Beantwoorden
Hans
Professional Meerweter
Berichten: 136
Full speed writing! It's your ninth party! Topicvreter! BINGO!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

vandaag technieker geweest voor een nieuwe modem 360 en pods

dit na meerdere problemen met opnames die haperen, stoppen, bufferen, scherm diagnose die tevoorschijn komt, enzo......

technieker heeft de modem en 3 pods geplaatst

ik vroeg waarom 3? hij kon daar geen antwoord op geven, mijn living is 16 meter lang, de modem zit in de berging, dus maar één muur tussen berging en living, maar hij moest er 3 plaatsen.

hij was nie al te vriendelijk en was blijkbaar heel erg gehaast, 

hij stond al klaar om te vertrekken , maar ik wou toch dat hij mijn wifi nazag op mijn gsm laptop

hij gaf mij een kaartje met een nieuwe wificode (maar had hier al gelezen dat dit niet hoefde, je behoud je oude paswoord)

dus na dan toch controle  (met zijn jas aan en zijn zak in de hand) wifi werkt

toe ik zei van ja die pods werken die? zei hij dat komt wel..... maar hij laat de oude powerlines wel zitten aan de tv en in de living zelf, aan de modem heeft hij die powerline wel weggedaan

hij dus weg

ik steek mijn tv aan, die werkt maar de tvtheek, opnames staat : geen verbinding. van alles geprobeerd met utp kabel verbinding gemaakt niets lukt

dan naar telenet beginnen bellen, 1e keer na lang bellen geen contact, 2e keer bellen na lang bellen een Franstalige aan de lijn die me ging doorverbinden dan terug geen contact. na 3e keer dan toch iemand aan de lijn gehad, wel heel vriendelijk maar kon mij niet helpen, het enige wat hij zag is dat de pods niet zijn aangesloten (alle 3 de pods flikkert een lichtje) , heeft me dan een oplossing gegeven voor de tv : utp kabel uit de pod en dan connectie tv via wifi : die werkte alles van tv ging terug

dan dossier opgemaakt : ict gaat mij opbellen gaat mij opbellen voor de pods na te zien ....

wat voor service is dat nu?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: nieuwe modem met pods instal

0 Likes
25 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

Zijn alle powerlines  weg  en uitgeschakeld ze werken niet samen met de pods

https://www2.telenet.be/business/nl/klantenservice/internet/je-wifi/alles-over-telenet-360-wifi.html

 

0 Likes
Hans
Professional Meerweter
Berichten: 136
Full speed writing! It's your ninth party! Topicvreter! BINGO!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

De powerlines zitten niet meer in stekker

maar ze staan wel nog in mij telenet

 

gistermiddag dan plots weer internet, vanmorgen toen ik opstond terug geen internet meer, alles heropgestart en nu werkt het weer

maar je betrouwt het niet meer ...

0 Likes
Hans
Professional Meerweter
Berichten: 136
Full speed writing! It's your ninth party! Topicvreter! BINGO!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

in mijn thuisnetwerk staan

3 powerlines : waar staat huurtoestel opzeggen

mag ik daar op klikken ?

 

onderaan staan de 3 pods

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus


@Hans  schreef:

in mijn thuisnetwerk staan

3 powerlines : waar staat huurtoestel opzeggen

mag ik daar op klikken ?

 

onderaan staan de 3 pods


Daar moet je inderdaad op klikken.
Je ontvangt dan een e-mail met de opzegging.
Daarna powerlines opsturen naar Telenet of binnen brengen in een TN shop

0 Likes
Hans
Professional Meerweter
Berichten: 136
Full speed writing! It's your ninth party! Topicvreter! BINGO!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

de 3 powerlines via my telenet : huurtoestel opgezegd aangeklikt

0 Likes
Hans
Professional Meerweter
Berichten: 136
Full speed writing! It's your ninth party! Topicvreter! BINGO!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

Terug alles ofline, niets werkt

Gebeld, technieker komt maandag

Dus gans het weekend zonder internet. Tvdiensten en telefoon

Heel erg ontevreden 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

Dat was mijn vraag niet ?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

Ik heb er geen fkauw idee van dat voor beestje dat is die pods , wifi in de modem is ook niet om naar huis over te schrijven.

De wifi uit eigen router 10 x beter en dan zijn er nog die beweren dat als je wettelijke toegelaten antennes gebruikt die veel langer zijn dan de standaard geleverde ant.

Dat het dan kan storen bij de buren , alsof powerline boosters , led lampen , omvormers dat niet doen ? Daar lach ik mee.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

@Ex-Netweter Over omvormers die storen word hier veel BS verspreid, als de thyristoren beginnen te gaan, dan krijg je rimpels, en minder goede cutoffs, maar dat heeft dan nog steeds geen invloed op je wifi want ze zitten in een metalen afscherming.

0 Likes
Hans
Professional Meerweter
Berichten: 136
Full speed writing! It's your ninth party! Topicvreter! BINGO!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

maandagavond is de technieker geweest

heeft vastgesteld dat de modem niet ok geïnstalleerd was, miste een update en de modem deed zelf een update om de 5 min zonder resultaat : heeft de update gedaan

de pod aan de modem mocht niet, want er zit een pod in de modem : die pod weggedaan

heeft alles goed nagezien waar en hoeveel pods ik nodig zou hebben, denkt met één genoeg, maar kan voorlopig er twee laten staan en als ik wil eens testen enkel met één pod, zal dit nog even afwachten (mijn living is 16 meter lang, modem in de ene hoek, tv met pod utp verbinding in de andere hoek)

alles werkte

maar s'avonds is alles nog eens 3x uitgevallen, met de stekker eruit te trekken van de modem alles terug ok

dinsdagmorgen werkte dan weer alles, en nu woensdagavond lijkt alles toch stabiel te blijven, geen onderbrekingen meer

heb een compensatie gekregen , de installatiekosten krijg ik terug, de installatie was trouwens nooit correct gebeurd

al bij al een heel stressy week, maar als alles blijft zoals het nu is : terug een tevreden klant wel

het enige wat ik wou zeggen, de 1e technieker was blijkbaar bekend... vind het niet kunnen dat ze zo iemand op pad sturen om toch wel een belangrijke interventie te komen doen, nieuwe modem en pods, had die technieker (die zeer vriendelijk en hulpvaardig was) van nu maandag de 1e keer geweest bij de installatie had die stressy week niet moeten voorvallen.

grtj

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gehaaste install modem en wifi-pods via technicus

Wees gerust, die technieker die het verkeerd heeft aangepakt zal wel de nodige opmerkingen krijgen en zijn baas ook. Een fout wordt nog over het hoofd gezien, meerdere fouten zijn problematisch en heel veel fouten zal wel de nodige gevolgen hebben qua job voortzetting.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes