24748
netweters
|
152269
antwoorden
|
20687
vragen
|
Hallo,
Ik zit met de volgende vraag , mijn telenet modem is de cv8560E , deze staat in de garage beneden , Ik woon op de eerste verdieping.
Omdat het signaal te zwak was had ik enkele jaren geleden een Asus Router boven geplaatst waardoor ik sindsdien overal een sterk en snelle verbinding heb.
Ik heb deze maand een nieuwe Mac gekocht met wifi 6e , Ik zou een nieuwe router willen kopen met wifi 6 of 6e (de huidige is oud)
Gaat dat werken en sneller zijn ? Of f moet ik eerst een nieuwe telenet modem met wifi 6 plaatsen.
PS: ik zou dat liever niet doen want elke keer telenet iets veranderd loopt dat serieus fout, (geen telefoonmeer of tv afgesloten enz. en als ik een apparaat binnen lever in de telenet winkel bij ons krijg ik nooit een bewijs en nadien zegt telenet dat ik niets heb ingeleverd. Dus van die modem zou ik liever afblijven.
Titel gewijzigd door Dakota (mod) | Vorige titel: Wifi 6 internet
De CV8560E is prima. Deze wordt typisch gebruikt door mensen die zelf een eigen WIFI oplossing willen uitwerken, los van de Telenet modem.
Je Asus router vervangen door een nieuwe die Wifi6(E) ondersteunt en je bent vertrokken.
Hartelijk dank voor de hulp, rest me nog juist een nieuwe router te bestellen , gaat dat een verschil maken in snelheid ?
@Janneke_Dust schreef:Dan geef je toch best eerst aan welke snelheid je nu hebt met WiFi en welk abo je hebt bij Telenet.
Valid point! @Gilbert , doe eens een speedtest. Als je in de buurt komt van de max Telenet speed volgens je abonnementsformule, dan heeft het niet veel zin om te veranderen.
Wifi 6E heeft wel het voordeel dat je de 6Ghz kunt gebruiken. Als je bijv in een appartement woont, zal je waarschijnlijk veel minder last hebben van storingen veroorzaakt door naburige access points.
Ik heb 2 speedtesten die van Ookla die geeft :238,12Mb ps Download en 18,94 Mbps Upload
Ik heb ook de Blackmagic Disk speed App : write 3126 MB/s en 3013 Mb/s read
Ik vermoed dat dakla de telenet modem test
En d Blackmagic App de router test.
Ik heb een telenet One Abonnement
Bedankt Steven ,
Ik denk dat ik dan beter nog wat wacht tot hij versleten is, tenslotte zijn die 6e wifi routers niet goedkoop, dat zal met de tijd wel zakken. En er is nog niet veel apparatuur die werkt met de Wifi 6,
Tenslotte ben ik erg tevreden van mijn Asus RT-AX88U . Ik dacht de Asus RT-AX88U Pro te kopen.
Ben ik mis als ik zeg dat de Blackmagic Disk Speed Test app de (lees/schrijf)snelheid van een harde schijf meet? Wat heeft dat te maken met WiFi6?
Goed idee zijn zeer goede toestellen een verstandige keuze van jouw om naar deze toestel te gaan
en zolang er geen problemen zijn te houden
Nu gaat er veel goed koop rommel rond of er worden zaken uitgedeeld die niet goed werken