Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Is WPA/WPA2 PSK veilig?

Mag ik iets vragen aan jullie is wpa/wpa2 psk veilig?
grtjs david baudewijns
0 Likes
6 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Is WPA/WPA2 PSK veilig?

Ik weet niet of dit zo eenvoudig te beantwoorden is, en bestaat eigenlijk uit twee delen.:

 

Kun je een wifi-netwerk welke beveiligd is met WPA2PSK hacken? In theorie: ja.

De eerste versie van beveiliging voor wifi was wep. Die bleek heel makkelijk te kraken te zijn (met de juiste software binnen enkele seconden).

WPA2PSK is veel minder makkelijk te kraken, maar volgens informatie op het web niet geheel onmogelijk. De kans dat je home wifi netwerk gehackt wordt is denk ik niet zo erg groot.

 

Je PC verkeer is echter niet veilig op een wpa2psk beveiligd wifi-net wanneer dit net door meerdere mensen gebruikt wordt ('publiek'). Weten andere mensen de PSK-code, bijvoorbeeld omdat jullie deze van hetzelfde hotel, restaurant enz. gebruiken, dan is het mogelijk mee te kijken met jouw wifi-verkeer. Daarom is het aan te raden op publieke wifi netwerken gebruik te maken van encryptie, via bijvoorbeeld VPN.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Is WPA/WPA2 PSK veilig?

misschien een link naar uw antwoord 🙂 https://techpulse.be/tips/220983/kies-de-juiste-beveiligingsmodus-voor-je-router/


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Is WPA/WPA2 PSK veilig?


@Arnie  schreef:

 

De eerste versie van beveiliging voor wifi was wep. Die bleek heel makkelijk te kraken te zijn (met de juiste software binnen enkele seconden).


Nu misschien wel, maar ik herinner me nog heel goed dat het in het begin toch 10 minuten duurde. Dan had je filmpjes met "How to crack WEP in 10 minutes". Later werd dat 1 minuut en nu wellicht enkele seconden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Is WPA/WPA2 PSK veilig?

WPA/WPA2PSK is wel heelgoed beveiligt om , dat onze privé thuis netwerk is van telenet wi-fi en, dat ook onze telenet-wifree ook heegoed beveiligt is tegen het kwaat op het net grtjs david baudewijns

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Is WPA/WPA2 PSK veilig?

Als je wachtwoord maar lang genoeg is, is het vandaag nog veilig.Lang genoeg is meer dan 8 tekens. Hoe langer het wachtwoord is hoe langer het gemiddeld duurt om te kraken.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Is WPA/WPA2 PSK veilig?


@Ex-Netweter  schreef:

WPA/WPA2PSK is wel heelgoed beveiligt om , dat onze privé thuis netwerk is van telenet wi-fi en, dat ook onze telenet-wifree ook heegoed beveiligt is tegen het kwaat op het net grtjs david baudewijns

 

 


Waarom start je dan zelf dit topic met de vraag of het velig is?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.