Beantwoorden
Misteru4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internetsnelheid via powerline met ONEup maar 100 Mbps

Ik gebruik een powerline adapter om mijn desktop PC boven een betere verbinding te geven, de modem staat beneden. (Dit is een nieuwe modem die ik bij het overstappen naar OneUp ontvangen heb)

Met OneUp krijg ik momenteel 550 mbps via wifi vlakbij de modem. Maar op mijn desktop die bedraad verbonden is met de powerline krijg ik slechts 100 mbps. De wifi boven is dan nog slechter, slechts rond 70 mbps, ik snap dat ik de gigabit misschien niet kan halen, maar ik verwachtte toch minstens 200 mbps bedraad..

 

Is er een manier om de snelheid hiervan te verbeteren? Of is dit gewoon een limitatie van de powerline, althans heb ik wel gelezen dat de powerline gigabit snelheden kan halen...

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
Ex-Netweter
 

Internetsnelheid via powerline met ONEup maar 100 Mbps

@Misteru4 

Vermits het signaal over je elektriciteitsinstallatie verstuurd wordt is deze elektriciteitsinstallatie de grootste factor die de snelheid bepaald. Hoe oud is je elektriciteitsinstallatie? Is het mono-fase of 3-fase? Bij 3-fase, zitten de beide powerlines op dezelfde fase? De powerlines rechtstreeks in het stopcontact? Dus geen gebruik maken van (verleng)contactdozen...

Als de dataoverdracht na optimale plaatsing nog altijd niet naar wens is, kan het zijn dat een nabijgelegen elektronisch apparaat storing veroorzaakt. Vaak zijn schakelende voedingen in apparaten, dimmers in lampen of opladers de oorzaak van de storing.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetsnelheid via powerline met ONEup maar 100 Mbps

@Misteru4 

 

Welk type powerline is het?

 

Bij powerlines is de kwaliteit van het e-netwerk ook heel belangrijk.

 

EN tenslotte, het zou ook kunnen dat uw PC slechts een 100mbit LAN kaart aan boord heeft.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Misteru4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internetsnelheid via powerline met ONEup maar 100 Mbps

@Ex-Netweter @StefaanH 

 

Het is een mono-fasig netwerk, het zou wel goed kunnen dat mijn electriciteitsnetwerk verouderd is.

De netwerkkaart in mijn PC bied ondersteuning tot 1000 mbit, dus dit is geen probleem.

De powerline adapter zit rechtstreeks in het stopcontact, maar er is wel een verlengdoos die ik door de powerline aangesloten heb waarmee mijn PC en schermen verbonden zijn. Als ik de powerline verplaats naar een ander stopcontact waar niks aangesloten zit, zou dit dan de snelheid kunnen verbeteren?

De powerline model die ik heb is: PG-9072LG-TN

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internetsnelheid via powerline met ONEup maar 100 Mbps


@Misteru4  schreef:

Als ik de powerline verplaats naar een ander stopcontact waar niks aangesloten zit, zou dit dan de snelheid kunnen verbeteren?


Proberen hé! Anders zal je er nooit achter komen! Zoiets noemt men "Trial and error".

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetsnelheid via powerline met ONEup maar 100 Mbps

@Misteru4  

Is je Powerline aangesloten op een verdeel stekker ? 

Zo ja dan plaats deze eens in een vast stopcontact en kijk daarna nog eens naar je speedtest. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Misteru4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internetsnelheid via powerline met ONEup maar 100 Mbps

@patrick37 

Neen, de powerline zit aangesloten op een vast stopcontact.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetsnelheid via powerline met ONEup maar 100 Mbps

@Misteru4 

Je hebt minstens twee powerlines. Alles geldt voor beiden. Zijn ze effectief geaard. Soms zie je een stopcontact met aarding, maar als je ze open doet ontbreekt de aarding (is eigenlijk verboden). Bij oude installaties gebeurt het soms dat er twee aardingen zijn die niet aan elkaar gekoppeld zijn.

Er is ook het probleem van de afstand. Beide powerlines kunnen fysisch kort bij elkaar liggen, maar omdat ze op een andere leiding liggen is de werkelijke afstand van powerline tot schakelkast en dit voor beide. 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internetsnelheid via powerline met ONEup maar 100 Mbps

@Misteru4 

1. Is je utp kabel van je powerline tot je pc minstens een CAT5E kabel? Als je bijvoorbeeld een CAT5 kabel gebruikt, zal je max snelheid op 100mbps zitten.

2. Als je boven uw snelheid aan het meten bent, heb je dan volledig bereik? Het kan zijn dat je op een verder gelegen wifipunt aangesloten bent, zodat de snelheid ook verminderd zal worden.

3. Probeer eens een ander stopcontact ,soms helpt dit wel.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes