Beantwoorden
Peter17
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Hoe WiFi stopcontacten bedienen via IFTTT?

Iemand ervaring met het bedienen van bv wifi stopcontacten via IFTTT ? https://ifttt.com/plans

 

Titel aangepast door @JordivdK | Vorige titel: IF THIS THAN THAT

0 Likes
4 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe WiFi stopcontacten bedienen via IFTTT?

Ik doe dit allemaal met apparaten die Apple HomeKit ondersteunen, dan heb je ook niet verschillende apps nodig voor verschillende merken; alles gebeurt in de (gratis) Home app. 

 

Je kan verschillende dingen instellen, zoals "doe lampen aan op 40% kracht rood" als ik thuis aankom, deze sensor dat aangeeft, de wekker afgaat, het zo laat is, ... 

 

De Apple Home app werkt uiteraard alleen voor Apple apparaten (iPad, Mac, iPhone, iPod, Apple Watch & Apple TV) & de smart home apparaten (stopcontacten, lampen, rookmelders, ...) moeten ondersteuning hebben voor Homekit. Google zal ook wel zo'n app hebben voor Android, maar daar heb ik geen ervaring mee. 

 

Meer info vind je hier


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe WiFi stopcontacten bedienen via IFTTT?

@m-jan20 @Peter17 ik werk via de google home met een toestel met scherm zelf 😉 

ik werk met een stopcontact gekocht in de action en werkt perfect samen, heb ook lampen dat ermee werken, zeg ik google licht aan dan zet die alle lichten aan die er op zijn gelinkt, kan ook zeggen dat die de lichten in de living moet aanzetten enz.

voor alles een optie 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Peter17
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Hoe WiFi stopcontacten bedienen via IFTTT?

Ben 2 wifi stopcontacten gaan halen in de action , gekoppeld met google home & assistent ...werkt inderdaad perfect bij de stembediening. Ook de eigen app van LSC smart connect zitten interessante kalenders en voorwaarden om in of uit te laten schakelen bv bij zon ondergang , weersafhankelijk enz.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe WiFi stopcontacten bedienen via IFTTT?

@Peter17 tof dat m'n tip u geholpen heeft, en voor de prijs moet je het niet laten, een 7 a 8 euro per stuk, en soms in een actie prijs nog lager, 

in het begin is het wat zoeken om de app van LSC te linken aan de google home, maar eens die gekoppeld is kan je er heel veel mee doen, en de lampen zijn ook handig in dat merk van de action (wil nu geen PR doen voor die winkel, maar hebben op dat gebied handige en goeie dingen).

veel plezier ermee nog verder.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes