24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Moet ik een wifi pod hebben per tv gelijkvloers.
Heb nu 2 powerlines
Titel gewijzigd door Anissa (mod) | Vorige titel: Pods
Zijn het normale powerlines of Wi-Fi powerlines? Indien normaal; niet nodig.
Zijn het Wi-Fi powerlines en maak je de stap om pods te zetten; dan ga je inderdaad een pod zo dicht mogelijk tegen je decoder moeten zetten om aan te kunnen sluiten.
Niet per se, wij hebben thuis 4 verdiepen en hebben aan 2 pods (inclusief modem) genoeg: modem op verdiep -1 & pod op 1ste verdiep.
Disclaimer: ik heb ze beide (modem & pod) perfect centraal kunnen plaatsen tegen een open muur voor een optimaal signaal overal.
Het aantal pods of mesh devices die je nodig hebt in een woning hangt van vele factoren af en vooral ook van je eigen verwachtingspatroon.
Wil je overal connectiviteit, eender snel/traag, of wil je vooral erg performant overal access hebben. Er is natuurlijk de kost enz.
Als je meerdere verdiepingen en / of muren moet doorkruisen gaat ook het materiaal van deze belangrijk zijn. Moet je 2 "echte" muren door, of is het 2 keer door gyproc enzenz.
Kan je de pods wired connecteren, dus backhaul over wired, of is het puur mesh enz. Recht onder elkaar, of niet mogelijk, ...
Beetje als uitgangspunt zou ik zeggen: 5GHz signaal wat je liefst nodig hebt zowel als host als als backhaul (indien deze wireless moet) is 2 muren en of 1 plafond (ook hier, volle welfsels, veel metaal, of net niet, ...), soms kan het dus ook meer of minder zijn, maar als je te veel signaal verzwakking hebt boet je in op zowel efficiency als snelheid, ook de plaatsing van de pod zal van belang zijn.
Je kan ook beginnen met bvb 2 pods, en dan eens wat metingen doen met een app ofzo. Uitbreiden kan altijd.
Als ik het goed begriijp is de pod voor wifi op andere plaatsen.
Ik heb alles gelijkvloers en deze bij tvbox slaapkamer aangeslote.
Soms hapert tv in living nog altijd bij streamen.
een pod is een Wi-Fi Mesh extender, dus die gaat via mesh-technology (draadloos dus) het Wi-Fi signaal in huiis verder verspreiden, heeft ook een ethernet poort die je kan gebruiken voor toestel in de buurt van de pod. Zoals steeds met mesh mogen de mesh devices ook niet te ver uit elkaar staan (F@st modem is eerste "pod") want dan is er mogelijk nog wel connectiviteit, maar bvb in tragere 2.4GHz band. Storingen op TV kunnen ook andere oorzaken hebben, vaak Wi-Fi, maar kan ook gewoon noise op de coax kabel zijn