Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Haperingen bij streamen van video's

Dag,

Ik wil weten waarom video's in streamingdiensten zoveel blijven haken. In één streamer gaat een film om de 5 seconden 7 seconden stilstaan, gaat dan weer 5 seconden verder, en zovoort. Dat is om gek te worden. Ik vind er geen enkele oplossing op.

Eén keer zag ik een bericht: "uw breedband is niet .... genoeg... " of zoiets. Maar dat was in een flits voorbij, te kort om het te kunnen lezen. Daar werd ik dus niet wijzer van.

Waaraan ligt dat, en is daar iets aan te verhelpen? Het gebeurt bij verschillende apps, incluis VrtNU. 

 

Titel gewijzigd door @Jolien5 | Vorige titel: video kijken met hindernissen

0 Likes
18 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Haperingen bij streamen van video's

@Manga zou het niet kunnen dat je wifi ook nog aanstaat en je soms op je wifi zit te surfen voor streaming en zo de problemen hebt, als je via kabel surft, test het eens met de wifi uit te zetten en zo te surfen.

en probeer het eens met firefox als browser.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Haperingen bij streamen van video's

ah, dat zou kunnen. Al heb ik nooit bewust een Wifi aangezet dat ik me kan herinneren. Ik zou niet eens weten hoe je dat af-of aanzet. Dat moet ik even nakijken...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Haperingen bij streamen van video's


@Manga  schreef:

... knip ...

 

wat de netwerkkaart van mijn pc doet, daar zegt hij van "802.11 ac wireless networking". Ik weet niet of dat is wat je wil weten.

... knip ...


Dat is de specificatie van uw draadloze netwerkkaart, dus WiFi. In uw PC zitten dus twee netwerkkaarten, een bedrade (UTP) van 1 GB/s en een WiFi met de ac standaard.

 

Je zal dus inderdaad (ongewild) op willekeurige basis switchen van netwerk en zodoende af en toe via WiFi verbonden zijn ipv via UTP. Dat zou eigenlijk geen erg mogen zijn vermits ac wel een goede standaard is, maar wie weet is uw WiFi signaal te zwak ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Haperingen bij streamen van video's

Best de wifi adapter compleet uitschakelen.

https://www.google.be/amp/s/www.windowscentral.com/how-enable-or-disable-wi-fi-and-ethernet-network-...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes