Beantwoorden
George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Hoe één wifi-netwerk splitsen naar 2.4 GHz en 5 GHz?

Hoi alle,

Vraagje, ik probeer de instellingen te veranderen om de gezamenlijke lijn 2.4 en 5ghz naar aparte lijnen te brengen.

Dus éénmaal in de expert-instelling verander ik:

één wifi-netwerk naar --> uitgeschakeld.

Naam draadloos netwerk (SSID) --> telenet-xxxxx naar telenet-xxxxx-2.4ghz     het andere in

Naam draadloos netwerk (SSID) --> telenet-xxxxx naar telenet-xxxxx-5ghz

 

Moet ik dan ook het wifi wachtwoord voor beide veranderen, bevoordeeld de 2 laatste letters veranderen of 2 extra letters bijvoegen (ik weet niet hoeveel het aantal letters is toegelaten)?

 

Maar ongeacht wat ik doe, ik krijg altijd de vermelding dat men niet aan mijn vraag kan voldoen... Doe ik iets verkeerd of mis ik ergens iets?

Alvast bedankt en vriendelijke groet,

George

 

Titel gewijzigd door Giverny(mod) I vorige titel: modem 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) wifi 2.4ghz/5ghz.....

0 Likes
12 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe één wifi-netwerk splitsen naar 2.4 GHz en 5 GHz?

Ik heb zelf een Telenet HGW zonder wifi (CV8560E) dus kan het niet uittesten, maar zou het eens proberen zonder "." in de naam, bijvoorbeeld telenet-xxxxx ipv telenet-xxxxx-2.4ghz.

Denk erom dat de naam max 32 karakters lang mag zijn, en dat sommige speciale karakters niet gebruikt mogen worden, of dat er regels gelden over hun positie.

Ander misschien gewoon telenet-xxxxx en telenet-xxxxx-5 ?

 

De beide netwerken mogen hetzelfde wachtwoord hebben.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
b003042
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Happy New Year! Tien op tien! Handje vol!

Hoe één wifi-netwerk splitsen naar 2.4 GHz en 5 GHz?

Ik heb het eens geprobeerd en lukt hier zonder probleem.  

 

- Bij algemeen : persoonlijk wifi ingeschakeld

- Bij signaal : beide signalen (2,4 en 5)

- Bij netwerkinstellingen : één wifinetwerk : uitgeschakeld

- Bij netwerkinstellingen : SSID naam telenet-test2G en telenet-test5G

 

Best ook modem herstarten als je hieraan aanpassingen doet, anders zijn ze mogelijk niet actief.

 

Uit je bericht kon ik niet opmaken of je persoonlijke wifi aanstaat.

 

Veel succes !

 

 

George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Hoe één wifi-netwerk splitsen naar 2.4 GHz en 5 GHz?

Boo, zoals ik aanhaalde werkte het niet, dito uw hulp ligt in dezelfde lijn zoals ik het al probeerde en probeerde. En toen kwam de oplossing, ik had al eens eerder last gehad met VPN en bepaalde dingen in Paypal... dus uitschakelen dacht ik en jawel toen werkte het, maar...

 

Als ik alles verander met op het einde de 2.4 of de 5ghz voor SSID

paswoorden blijven dezelfde? (hier twijfel ik met ja of nee?)

Modem restart via 'mijn telenet' ondertussen al 3 x

Modern reset via stroom uit te schakelen 5 x

verschijnt nu op all mijn wifi apparaten wel het nieuwe netwerk telenet xxxxx-5ghz maar niet de telenet xxxxx-2.4ghz ???? Hoewel bij check de naam verandert is in het veldje bij instellingen, raar?

Ook kan ik via de oude SSID benaming gewoon aanloggen, raar? Daar aanloggen met verkeerde naam normaal al niet werkt?

