Beantwoorden
da1jah
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Inconsistente downloadsnelheid Wifi

Hallo,

 

De laatste weken heb ik last van enorme verschillen in mijn downloadsnelheid. Momenteel gaat dit van 1,3 MBs naar 400 KBs en dan bv. terug naar 1MBs en dit binnen een minuut tijd. Spijtig genoeg schommelt deze voornamelijk rond de 400 Kbs.

Ook de speedtest van telenet geeft dit zo aan.

 

Ik heb de standaard oplossingen uitgebreid gegoogeld en uitgeprobeerd zonder resultaat.

Iemand enig idee ?

 

Ik heb een recente, snelle desktop zonder virussen, het snelste onbeperkt internet van telenet abbo en een 6 maand oude nieuwe router. Ook de downloadlimiet is niet overschreden. Bij downloads zit ik alleen op het netwerk en zijn er geen andere programma's aan het lopen.

 

 

 

 

0 Likes
6 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Inconsistente downloadsnelheid Wifi

- Wat is de afstand tussen uw modem en uw PC.

- Je bent toch niet verbonden met de homespot of telenetWiFree

- Je bent toch verbonden met uw eigen WiFI AP

- Zijn er andere WiFi netwerken in de buurt en welke kanalen gebruiken die en welk kanaal gebruik ge zelf


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
da1jah
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Inconsistente downloadsnelheid Wifi

- De modem bevind zich een verdieping lager met een dunne houten vloer tussen ( +- 4 meter)

 

- Ik ben verbonden met de router en niet met de  homespot

 

-Ik vind geen andere wifi netwerken en gebruikte kanaal 1. Ik heb dit nu veranderd naar kanaal 11 2,4 ghz en kanaal 100 5 ghz maar ondervind niet direct een verbetering. De speedtesten gaan nog steeds van 3 Mbps tot 9 Mbps binnen enkele minuten tijd.

 

Wat ik ook verdacht vind is dat ik niet de netwerken van de buren kan zien. Ik vind enkel mijn eigen netwerken. Ik meen mij te herinneren dat ik de netwerken van de buren enkele maanden geleden wel kon zien. Aan wat zou dit kunnen liggen ?

 

Wat bedoelt u met mijn eigen WiFi ap? Bedankt voor de snelle reply !

 

Misschien geeft dit u meer info screenshot screenshot 2

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Inconsistente downloadsnelheid Wifi

Je maakt een WiFi verbinding via een D-Link nano DWA 131. Ik heb weinig vertrouwen in WiFi nano  adapters omdat de antenne daarin niet lang kan zijn.

je schijft dat ge een recente laptop gebruikt, heeft die dan geen ingebouwde WiFi adapter.

Kan je die nano adapter op een andere plaats aansluiten op uw PC zodat er zeker geen metalen afscherming is tussen de adapter en de modem beneden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
da1jah
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Inconsistente downloadsnelheid Wifi

Een vriend van me heeft mijn desktop samengesteld vandaar. I5 3,3ghz , 8gb ram , c-schijf op ssd, amd hd 7800.

 

Ik heb vorige week nog een nieuwe en recentere wifi adaptor gekocht. Ik probeer eens de adaptor op een andere plaats aan te sluiten. Indien dit niet werkt koop ik mij een interne netwerkkaart.

 

Bedankt voor de tips ik hou je op de hoogte!

0 Likes
da1jah
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Inconsistente downloadsnelheid Wifi

Ik heb de powerline van de digicorder gebruikt voor ethernet kabel naar men pc en het probleem is meer dan opgelost. Het probleem lag dus inderdaad aan mijn usb wifi adapter.  download zijn nu stabiel en wel 8 x sneller. Merci !

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Inconsistente downloadsnelheid Wifi

Als uw powerline maar 1 aansluiting heeft dan kan je achter die powerline een switch (geen configuratie nodig) platsen zodat je meer toestellen kan aansluiten.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes