Beantwoorden
Vinoch
Professional Weetjeslezer
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Internet op smartphone plots veel trager via powerline

Hallo,

Gisteren nacht merkten ik plots dat mijn internet behoorlijk traag begon te doen.
Toen ik een speedtest deed zag ik dat ik nog maar 2Mb tot 12Mb download speed had (laten we zeggen 1MB) in plaats van 64Mb (8MB). Ik heb geen problemen op mijn smartphone.
Ik zit niet over mijn internet limiet.
Ik maak gebruik van een powerline en heb deze al eens verstoken in een ander stopcontact.
ook heb ik al eens beide stekkers uitgetrokken en de modem opnieuw opgestart.

waar zit het probleem en hoe kan ik dit terug in orde brengen?
Alvast bedankt

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet op smartphone plots veel trager via powerline

@Vinoch  heb je de twee powerlines ook al eens gereset ? dat kan ook wel eens helpen als je internet trager wordt. Heb je ook al eens een snelheid test gedaan aan de modem om te zien of er daar toch niet ergens een probleem is. 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/powerline-adapters-communiceren-niet-meer-met-elkaar/


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Internet op smartphone plots veel trager via powerline

@Vinoch 

Kan je uw computer eens verbinden met een utp kabel. Is er dan nog een probleem?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vinoch
Professional Weetjeslezer
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Internet op smartphone plots veel trager via powerline

Misschien had ik moeten vermelden dat ik geen WiFi gebruik maar een UTP kabel.
Dus de situatie blijft hetzelfde.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet op smartphone plots veel trager via powerline

@Vinoch  maar je kan de UTP altijd eens rechtstreeks aan de modem verbinden en dan eens testen welke snelheid je hebt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vinoch
Professional Weetjeslezer
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Internet op smartphone plots veel trager via powerline

Ik gebruik niet de powerlines van telenet omdat ik er al had voor ik bij telenet was aangesloten.
Mijn powerlines beschikken niet over een reset knop maar ik veronderstel dat dat gewoon een gemakkelijkere manier is dan het uit en terug insteken, wat ik aan beide kanten al geprobeerd heb.
Als het probleem niet verholpen kan worden zal het misschien aan de ouderdom van mijn powerlines liggen. (wel branden alle lampjes nog normaal)

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet op smartphone plots veel trager via powerline

@Vinoch  moest het aan je powerlines liggen en je wil er andere je kan bij Telenet center nieuwe gaan halen. Eerste set is gratis voor als je ze nog niet hebt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Internet op smartphone plots veel trager via powerline

@Vinoch 

Probeer eens zoals @patrick37 voorstelt, die powerlines ertussenuit te halen. Liefst een lange(re) kabel.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vinoch
Professional Weetjeslezer
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Internet op smartphone plots veel trager via powerline

Oke dus na een hele verhuis van mijn tower heb ik hem eindelijk rechtstreeks aan de modem kunnen hangen. ineens toonde mijn speedtest 222mb (27MB)/sec download speed. Toch maar eens een bezoekje gaan brengen aan een Telenet punt voor dat setje powerlines 😂

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Internet op smartphone plots veel trager via powerline

@Vinoch 

Als je nog geen powerlines van Telenet huurt kan je een eerste set gratis krijgen ( gratis huren).

Je moet uw wifi testen met de Telenet app. Als uw wifi te zwak is (dus altijd) krijg je de kans deze set te bestellen. Alleen de bezorgkosten moet je dan betalen (5 euro)


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet op smartphone plots veel trager via powerline

@Vinoch 

 

En het bestellen gaat via de app. Rechtstreeks in een centre bestellen gaat niet lukken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes