Na overschakeling, enkele weken geleden, van de witte kubus naar de F@ST modem, ervaar ik zeer veel proberen met moeilijk herverbinden met internet, tijdelijk uitvallen etc, wat als zeer storend ervaren wordt. Uiteraard al contact opgenomen met de telefonische helpdesk en vanuit hun kant 'geen problemen te zien'.
Dan heb ik wat zitten rondneuzen op internet en pingplotter gedownload om wat packetloss testen te doen. Nu heb ik dit al even laten lopen en kom ik op volgende resultaten:
Als target heb ik eenvoudigweg pingplotter.com gebruikt.

Ik ben nogal een leek op dit vlak, dus dit analyseren is voor mij niet echt handig. Maar mij lijkt het aantal access.telenet.be addressen veel? Alsook het %PL?
Kan iemand hieruit opmaken of er issues lijken te zijn?
Internetopstelling:
- Telenet FAST modem
- TP Link TL-SG1016DE Switch
- Reolink met 4tal cameras (POE)
- NAS
- Domotica
- Laadpaal
- ...
- WIFI via telenet modem: pc's, sonos speakers, printer, ...
Met de vorige router ging op zich alles vrij goed, maar die maakte zo'n herrie dat ik keek voor een oplossing, waarbij ik zag dat de FAST modem fan-less was en dus muisstil (wat ook klopt). Want de modem staat in de bureau.
Dien ik een technieker over de vloer te laten komen? Er is tijdens renovatie ook gewerkt aan de telenet aansluiting (dat zwarte bakje verplaatst en coax ingekort door niet Telenet techniekers, maar door elektricien), maar met de witte kubus modem werkte alles ok, dus dacht niet dat er daar issues aan zouden zijn...
Alvast dank voor jullie inzicht!