Beantwoorden
samcop
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Goed gevonden!

Internet + digitale meter

Hoi ,

 

Sinds vrijdag hebben we een digitale meter . We hebben wifi en televisie via een powerline .

Nu merken we dat we sinds de plaatsing van de digitale meter onze streaming van opgenomen programma's moeizaam verloopt soms zelf niet . Ook met de wifi ondervinden we problemen .

Iemand een oplossing ?

 

mvg

0 Likes
8 reacties
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Internet + digitale meter

@samcop De slimme meter en de powerline hebben wel degelijk invloed. Omdat de powerline op het net is aangesloten en de wifi is ook trager dan via een kabel.

 

Meer uitleg, die ik gevonden heb: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/wat-is-een-wifi-powerline-adapter/

 

Heb je de dingen even apart getest? Ik zou  eerst alles uittrekken en alleen eerst de TV en digicorder aanzetten.

Dan de digicorder en de TV testen en een programma opnemen. Even de zaak bekijken of de opname lukt.

Dan de wifi en de rest testen en de stand van zaken noteren. Als laatste dan alles samen testen, met de opname van een programma. Vergeet niet na te kijken en misschien te noteren, mocht dat nodig zijn.

 

Als het via de kabel kan, zou ik dat zeker doen. Maar misschien is het een bewuste keuze om de powerline te plaatsen.

 

 

 

 

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Internet + digitale meter

Communiceert de digitale meter over de elektriciteitsdraden ? Dan zou een powerline er last van kunnen hebben....

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet + digitale meter


@Theo2  schreef:

Communiceert de digitale meter over de elektriciteitsdraden ? Dan zou een powerline er last van kunnen hebben....


Ik vermoed van wel aangezien dat ding vanalles en nog wat "weet" over uw verbruik en/of gebruik...

 

EDIT: ik ben daar bijna zeker van vermits de maatschappij niet meer moet langskomen om uw verbruik op te nemen, zij kunnen de slimme meter aflezen vanop hun bureau ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Internet + digitale meter

zou dat geen 2/3/4g zijn

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Internet + digitale meter


@thomasdb  schreef:

zou dat geen 2/3/4g zijn


Inderdaad, via het gsm-netwerk.

https://omgeving.vlaanderen.be/straling-digitale-meter


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
samcop
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Goed gevonden!

Internet + digitale meter

Heb al van alles getest alleen ik kan de digitale meter niet afzetten . Probleem blijft hetzelfde en veel anders zal het niet zijn omdat de problemen zijn begonnen vanaf dat de digitale meter is geplaatst .

 

mvg 

0 Likes
samcop
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Goed gevonden!

Internet + digitale meter

hoi ,

Probleem opgelost ..met de hulp van een medewerker via de telefoon alles een harde reset gedaan en nu werkt alles terug normaal 🙂 

 

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Internet + digitale meter

Medewerker van Fluvius of van Telenet ?

0 Likes