Hoe laptop verbinden met ethernet ipv wifi
Hallo iedereen,
Ik heb twee access points, één op het gelijkvloers en één op de eerste verdieping. Ik werkte tot hiertoe altijd op mijn laptop via wifi. Voortaan wil ik thuiswerken vanaf een kamer op de tweede verdieping en daar is het wifi-signaal zwak, maar er is wel een ethernet/UTP-aansluiting in de muur voorzien. Als ik hier een kabel insteek, gebeurt er echter niks: ik blijf op de slechte wifi zitten. Ik heb intussen dezelfde kabel eens in een out-poort van de access point gestoken, en er begint toch een lampje te branden en te knipperen, dus ik ga ervan uit dat de kabel werkt. Toch lukt het me ook hier niet om internet via de kabel te gebruiken. Ik vind ook nergens op mijn laptop een optie om die verbinding te selecteren, ik zie enkel wifi-netwerken. (ik werk op een laptop met Windows) Ik heb al vanalles gegoogled maar de instructies gaan meestal niet verder dan 'steek de UTP-kabel in', waaruit ik afleid dat het normaal gezien toch echt vanzelf zou moeten gaan.
Iemand die me kan adviseren hoe ik dit kan oplossen? Ik weet dat ik mijn wifi-netwerk zou kunnen uitbreiden, maar dat wilde ik liefst vermijden 😉
Bedankt!
Tamara
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
access point
-
instellingen