24748
netweters
|
152274
antwoorden
|
20687
vragen
|
vandaag technieker geweest voor een nieuwe modem 360 en pods
dit na meerdere problemen met opnames die haperen, stoppen, bufferen, scherm diagnose die tevoorschijn komt, enzo......
technieker heeft de modem en 3 pods geplaatst
ik vroeg waarom 3? hij kon daar geen antwoord op geven, mijn living is 16 meter lang, de modem zit in de berging, dus maar één muur tussen berging en living, maar hij moest er 3 plaatsen.
hij was nie al te vriendelijk en was blijkbaar heel erg gehaast,
hij stond al klaar om te vertrekken , maar ik wou toch dat hij mijn wifi nazag op mijn gsm laptop
hij gaf mij een kaartje met een nieuwe wificode (maar had hier al gelezen dat dit niet hoefde, je behoud je oude paswoord)
dus na dan toch controle (met zijn jas aan en zijn zak in de hand) wifi werkt
toe ik zei van ja die pods werken die? zei hij dat komt wel..... maar hij laat de oude powerlines wel zitten aan de tv en in de living zelf, aan de modem heeft hij die powerline wel weggedaan
hij dus weg
ik steek mijn tv aan, die werkt maar de tvtheek, opnames staat : geen verbinding. van alles geprobeerd met utp kabel verbinding gemaakt niets lukt
dan naar telenet beginnen bellen, 1e keer na lang bellen geen contact, 2e keer bellen na lang bellen een Franstalige aan de lijn die me ging doorverbinden dan terug geen contact. na 3e keer dan toch iemand aan de lijn gehad, wel heel vriendelijk maar kon mij niet helpen, het enige wat hij zag is dat de pods niet zijn aangesloten (alle 3 de pods flikkert een lichtje) , heeft me dan een oplossing gegeven voor de tv : utp kabel uit de pod en dan connectie tv via wifi : die werkte alles van tv ging terug
dan dossier opgemaakt : ict gaat mij opbellen gaat mij opbellen voor de pods na te zien ....
wat voor service is dat nu?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: nieuwe modem met pods instal
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zijn alle powerlines weg en uitgeschakeld ze werken niet samen met de pods
https://www2.telenet.be/business/nl/klantenservice/internet/je-wifi/alles-over-telenet-360-wifi.html
De powerlines zitten niet meer in stekker
maar ze staan wel nog in mij telenet
gistermiddag dan plots weer internet, vanmorgen toen ik opstond terug geen internet meer, alles heropgestart en nu werkt het weer
maar je betrouwt het niet meer ...
in mijn thuisnetwerk staan
3 powerlines : waar staat huurtoestel opzeggen
mag ik daar op klikken ?
onderaan staan de 3 pods
@Hans schreef:in mijn thuisnetwerk staan
3 powerlines : waar staat huurtoestel opzeggen
mag ik daar op klikken ?
onderaan staan de 3 pods
Daar moet je inderdaad op klikken.
Je ontvangt dan een e-mail met de opzegging.
Daarna powerlines opsturen naar Telenet of binnen brengen in een TN shop
de 3 powerlines via my telenet : huurtoestel opgezegd aangeklikt
Terug alles ofline, niets werkt
Gebeld, technieker komt maandag
Dus gans het weekend zonder internet. Tvdiensten en telefoon
Heel erg ontevreden
Dat was mijn vraag niet ?
Ik heb er geen fkauw idee van dat voor beestje dat is die pods , wifi in de modem is ook niet om naar huis over te schrijven.
De wifi uit eigen router 10 x beter en dan zijn er nog die beweren dat als je wettelijke toegelaten antennes gebruikt die veel langer zijn dan de standaard geleverde ant.
Dat het dan kan storen bij de buren , alsof powerline boosters , led lampen , omvormers dat niet doen ? Daar lach ik mee.
@Ex-Netweter Over omvormers die storen word hier veel BS verspreid, als de thyristoren beginnen te gaan, dan krijg je rimpels, en minder goede cutoffs, maar dat heeft dan nog steeds geen invloed op je wifi want ze zitten in een metalen afscherming.
maandagavond is de technieker geweest
heeft vastgesteld dat de modem niet ok geïnstalleerd was, miste een update en de modem deed zelf een update om de 5 min zonder resultaat : heeft de update gedaan
de pod aan de modem mocht niet, want er zit een pod in de modem : die pod weggedaan
heeft alles goed nagezien waar en hoeveel pods ik nodig zou hebben, denkt met één genoeg, maar kan voorlopig er twee laten staan en als ik wil eens testen enkel met één pod, zal dit nog even afwachten (mijn living is 16 meter lang, modem in de ene hoek, tv met pod utp verbinding in de andere hoek)
alles werkte
maar s'avonds is alles nog eens 3x uitgevallen, met de stekker eruit te trekken van de modem alles terug ok
dinsdagmorgen werkte dan weer alles, en nu woensdagavond lijkt alles toch stabiel te blijven, geen onderbrekingen meer
heb een compensatie gekregen , de installatiekosten krijg ik terug, de installatie was trouwens nooit correct gebeurd
al bij al een heel stressy week, maar als alles blijft zoals het nu is : terug een tevreden klant wel
het enige wat ik wou zeggen, de 1e technieker was blijkbaar bekend... vind het niet kunnen dat ze zo iemand op pad sturen om toch wel een belangrijke interventie te komen doen, nieuwe modem en pods, had die technieker (die zeer vriendelijk en hulpvaardig was) van nu maandag de 1e keer geweest bij de installatie had die stressy week niet moeten voorvallen.
grtj
Wees gerust, die technieker die het verkeerd heeft aangepakt zal wel de nodige opmerkingen krijgen en zijn baas ook. Een fout wordt nog over het hoofd gezien, meerdere fouten zijn problematisch en heel veel fouten zal wel de nodige gevolgen hebben qua job voortzetting.