En ook als ik de netwerken afga zie ik duidelijk een onbekende buur die ook gebruikt maakt van deze wifi netwerken 2.4 en 5ghz, wederom raar en wel zichtbaar voor mij, waarom is mijn 2.4ghz netwerk niet zichtbaar?

Voor al mijn apparaten speelt het geen rol die 2.4 of 5ghz maar een aangkochte wifi bewakingscamera heeft er problemen mee...

Alvast bedankt en groet,

George

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe één wifi-netwerk splitsen naar 2.4 GHz en 5 GHz?

@George_ 

Als je in Mijn Telenet gaat, zie je de veranderingen. Indien niet ben je allicht vergeten om onderaan op Bewaar te klikken.

 

Heb je naast de HGW ook nog powerlines of een access point van Telenet? Deze moeten appart veranderd worden, ook via Mijn Telenet.

George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Hoe één wifi-netwerk splitsen naar 2.4 GHz en 5 GHz?

Bedankt voor uw antwoord Janne, maar zoals ik reeds aanhaalde verandert alleen de telenet-xxxx- 5ghz van naam en geven beide veldjes een veranderde naam weer, nadien (zoals ook aanhaalde in mijn post) dus heb ik telkens met zekerheid de bewaar toets gebruikt 😉

 

Met vriendelijke groet,

George

0 Likes
George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Hoe één wifi-netwerk splitsen naar 2.4 GHz en 5 GHz?

Maar, ik weet niet goed wat u bedoelt met "Heb je naast de HGW ook nog powerlines of een access point van Telenet?" begrijp ik niet, andere benaming? ken maar de normale procedures van comp., lol 😉

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe één wifi-netwerk splitsen naar 2.4 GHz en 5 GHz?

@George_  

Heb je naast die modem / router van Telenet , het witte kastje , nog iets in je stopcontact een kastje wat je voor internet gebruikt? 

Schermafbeelding 2021-02-03 om 11.28.48.png

Of heb je nog zo een extra kastje staan ergens , dat is het accespoint dat je kan nemen bij Telenet. Deze lijkt bijna op je modem / router die je altijd krijgt. 

 

 

Schermafbeelding 2021-02-03 om 11.29.20.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe één wifi-netwerk splitsen naar 2.4 GHz en 5 GHz?

@George_ 

Ik wilde gewoon weten of je naast de basisinstallatie van Telenet nog iets anders hebt om beter Wifi te hebben. De HGW is een toestel met ledjes op van waar er mogelijk een netwerkkabel vertrekt, dit staat doorgaans daar waar de kabel in het huis komt.  Als je een Wifi booster van Telenet hebt, graag dan welke powerlines (twee die rechtstreeks in het stopcontact steken) of een access point (een toestel dat min of meer lijkt op de HGW.

 

Edit: ik zie dat @patrick37 al een zeer goed voorbeeld gegeven heeft van de powerlines (een beeld zegt meer dan mijn lange litanie).

George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Hoe één wifi-netwerk splitsen naar 2.4 GHz en 5 GHz?

Bedankt, visueel is altijd beter 😉

Ja ik heb de 2 linkse van de eerste foto...

De rest is onbekend.

George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Hoe één wifi-netwerk splitsen naar 2.4 GHz en 5 GHz?

Is het misschien dan niet beter om gewoon nieuwe namen te gebruiken voor SSID?

En nieuwe paswoorden te creëren voor beide, verschillende dus?

Met vriendelijke groet,

George

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe één wifi-netwerk splitsen naar 2.4 GHz en 5 GHz?

@George_ 

Dan zal inderdaad duidelijker zijn.

De redenering om één van beiden de oude naam te laten is een redenering uit luiheid. Je moet dan maar één SSID opnieuw koppelen, met een verlies aan duidelijkheid. Anders moet je beiden opnieuw koppelen.

davyt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Hoe één wifi-netwerk splitsen naar 2.4 GHz en 5 GHz?

denk niet dat je router moet herstarten hoor. je hebt toevallig checkbox ssid verbergen niet opgezet?