|
26.552
netweters
|
165.117
antwoorden
|
|
22.161
vragen
|
Hoe weet ik of ik gebruik maak van Fiber of niet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kijkt even op je factuur?
Hoe kan ik dat zien?
Als Telenet klant met een Telenet modem/fiberbox? Zeer makkelijk: Alles over je Telenet-modem | MyTelenet Heb je het laatste toestel (Fiberbox) dan heb je Fiber (let op de groene ingang onderaan voor de fiber kabel).
Ik heb de CH7465LG-TN.
Dat is een kabelmodem. Je hebt dus geen Fiber.
Hier kan je nakijken of fiber vandaag geïnstalleerd kan worden op jouw adres: Telenet fibert verder | Telenet
@WG94 schreef:Dat is een kabelmodem. Je hebt dus geen Fiber.
Zoals altijd zijn er ook uitzonderingen op deze regel 😃
Waar Telenet glasvezel had tot in de woning (FTTH) was dat - tot nu toe -gebaseerd op de RFoG technologie (Radio Frequency over Glas). Dit was vooral bij nieuwe residentiële verkavelingen (vanaf 2018?).
Bij de klant wordt dan een "RFoG optical-networking unit" (R-ONU) geplaatst, dit zijn eigenlijk micro-nodes die het optisch signaal terug omzetten naar coax.
Toekomstige FTTH projecten zullen natuurlijk gebaseerd zijn op XGS-PON, waarbij je een Fibermodem moet gebruiken, maar vroegere FttH aansluitingen waren RFoG (en er zijn geen onmiddelijke plannen om die aansluitingen om te zetten naar XGS-PON).
Wat is de meerwaarde aan mijn vraag?
Geen ... maar is het echt zo erg om zo te reageren? Andere mensen stellen deze uitleg wel op prijs. Bedankt daarvoor!