Beantwoorden
Bert6
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Installeren van TP link SG1016PE

Ik heb recent een TP link SG1016PE gekocht samen met een TP-Link Omada SDN EAP620 HD WiFi 6 Indoor Access Point.

 

De bedoeling is dat ik deze TP  link SG1016PE koppel aan het internet en daar al mijn vaste ethernet aansluitingen op kan aansluiten aangezien Telenet zelf maar 4 uitgangen heeft.

Op deze switch wil ik dan ook graag de Omada access point aansluiten voor beter internet in huis.

Het enige wat ik me afvraag is, hoe sluit ik dat aan zodat overal in huis dezelfde WIFI is, dus als ik het telenet signaal opvang en naar de bovenverdieping ga, de omada access point hetzelfde signaal uitzendt (hetzelfde concept als de Telenet booster)

0 Likes
2 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Installeren van TP link SG1016PE

@Bert6 

Hetzelfde SSID en hetzelde wachtwoord. Sommige toestellen gaan gemakkelijk overschakelen andere blijven langer vasthouden aan het punt waarmee ze eerst verbonden waren. Wifi uit en terug aan kan dit probleem oplossen.

Had je de vraag gesteld voordat je uw toestellen aankocht, had je allicht het advies gekregen om voor een mesh systeem te gaan.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1678
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Installeren van TP link SG1016PE

@Bert6  Ik zou als ik jou was de Telenet wifi uitzetten en uitsluitend voor de TP-link config gaan. Je kan hierbij eventueel een extra Access point zetten, waar er dan geen bereik is omwille van het uitzetten van de Telenet wifi. Het voordeel van deze access points is dat met behulp van 802.11k/v roaming schakelen clients automatisch over naar het access point met een optimaal signaal. Dit zorgt voor een naadloze overgang wanneer je rondloopt. Gevoelige toepassingen zoals VoIP en videoconferenties worden daardoor niet onderbroken.Ongeveer hetzelfde dan een mesh systeem.

Hiervoor moet je natuurlijk een extra acces point kopen en niet de Telenet wifi gebruiken, anders zal dit systeem niet werken.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.