Beantwoorden
Fentomized
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Instellingen Powerline niet opgeslagen

Hey Netweters!

 

Ik heb hier een wifi Powerline van Telenet, al paar jaren. Ik wilde paar dagen geleden de instellingen via 'Mijn thuisnetwerk' wijzigen, en het lukte paar keren. Als ik het nu probeer, staat er op de site dat de instellingen opgeslagen zijn en dat er mogelijks de draadloze verbinding uitvalt. Dit is niet anders dan normaal, behalve dat ik niet de gewenste veranderingen krijg van de wifi Powerline (bv. wijzigen van wachtwoord). Als ik terug naar de details ga op 'Mijn thuisnetwerk', dan zijn de instellingen inderdaad ook niet gewijzigd. Ook heb ik het probleem dat er rood (of oranje na 15 minuten als ik de stappen van 'security' in de handleiding toepas) is bij mijn Powerline, terwijl het wel degelijk internet geeft, zowel via ethernet als wifi. De powerline die verbonden is aan mijn modem is wel groen, en als ik wijzigingen breng aan de modem wordt die ook direct toegepast. 

 

Ik heb al paar keren op 'standaardinstellingen' proberen klikken, maar helaas geen verandering. Ik heb ook al paar keren de wifi Powerline uitgetrokken, de modem herstart, de Powerline van de modem uitgetrokken, de stappen van 'security' in de handleiding toegepast (-> dit geeft de wifi Powerline wel een groen bolletje in 'Mijn thuisnetwerk') en de fysieke knop 'reset' ingeduwd.

Alle lichtjes op de wifi Powerline branden groen, met 5 Ghz blauw zoals gewoonlijk.

 

Heeft iemand hier een suggestie of een diagnose voor? Ik weet totaal niet meer wat ik nog verder kan doen.

 

Alvast Bedankt!

0 Likes
7 reacties
Fentomized
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Instellingen Powerline niet opgeslagen

Na het opnieuw uitrekken weer in te steken werkt mijn wifi ook niet meer, maar ik kan de Powerline nog zien op mijn telefoon met uitstekende verbinding. Via ethernet geeft hij nog wel internet. De Powerline is wel verbonden met 'Eén netwerk' via de modem.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen Powerline niet opgeslagen

@Fentomized 

Door de resetknop in te drukken heeft de wifi powerline mogelijk terug de instellingen van je hgw overgenomen en dus weer hetzelfde ssid van je hgw.

Heb je geen verbinding als je uw computer met een utp kabel verbind met de powerline?

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellingen Powerline niet opgeslagen

@Fentomized 

Je kan best eens helemaal opnieuw beginnen.

Haal het powerlineset uit het netwerk.

Herstart uw modem

schakel 1 netwerk uit en geef duidelijk herkenbare namen

Zorg ervoor dat uw paswoord voor beide netwerken hetzelfde is. (Om geen vergissingen in te geven)

Probeer nu uw wifi toestellen aan te sluiten op de beide netwerken.

Als dat lukt, synchroniseer je pwl set.

Geef ook deze netwerken een unieke en herkenbare naam.

Gebruik ook hetzelfde paswoord als voor de modem. Dan kan je daar al geen vergissingen in begaan.

Probeer ook deze netwerken te koppelen op je toestel.

Vergeet ook niet dat je telkens opnieuw uw instellingen moet bewaren en duidelijk moet wachten tot de modem de wijzigingen heeft overgenomen. Als je twijfelt dat de modem het overgenomen heeft kan je zelf de overname forceren door deze te herstarten.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Fentomized
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Instellingen Powerline niet opgeslagen

Hey Louis, dit heeft jammer genoeg niet geholpen. De Powerline staat intussen nu ook al rood, maar ik krijg nog wel altijd verbinding met UTP kabel van de Powerline naar mijn PC, maar nog altijd niks met wifi. Ik kan hem duidelijk wel bij instellingen vinden, maar dat er gewoon 'geen internettoegang' is. Anderzijds kan ik ook nog altijd de instellingen van de Powerline niet opslagen, maar ik denk dat dat meer te maken heeft dat Telenet hem momenteel niet kan vinden (rood).

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellingen Powerline niet opgeslagen

@Fentomized 

Ik lees niets over contact nemen met telenet.

Doe dat eens en laat ze zelf uw systeem eens herstarten. Ga voor optie technische problemen. Met wat geluk zien ze daar wat er scheelt en kunnen ze er iets aan doen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Fentomized
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Instellingen Powerline niet opgeslagen

Ja, ik zal ze eens een mailtje sturen. Bedankt voor jouw hulp!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen Powerline niet opgeslagen

@Fentomized 

 

Wanneer uw powerlines een rood bolleke hebben in "mijn telenet" betekent dit niet dat ze bij u thuis niet werken. Het is perfect mogelijk dat ze probleemloos werken.

 

Hetgeen echter niet gaat met een rood bolleke is er iets aan veranderen via "mijn telenet". Dat lukt alleen als het bolletje groen is.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.