24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Heb een camera tp link tapo C200 maar kan die niet verbinden met internet. Camera en gsm zijn wel verbonden.
Na indienen netwerk en wachtwoord krijg ik de melding dat er geen verbinding kan gemaakt worden met het internet.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Hoe een 2.4 ghz camera, tplink tapo C200, verbinden
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welke is uw home installatie, ttz, de wifi kant ?
Heb je de nieuwe f@stmodem, of niet, heb je split SSID voor 2,4 en 5GHz, of niet ?
Gebruik je eigen wifi access punten of alles op modem ? deze tplink is wifi4, dus best al oud beestje, kan nog perfect werken natuurlijk, maar wifi is dan weer niet too.
Kwestie van wat meer gericht te kunnen zien wat er fout zou kunnen lopen, met de huidige info wordt dat lastig
De camera kan volgende wireless rates aan 802.11 b , 802.11g en 802.11n
De frequentie is 2.4Ghz
en de wireless security is WPA/WPA2-PSK
Als je één van bovenstaande niet hebt, zal de camera niet kunnen aangesloten worden op je modem/router
Het kan wel zijn dat je op de interface de wifi ziet staan maar dan kan je niet connecteren.
Bedankt Kristof. De gegevens eens opgezocht op mijn telenet en bij de modem staat 802.11 ac. Zou dit dan de oorzaak zijn?
Bedankt voor reactie...het is een CH7465 modem met 2.4 en 5 ghz mogelijkheid. Welke ik heb geprobeerd. Heb hiervoor via expert instellingen 2 aparte netwerken gemaakt. Gsm en tablet dan op 2.4 netwerk gezet. Gsm en tablet verbinden met camera. Maar camera kan niet verbinden met netwerk. Thuis ook alles een keer gereset.
Wat staat er op de pagina “Netwerkveiligheid” bij WiFi frequentie en WiFi standaard?
Bedankt voor uw reactie.
Bij frequentie staat 2.4 en 5. Heb hier al eens met 2.4 alleen geprobeerd om alzo gsm en camera opzelfde te zetten.
Bij standaard staat bgn.
Je doet uiteraard wat je wilt, maar wat is het voordeel om die op dezelfde frequentie te zetten. De frequentie is niets anders dan de drager van de informatie in een stukje van je netwerk. Je netwerk wordt bepaald door je router. Als wat met je router verbonden is, zit in hetzelfde netwerk. Of die verbinding gebeurt met 2,4 GHz wifi, 5 GHz wifi of met een utp-kabel (allemaal dragers van het netwerk) maakt uiteindelijk niets uit.
Ik vind het spijtig dat Telenet de woorden "één netwerk" misbruikt, als Telenet daarmee bedoelt dat beide frequenties hetzelfde SSID en wachtwoord gebruiken. Zelfs met een verschillend SSID en of verschillend wachtwoord blijven ze één netwerk. Binnen de standaard toekenning van ipv4 adressen hebben alle toestellen binnen je LAN (lokaal netwerk) een adres 192.168.0.X met mask 255.255.255.0.
hallo,
Moet toch een beetje nuance in die laatste reply rond "1 netwerk".
De term die Telenet is misschien niet de juiste, het gaat over 1 SSID/pwd, over beide banden, en dus niet over 1 IP netwerk.
Dat geeft misschien wat verwarring.
Ik lees echter: het maakt niet uit 2,4GHz, dan wel 5Ghz, dan wel eth, allemaal zelfde IP en de rest is maar de drager/medium. Terwijl het juist is dat die allemaal fysieke laag voorstellen en op IP niveau geen verschil gaan geven, is het wel degelijk een verschil wat betreft roaming tussen de banden.
Als je 1 SSID/pwd gebruikt, is er roaming tussen de banden seamless, dus wel belangrijk als je bvb mobiele die banden gebruikt, bvb wifi calling, want dan loop je misschien rond in en rond je huis en hop je tussen de banden. Voor een statisch toestel, bvb die IP camera, maakt zoiets idd niet veel uit, maar je gaat daar dan ook niet mee rondlopen. Config wise is het wel eenvoudiger mogelijks, want je hebt 1 config, en no matter of je kort (5Ghz) of verder) van het wifi punt zit, steeds zlefde config, dus makkelijk(er) om te verplaatsen