41863
netweters
|
18376
gesprekken
|
19859
vragen
|
Hoi ,
Sinds vrijdag hebben we een digitale meter . We hebben wifi en televisie via een powerline .
Nu merken we dat we sinds de plaatsing van de digitale meter onze streaming van opgenomen programma's moeizaam verloopt soms zelf niet . Ook met de wifi ondervinden we problemen .
Iemand een oplossing ?
mvg
Opgelost! Ga naar oplossing.
@samcop De slimme meter en de powerline hebben wel degelijk invloed. Omdat de powerline op het net is aangesloten en de wifi is ook trager dan via een kabel.
Meer uitleg, die ik gevonden heb: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/wat-is-een-wifi-powerline-adapter/
Heb je de dingen even apart getest? Ik zou eerst alles uittrekken en alleen eerst de TV en digicorder aanzetten.
Dan de digicorder en de TV testen en een programma opnemen. Even de zaak bekijken of de opname lukt.
Dan de wifi en de rest testen en de stand van zaken noteren. Als laatste dan alles samen testen, met de opname van een programma. Vergeet niet na te kijken en misschien te noteren, mocht dat nodig zijn.
Als het via de kabel kan, zou ik dat zeker doen. Maar misschien is het een bewuste keuze om de powerline te plaatsen.
Communiceert de digitale meter over de elektriciteitsdraden ? Dan zou een powerline er last van kunnen hebben....
@Theo2 schreef:Communiceert de digitale meter over de elektriciteitsdraden ? Dan zou een powerline er last van kunnen hebben....
Ik vermoed van wel aangezien dat ding vanalles en nog wat "weet" over uw verbruik en/of gebruik...
EDIT: ik ben daar bijna zeker van vermits de maatschappij niet meer moet langskomen om uw verbruik op te nemen, zij kunnen de slimme meter aflezen vanop hun bureau ...
zou dat geen 2/3/4g zijn
Heb al van alles getest alleen ik kan de digitale meter niet afzetten . Probleem blijft hetzelfde en veel anders zal het niet zijn omdat de problemen zijn begonnen vanaf dat de digitale meter is geplaatst .
mvg
hoi ,
Probleem opgelost ..met de hulp van een medewerker via de telefoon alles een harde reset gedaan en nu werkt alles terug normaal 🙂
Medewerker van Fluvius of van Telenet ?