Beantwoorden
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP

Beste netweters

situatie : modem Telenet in de garage, leefkamer totaal andere kant van de woning. Nieuwbouw. Signaal modem zelf geraakt niet ver genoeg (logisch).

 AP geplaatst 3 jaar terug (Meraki MR33, heerlijk toestel), demotoestel beurs. Licentie 3 jaar gekregen. Licentie loopt ten einde.

Gezocht : een AP die hoge snelheden levert, uiteraard een vast ip heeft, geen DHCP verdeelt (ipcamera's achter deze ap), maar wel een gastennetwerk kan opzetten in totaal andere range.
Hoeft geen van 50 euro te zijn maar ook geen 200 euro 🙂
(heb er 2 nodig, nog eentje voor boven ook)
LAat jullie gaan(ongetwijfeld veel van jullie in dezelfde situatie)

Tags (1)
0 Likes
19 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP

Je kan gratis een goed Acces Point huren bij Telenet (vanaf de 2de kost dit €2/maand). Ik heb er zelf 2 van Telenet en haal er mijn geadverteerde snelheden mee, een aanrader! Je kan ze sinds kort weer bestellen via de Telenet app. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP

ik zoek meer een AP die verschillende ssid's aan kan, in een aparte range. Vb als ik de ipad's van werk meebreng naar huis dat die op een 'tijdelijk' netwerk zonder sleutel kunnen en zo de updates binnenkrijgen, een SSID Gast........eventueel met blokkeren van toestellen etc....toch tnx!

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP

Als je toch zo tevreden bent van uw Meraki, waarom verleng je dan de licentie niet?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP

@dedeke ik heb een Netgear orbi pro waar je 3 ssid's mee kan opzetten en een deftig bereik mee hebt. Op iedere sateliet AP zijn er dan nog extra netwerkaansluitingen, dus wel leuk. Zou je al niet opteren voor wifi6, deze heeft al voordelen met wifi 5 devices. Natuurlijk voor het optimaal gebruik heb je natuurlijk wifi 6 devices nodig.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP

@dedeke 

Informeer u eens of je het toestel niet kan overnemen aan zeer interessanre voorwaarden.

0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP

123 euro per jaar per toestel........businessmodellen e......

0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP

hallo, het toestel zelf mag ik houden, de sleutel was voor 3 jaar, vanaf dan is het te betalen.......123 euro per jaar

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP


@janne_man  schreef:

@dedeke 

Informeer u eens of je het toestel niet kan overnemen aan zeer interessanre voorwaarden.


Dat toestel overnemen zal wel zo een groot probleem niet zijn. Aan het gebruik van dit toestel is echter een verplichte licentie gekoppeld. En die prijzen zijn niet min ... startend bij € 123 voor één jaar, tot € 681,30 voor tien jaar. Tussenin nog keuze uit 3 - 5 of 7 jaar.

 

Het is niet voor niets dat dit een toestel is bestemd voor professioneel gebruik ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP

Ik zie net dat @dedeke het zelf ook al gepost heeft terwijl ik het aan het opzoeken was. Nu ja, beter tweemaal dan niet hé 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP

Nu je het toestel mag houden, kan je er zelf mee doen wat je wilt?

Probeer er OpenWRT op te flashen:

https://openwrt.org/toh/meraki/mr33

 

Dan kan je het toestel zelf instellen naar wens, en is het niet meer verbonden met de Meraki Cloud.

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP

@Ex-Netweter 

Zou dat lukken met een professioneel toestel?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP

Ik heb ooit een Meraki MR12 geflasht met OpenWRT nadat de licentie vervallen was.

Voor zover ik mij herinner ging dat toen met een TFTP programma, en kon je een stock firmware die geschikt was voor de chipset (Atheros ar71xx) flashen.

Als AP werkte deze perfect, alleen de ingebouwde switch (Meraki MR12 had 2 RJ45 poorten) werkte niet meer.

 

Bij een MR33 zal dat iets ingewikkelder zijn, gezien je die moet openen, en er een seriële kabel moet op aansluiten (RX, TX, GRND), en je PC ook moet beschikken over een TTL-232R-3V3 seriële poort ...

 

Dus voor ervaren gebruikers, maar je hebt niets te verliezen (nu is die toch voor het containerpark). Als het lukt heb je een werkend dual band AP (2.4 b/g/n, 5.0 a/n/ac) 😊.

0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP

idd containerpark nu maar toch een brug te ver wat je me zegt 🙂

maar toch merci 🙂

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gezocht : Access Point met hoge snelheid en vast IP

@dedeke 

 

Weggooien zou ik hem niet, voor zulk een professioneel toestel (waar buiten een verlopen licentie niets mis mee is) is op tweedehands altijd wel een amateur te vinden die er zijn technische kunsten op wil uitproberen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes