24750
netweters
|
152312
antwoorden
|
20690
vragen
|
Ik krijg de instellingen voor het netwerk wi-free niet goed op mijn gsm. Er zouden certificaten moeten gebruikt worden en een domeinnaam ingevuld worden, maar bij ca certificaten kan ik enkel (niet opgegeven) kiezen. Ook kan ik nergens een domeinnaam invullen. Ook niet onder geavanceerde instellingen. Hoe komt dit? De rest (tlls, enz is correct ingevuld) thuis kan ik verbinden met wi-free, buitenshuis niet (krijg dan melding "toegang tot het netwerk ontzegd". Mijn phone werkt op Android 5.1 Lolipop.
We betalen altijd maar meer, er wordt van alles aan het netwerk verbeterd, krijgen enkel voorstellen om duurdere pakketten aan te kopen nooit kortingen of cadeautjes maar daarentegen gaan we er eerder op achteruit dan vooruit.
@Friendzie mijn vraag hierboven, ik wist niet hoe ik je kon vermelden. Mijn toestel is ook een Samsung
Mijn toestel is geen Samsung maar een Huawei (niet dat het van belang is 😉 )
Gewoon zoals ze vermeld staan op de site Bij certificaatgegevens gekozen voor "niet opgegeven ".
Dus dezelfde instellingen dat ik in het begin gebruikte maar waarmee het niet werkte. Na meerdere keren Telenet gecontacteerd te hebben, heb ik uiteindelijk contact opgenomen via hun site onder de vorm van een klacht. En toeval of niet, kort daarna kon ik verbinden met wifree.
wifree heeft de rare gewoonte van niet in gang te geraken om enige tijd later zomaar te starten.
Wel niet proberen op je eigen netwerk. Daar is het normaal dat het niet werkt.
Het is verschillend als het af en toe werkt of helemaal niet.
Dat was bij mij het geval en ik vermoed bij Dimitri ook.
Op mijn eigen netwerk werkt wifree trouwens ook, dat was al het geval voordat het probleem opgelost raakte voor netwerken buitenshuis.
En ik ben zeker dat het thuis werkt met mijn eigen netwerk want dat is in het verleden gecontroleerd geweest.
Dus niet alles wat op de website van Telenet vermeld staat klopt 😉
Als het af en toe werkt kan je best niets aan je instellingen veranderen. Dan zijn de instellingen juist, maar er scheelt wat aan de omstandigheden of het toestel. (Dat laatste speelt mij wel eens parten). Dat je wifree kan gebruiken op je eigen netwerk geeft aan dat er iets niet in orde. Dat is dus niet iets om blij van te worden.
Zolang werkt wat moet werken ben ik blij.
Waarom zou ik me storen aan het feit dat ik via wifree met mijn eigen netwerk verbinding kan maken zolang de rest goed werkt.
@louishufk @Friend bedankt mensen. Intussen op wifree geraakt. Dit was voor mij de oplossing: dus alle instellingen zoals op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-wi-free/ staat vermeld voor mensen zonder telenetsimkaart:
@Suzygraag meegeven aan de helpdesk voor Samsungtoestellen, het werkt ook zo bij mijn dochter haar nieuwe A51 en mijn vrouw haar S8+.