Beantwoorden
OlivierDC92
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Internet issues F@ST modem overschakeling

Na overschakeling, enkele weken geleden, van de witte kubus naar de F@ST modem, ervaar ik zeer veel proberen met moeilijk herverbinden met internet, tijdelijk uitvallen etc, wat als zeer storend ervaren wordt. Uiteraard al contact opgenomen met de telefonische helpdesk en vanuit hun kant 'geen problemen te zien'. 

Dan heb ik wat zitten rondneuzen op internet en pingplotter gedownload om wat packetloss testen te doen. Nu heb ik dit al even laten lopen en kom ik op volgende resultaten: 

Als target heb ik eenvoudigweg pingplotter.com gebruikt. 

OlivierDC92_0-1727882400970.png

Ik ben nogal een leek op dit vlak, dus dit analyseren is voor mij niet echt handig. Maar mij lijkt het aantal access.telenet.be addressen veel? Alsook het %PL? 

Kan iemand hieruit opmaken of er issues lijken te zijn?  

Internetopstelling: 

  1. Telenet FAST modem
    1. TP Link TL-SG1016DE Switch 
      1. Reolink met 4tal cameras (POE)
      2. NAS
      3. Domotica
      4. Laadpaal
      5. ...
    2. WIFI via telenet modem: pc's, sonos speakers, printer, ... 

Met de vorige router ging op zich alles vrij goed, maar die maakte zo'n herrie dat ik keek voor een oplossing, waarbij ik zag dat de FAST modem fan-less was en dus muisstil (wat ook klopt). Want de modem staat in de bureau. 

Dien ik een technieker over de vloer te laten komen? Er is tijdens renovatie ook gewerkt aan de telenet aansluiting (dat zwarte bakje verplaatst en coax ingekort door niet Telenet techniekers, maar door elektricien), maar met de witte kubus modem werkte alles ok, dus dacht niet dat er daar issues aan zouden zijn... 

 

Alvast dank voor jullie inzicht! 

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2540
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Internet issues F@ST modem overschakeling

Staat uw lokaal telenet subnet op de standard waarde 192.168.0.xx en staat het management ip adres van uw TP Link switch nog op 192.168.0.1.

Verander dit dan naar 192.168.0.xx waar xx een getal tussen 2 en 99. Deze ip adressen wordt niet gebruik  door de DHCP server van de Telenet modem.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7670
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

Internet issues F@ST modem overschakeling

@OlivierDC92 hopelijk was het antwoord van @Janneke_Dust voor jou de oplossing? Zo ja, duid het dan zeker even aan.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

OlivierDC92
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Internet issues F@ST modem overschakeling

Het ziet er naar uit dat de voorgestelde oplossing inderdaad de verbinding een stuk heeft verbeterd en gestabiliseerd, waarvoor dank! 

0 Likes