Beantwoorden
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 70
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Heb je een nieuwe modem nodig voor WIFI 6?

Hallo,

Ik zit met de volgende vraag , mijn telenet modem is de cv8560E , deze staat in de garage beneden , Ik woon op de eerste verdieping. 

Omdat het signaal te zwak was had ik enkele jaren geleden een Asus Router boven geplaatst waardoor ik sindsdien overal een sterk en snelle verbinding heb.

Ik heb deze maand een nieuwe Mac gekocht met wifi 6e , Ik zou een nieuwe router willen kopen met wifi 6 of 6e (de huidige is oud) 

Gaat dat werken en sneller zijn ? Of f moet ik eerst een nieuwe telenet modem met wifi 6 plaatsen.

PS: ik zou dat liever niet doen want  elke keer telenet iets veranderd loopt dat serieus fout, (geen telefoonmeer of tv afgesloten enz. en als ik een apparaat binnen lever in de telenet winkel bij ons krijg ik nooit een bewijs en nadien zegt telenet dat ik niets heb ingeleverd. Dus van die modem zou ik liever afblijven.

 

Titel gewijzigd door Dakota (mod) | Vorige titel: Wifi 6 internet

9 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Heb je een nieuwe modem nodig voor WIFI 6?

De CV8560E is prima. Deze wordt typisch gebruikt door mensen die zelf een eigen WIFI oplossing willen uitwerken, los van de Telenet modem.
Je Asus router vervangen door een nieuwe die Wifi6(E) ondersteunt en je bent vertrokken.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 70
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Heb je een nieuwe modem nodig voor WIFI 6?

Hartelijk dank voor de hulp, rest me nog juist een nieuwe router te bestellen , gaat dat een verschil maken in snelheid ?

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2270
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Heb je een nieuwe modem nodig voor WIFI 6?

Dan geef je toch best eerst aan welke snelheid je nu hebt met WiFi en welk abo je hebt bij Telenet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Heb je een nieuwe modem nodig voor WIFI 6?


@Janneke_Dust  schreef:

Dan geef je toch best eerst aan welke snelheid je nu hebt met WiFi en welk abo je hebt bij Telenet.


Valid point!  @Gilbert , doe eens een speedtest.  Als je in de buurt komt van de max Telenet speed volgens je abonnementsformule, dan heeft het niet veel zin om te veranderen.
Wifi 6E heeft wel het voordeel dat je de 6Ghz kunt gebruiken.  Als je bijv in een appartement woont, zal je waarschijnlijk veel minder last hebben van storingen veroorzaakt door naburige access points.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 70
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Heb je een nieuwe modem nodig voor WIFI 6?

Ik heb 2 speedtesten die van Ookla die geeft :238,12Mb ps Download en 18,94 Mbps Upload

Ik heb ook de Blackmagic Disk speed App : write 3126 MB/s en 3013 Mb/s read

Ik vermoed dat dakla de telenet modem test

En d Blackmagic App de router test.

Ik heb een telenet One Abonnement

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Heb je een nieuwe modem nodig voor WIFI 6?

Die testen zijn prima. Veel ga je niet winnen met Wifi 6.  De theoretische max downloadsnelheid van Telenet One is 250Mbps (up 20 Mbps).  In de praktijk ligt die er altijd iets onder.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 70
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Heb je een nieuwe modem nodig voor WIFI 6?

Bedankt Steven ,

Ik denk dat ik dan beter nog wat wacht tot hij versleten is, tenslotte zijn die 6e wifi routers niet goedkoop, dat zal met de tijd wel zakken. En er is nog niet veel apparatuur die werkt met de Wifi 6,

Tenslotte ben ik erg tevreden van mijn Asus RT-AX88U . Ik dacht de Asus RT-AX88U Pro te kopen.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Heb je een nieuwe modem nodig voor WIFI 6?

Ben ik mis als ik zeg dat de Blackmagic Disk Speed Test app de (lees/schrijf)snelheid van een harde schijf meet? Wat heeft dat te maken met WiFi6?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2747
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Heb je een nieuwe modem nodig voor WIFI 6?

Goed idee zijn zeer goede toestellen een verstandige keuze van jouw om naar deze toestel te gaan

en zolang er geen problemen zijn te houden

Nu gaat er veel goed koop rommel rond of er worden zaken uitgedeeld die niet goed werken