Beantwoorden
braceleto
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe conflict met UTP switch naar UTP switch voorkomen?

Hi all, ik ben net in onze nieuwe woning getrokken en heb zowel aan mijn modem als aan mijn TV 5 UTP connecties nodig.  Aan mijn TV heb ik een Netgear switch, alles werkt perfect.  Echter vrees ik dat, als ik ook aan mijn modem een Netgear switch plaats, deze zullen conflicteren.  Kan iemand me op weg zetten? Dank, David 

 

Titel aangepast door Bjarne (MOD) | Originele titel: UTP switch naar UTP switch

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe conflict met UTP switch naar UTP switch voorkomen?

@braceleto  Switchen conflicteren niet. Het is te zeggen unmanaged switches. Managed switches kunnen wel conflicteren als je bijvoorbeeld allebei hetzelfde IP adres geeft. Maar met unmanaged kan dit niet dus kan je geen problemen hebben. Switchen zijn een beetje vergelijkbaar met ronde punten, je kan er dus meerdere na elkaar hebben. Switchen zijn in zoverre slim dat ze leren welke poort naar wel device gaat zodat ze op de zuinigste, efficiënste  manier data van verzender naar ontvanger kunnen sturen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
braceleto
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe conflict met UTP switch naar UTP switch voorkomen?

Enorm bedankt Ignace. Zou je me een switch kunnen adviseren? Thx again! 

0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Hoe conflict met UTP switch naar UTP switch voorkomen?

waarom zouden deze in conflict gaan?

Voorzie gewoon een switch die snel genoeg is zodat je geen bottleneck bekomt. Zal perfect werken 🙂

zolang je geen kabel uit je switch laat komen die je verbindt met dezelfde switch (loop) zal je geen problemen ondervinden......

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe conflict met UTP switch naar UTP switch voorkomen?

@braceleto  Er zijn er zoveel, afhankelijk van het aantal poortjes die je nodig hebt. Ik heb niet bepaald een voorkeur. Maar hoe meer poortjes hoe hoger de switching capaciteit moet zijn. Vergelijk het met een rond punt. Als er 4 wegen of acht wegen op toekomen, of 4 1-vaks banen of 4 2-vaks banen dan moet het rond punt in het ene geval meer verkeer kunnen verwerken dan in het andere. Dus een  switch met 8 poorten van elk 1 Gbps moet idealiter toch een 4 tot 8 Gbps switching capaciteit hebben. Dat is natuurlijk afhankelijk van de belasting.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe conflict met UTP switch naar UTP switch voorkomen?

@braceleto Er zijn veel switchen op de markt, maar de regel is, als je iets van netwerken kent neem je een managed switch en anders unmanaged.

Bij de laatste kan je niet veel mis doen 🙂

Als je toestellen hebt die netwerk Aggregation aankunnen (bijvoorbeeld een NAS met 2 of meerdere poorten, zou ik voor een switch gaan die dat ondersteund, zodat je een mooie snelheid kan hebben.

Wat betreft merk, prijs kwaliteit is Netgear heel goed, iets duurder de Ubiquiti of Cisco switch:-)

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Hoe conflict met UTP switch naar UTP switch voorkomen?

Zorg er wel voor dat je geen lussen maakt, bijv 3 switches in een driehoek met elkaar verbinden.

Managed switchen gebruiken hier het Spanning-Three protocol voor, wat in geval van loops bepaalde poorten gaat uitzetten.

Maar bij unmanaged switches moet je hier echt mee opletten!


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes