navragen dus ik ben het dan ook niet eens met zijn werkwijze. 

Nu vrees ik dat je toch een beetje geduld gaat moeten hebben voor deze activering daadwerkelijk is opgelost meer kun je ook niet doen op dit moment. Wel eens regelmatig in de Telenet app kijken en zien of je verbinding kan maken met de pods. desnoods eens uit je stopcontact halen en terug installeren als dat lukt.

Het antwoord van @Ex-Netweter slaat natuurlijk weer eens helemaal nergens op maar dat zijn we gewoon. Wat je wel kan doen is eventueel eentje terug binnen brengen in een Telenet center als je er geen drie nodig hebt dan zal ook de huurprijs naar beneden gaan. Vindt het wel raar dat die technieker je eigenlijk verplicht om er drie te nemen want je kan er ook maar één of twee nodig hebben. Dus bekijk dat eens zelf of je er ook wel daadwerkelijk drie nodig hebt zo niet dan eentje terug brengen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

Ik heb al meerdere verhalen opgevangen over techniekers die de  360° pods nogal pushen.

Misschien krijgen techniekers een bonus voor elke pod die ze installeren?

Doen techniekers trouwens een Wifi site survey bij de klant thuis? Of is het nattevingerwerk onder het motto " hoe meer pods, hoe beter".

 

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

@Ex-Netweter 

Ik ga niet te ver off topic gaan maar geef eens een bron? 

Nee ? dan zijn het verhalen die jij graag gelooft. 

Ik ga hier niet verder op in want dat is niet de vraag van topic starter maar enkel jou conclusie die je weer eens maakt en niet kan hard maken. 

Einde discussie. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

Dat is telenet in 2023.. 

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

Dit is dweilen met de kraan open ik kan snappen dat klanten waarbij de activering van een nieuw toestel faalt voorrang krijgen bij de technische dienst maar ....

 

  1. Telenet moet gedwongen worden de verdeling van nieuwe modems , tvboxen , wifi pods etc etc tijdelijk te stoppen tot ze de activatieproblemen permanent opgelost hebben.
  2. Het spijt mij zeer maar wanneer telenet de wachtrij die al maanden veel te lang is zelf blijft langer maken door promotie van wifi pods dan komt het "niet werkende diensten eerst" regeltje in ernstig gevaar.....

Ik zie maar 1 probleem het geld dat stop met binnenrollen maar dat is ons probleem niet.

0 Likes
Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

Krijg net een bericht binnen van Telenet dat de pod op mijn tweede verdieping te ver van de modem staat en dat ze mij adviseren om een tweede pod bij te plaatsen. WiFi werkt probleemloos op mijn tweede verdieping. Ik ga dus geen tweede pod bestellen, ik zou niet weten waarom. Lijkt mij inderdaad op te wijzen dat ze zoveel mogelijk pods aan de man willen brengen.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

na 23 uur s'avonds een bericht van telenet ? amaai das het nieuwe record 🙄

0 Likes
Hans
Professional Meerweter
Berichten: 136
Full speed writing! It's your ninth party! Topicvreter! BINGO!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

Van gisteren geen internet, telefoon, tvtheek, opnames

Bellen naar telenet krijg ik een bandje tech probleem in de buurt

Whatsapp idem

Ik werk thuis , dus kan niet werken....

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

Voor zover ik begrijp is uw TV box via een powerline aangesloten op de modem. Hij laat de powerline zitten aan de TV maar doet die weg aan de modem. Resultaat verbinding verbroken. Oplossing: Powerline terug installeren aan de modem of TVbox via wifi connecteren.

Ja, dat noemt zich soms technieker maar redeneren zit er niet in denk ik dan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

 Ik wil die pods nog niet al krijg ik ze gratis.

Leve mijn eigen router.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

@Hans 

Open het Dos Venster via uitvoeren typ cmd. In dos typ je ipconfig/all dan kan je het hele netwerk zien en ook ip adres. Via ping spatie kan je een ip adres testen. Of je al of niet verlies hebt. Daarmee kom je veel te weten. Wesites kan je ook pingen , ping spatie naam site. 

0 Likes
Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

Je mag die 23 uur niet letterlijk nemen hé Rik. Ik heb het bericht pas gezien nà 23 uur. Het stond er wellicht vroeger op.

Wij weten toch allemaal dat de klantendienst sluit om 22 uur.

0 Likes
Hans
Professional Meerweter
Berichten: 136
Full speed writing! It's your ninth party! Topicvreter! BINGO!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

ik heb gisteren meerdere keren naar telenet gebeld wat uren kan duren

mijn modem werkt dus niet

eerst stelden ze voor om op 31 mei een technieker te sturen (ik zit zonder internet, telefoon en tv diensten) , ik heb dat geweigerd

dan 15 mei, wat is heb laten bevestigen, maar omdat ik met 2 thuiswerk heb ik toch maar aangedrongen voor vandaag of vrijdag

dus wacht ik nu op een telefoon van de helpdesk als ze vandaag of morgen zullen komen

0 Likes