Beantwoorden
Ingelke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Hoe wifi uitzetten op wifi-powerline PG-9087LG-TN?

Hallo iedereen !

 

Ik heb internet achter de tv (maar deze aansluiting gaat naar een switch).

Gezien de digicorder een directe lijn nodig heeft, heb ik die powerlines besteld. Echter krijg ik dat wifi-signaal niet uit.. Ik heb al meermaals op die knop wifi gaan duwen maar het heeft geen zin blijkbaar. Elke dag kan ik achter de tv gaan.Het betreft model PG-9087LG-TN.

 

Wie heeft een oplossing voor het ongewenste wifi-signaal ?

 

Wifi was hier top (dankzij TP link x60). Ik had alles afgekoppeld van Telenet: wifi signaal uit en AP terug naar afzender. Gezien de digicorder niet meer interactief was, dan toch een telenet wifi powerline besteld. Sinds deze week de installatie van telenet wifi-booster zijn de drops er weer.. Ik begin me echt vragen te stellen. Ik heb ook niet kunnen kiezen voor eentje zonder wifi signaal. Het was of de AP ofwel de Powerline. 

 

Andere oplossing -> slimme stekker en enkel elektriciteit geven aan die booster indien ik de interactiviteit nodig heb.

Maar dit kan toch wel echt niet in 2021.

 

Heeft er iemand andere oplossing ?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Uitzetten wifi op wifi-powerline

0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi uitzetten op wifi-powerline PG-9087LG-TN?

@Ingelke 

Zijn dat Powerlines van telenet zelf ? Dan kan je eens kijken via 'mijn Telenet' of je daar iets in kan doen. Dan dien je te gaan naar je modem instellingen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ingelke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Hoe wifi uitzetten op wifi-powerline PG-9087LG-TN?

Hey Patrick !

Dank voor je snelle reactie.

Het wifi signaal in 'mijn telenet' staat uit voor de modem. 

Ik heb die optie niet voor de wifi powerline van telenet.

Grts

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi uitzetten op wifi-powerline PG-9087LG-TN?

@Ingelke  

Zit er dan ook niet ergens een knopje , een schakelaartje , wat je aan en uit kan schuiven? Ben ook niet zeker of het wel mogelijk is om daar de wifi van uit te schakelen. Heb je die powerlines al eens nagezocht via Google om het te bekijken ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ingelke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Hoe wifi uitzetten op wifi-powerline PG-9087LG-TN?

Er zit idd een knopje op WPS en 1 Wifi. Maar ik ben er al elke dag op gaan duwen. K Denk dat ik er maar een slimme stekker ga tussensteken. En als ik de interactiviteit nodig heb, zal ik hem stroom geven en anders: uit.

 

Bedankt voor de hulp !

Prettig we !

Tags (1)
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi uitzetten op wifi-powerline PG-9087LG-TN?

@Ingelke  

Het WPS knopje wil niks zeggen om je wifi uit te zetten. Die knop is er voor bedoeld dat je een smartphone of een tablet kan verbinden aan de wifi zonder het wachtwoord te zoeken en in te geven. Dus je drukt dan op die knop en je kan dan je toestel verbinden met de wifi. Dus daar ga je de wifi niet mee uitzetten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi uitzetten op wifi-powerline PG-9087LG-TN?

@Ingelke 

Wissel uw twee pwl's van plaats.

Op dit ogenblik geraak ik wel op mijn Telenet , maar niet in het deel van de pwl's. Ik kan dus niet controleren of je het daar kan afzetten.

 

0 Likes
danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Hoe wifi uitzetten op wifi-powerline PG-9087LG-TN?

Uw digicorder mag toch aangesloten worden op die switch achter uw tv, dat zou geen probleem mogen opleveren. Hij mag niet aangesloten worden op een aparte router, dan lukt het niet.

Ingelke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Hoe wifi uitzetten op wifi-powerline PG-9087LG-TN?

De PWL wisselen heeft geen zin. Beide zijn zichtbaar in mijn telenet -> geen optie om wifi uit te zetten. 

De switch achter de tv heeft een rechtstreekse verbinding met mijn eigen router. 

PWL was er om daardoor rechtstreeks verbinding te maken met telenetmodem (zoals vereist door digicorder).

Ik wil geen wifi van Telenet -> niet stabiel en constant drops. 

Sinds TP Link X60 mesh met wired backhaul -> geen enkel probleem meer voor alle toestellen en reikt tot ver in de tuin zonder problemen.

 

 

0 Likes
danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Hoe wifi uitzetten op wifi-powerline PG-9087LG-TN?

@Ingelke Het is goed om weten dat de switch op een eigen router is aangesloten, dit was niet duidelijk in je openingspost. Blijkbaar ben je niet zo tevreden over het wifi-gedeelte van telenet. Bij mij thuis maak ik wel gebruik van de wifi via de modem/router van telenet + een AP van telenet (dat onlangs nog een update kreeg) en heb hier door heel het huis perfecte wifi zonder onderbrekingen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe wifi uitzetten op wifi-powerline PG-9087LG-TN?

Ingelke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Hoe wifi uitzetten op wifi-powerline PG-9087LG-TN?

Hey,

 

Blij dat wifi werkte modem met ap. Hier totaal niet. Ik was het wat beu.

Ap dat soms blokkeerde. Het is gelukkig verleden tijd !

 

Dat knopje wifi zit op de PWL maar ik mag er elke dag op gaan duwen. Of is er iets dat ik mis? Er is ook geen enkel licht dat gaat branden ofzo.. 

Dan2
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Hoe wifi uitzetten op wifi-powerline PG-9087LG-TN?

ik ben ook op zoek naar een antwoord en blijkbaar werkt deze oplossing niet meer

op dat wifi knopje duwen opzij geeft geen kik of de wifi aan of uit gaat.

(ik heb een DECO mesh netwerk dat betere wifi resultaten geeft dan de wifi powerlines, die heb ik enkel nodig voor de digicorders en een NAS, dus enkel de LAN verbinding wil ik gebruiken)

 

bijkomend ter info: ik heb via de admin interface op mijn telenet router/modem de wifi SSID uitgezet (wi-free staat nog wel aan) EN ik heb ook de optie "één wifinetwerk" uitgeschakeld.
Maar de powerline adapters nemen deze instellingen precies niet over .... dus hoop ik dat je ze op de adapter zelf kan uitschakelen.

 

Via een andere site vond ik dat je op elke adapter zou kunnen inloggen op IP, maar dat blijkt ook niet (meer ?) te lukken...

 

Alle tips welkom

0 Likes