Beantwoorden
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Is WPS ingeschakeld op mijn Telenet modem

Hello,
Ik wil mjn HP ENVY 6010e all-in-one printer installeren met een Wi-Fi verbinding.
De naam van de Telenet modem is Wireless modem 3.0 (Docsis)
Type netwerk : toegangspunt
Wi-Fi frequentie 2,4 GHz en 5 GHz Wi-Fi standaard 802.11bgn
Volgens de beschrijving van Telenet kunt u Wi-Fi Protected Set-up instellen door op de WPS-knop te drukken van de router, om een verbinding te maken met uw modem zonder een wachtwoord te gebruiken.
Met WPS kunt u eenvoudig de instellingen SSID, type beveiliging, sleutels of codes...van de Telenet Wireless modem overbrengen naar de laptop of computer.
Door op Start WPS synchronisatie te klikken, kunt u de WPS activeren zonder op de WPS-knop van uw draadloze modem te drukken.
Draadloos beveiligingsprotocol WPA2 PSK
______________________________________________________________________________
Nu vraag ik me af of deze WPS-knop door de Telenet technieker is ingedrukt of niet is ingedrukt om deze beveiliging in te stellen?


Om de nieuwe HP ENVY 6010e printer te installeren wordt er na het openen van de HP Smart App op de laptop gevraagd om het wachtwoord of wireless key in te vullen om een verbinding te kunnen maken met de Wi-Fi .
Er staat ook een tweede keuze dat je op "DOORGAAN" kunt klikken zodat de verbinding automatisch gebeurt.
Ik klikte op "DOORGAAN" en de verbinding verliep succesvol.


Maar nu weet ik niet zeker als je op "DOORGAAN" klikt en dus automatisch een verbinding maakt, of dit dan betekent dat de WPS instellingen zijn ingesteld door op de WPS -knop op de router van de modem te drukken.


Dus dat de WPS-knop door de Telenet technieker op de router van de Telenet modem is ingedrukt.
Is dat een standaard gebruik dat bij het plaatsen van een Telenet modem wordt toegepast?
Graag uw advies hierover.
Dank bij voorbaat.
grtz,
gigi

0 Likes
5 reacties
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Is WPS ingeschakeld op mijn Telenet modem

Hello,

Ik heb een Telenet modem 3.0 (Docsis).

Ik weet niet of de WPS is ingesteld of niet?

Als ik de modem met de ingebouwde router bekijk zie ik naast de stroomkabel de knop van de zwarte knop van de WPS staan.

Deze is niet ingedrukt volgens mij, want dan zou hij dieper moeten zitten en er maar een kleine helft uitsteken uit de router.

Betekent dit dat de WPS niet is ingeschakeld?

Of wordt deze WPS knop door de Telenet technieker altijd ingedrukt?

grtz,

gigi

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Is WPS ingeschakeld op mijn Telenet modem

@gigi 

De WPS knop is geen aan/uit knop van de WPS.

Deze knop diende vroeger om makkelijk met een toestel een verbinding te maken met de Wifi zonder het Wifi paswoord te moeten gebruiken.

Om misbruik te voorkomen staat dit nu standaard af op de HGW (modem/router).

Je kan het wel in "Mijn Telenet" terug aanzetten.

 

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Is WPS ingeschakeld op mijn Telenet modem

@gigi 

 

Gelieve niet dubbel te posten aub!

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Is WPS ingeschakeld op mijn Telenet modem

Ter info. Je kan het slechts tijdelijk opnieuw inschakelen, na enkele minuten schakelen ze het automatisch weer uit. Zie Hoe mijn draadloos internet instellen?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Is WPS ingeschakeld op mijn Telenet modem

Hello Santa,

Thanks voor het snelle antwoord.

Dus volgens uw antwoord is de Telenet modem beveiligd met een wachtwoord.(veiligheidssleutel) en geen WPS .

Als ik de HP Smart App open en als ik daarin op "DOORGAAN" klik, dan zoekt hij het wachtwoord en niet de WPS instellingen.

Dat wilde ik weten.

Als ik de HP ENVY 6010e  all-in-one printer aansluit in mijn living waar ook de Telenet modem is geplaatst, krijg ik onmiddellijk een goede verbinding als ik op "DOORGAAN" klik in de HP  Smart App.

Ik wil nu deze HP ENVY 6010e all-in-one printer installeren op de slaapkamer van mijn kleinzoon op de bovenverdieping .

Als ik deze zelfde HP ENVY 6010e  all-in-one printer wil aansluiten bij mijn kleinzoon  op zijn slaapkamer op de bovenverdieping op een Proximus modem die beneden in de bergplaats staat, kan ik geen verbinding tot stand brengen met het wachtwoord als ik op "DOORGAAN" klik om een Wi-Fi verbinding te creëren.

De wi-fi met de computer op de slaapkamer van de bovenverdieping  werkt uitstekend. 

Komt het niet kunnen verbinden met de Wi-Fi  door de grote afstand tussen zijn boven slaapkamer en de bergplaats beneden waar de Proximus modem is opgesteld?

Zijn wachtwoord staat op zijn computer aangeduid bij de "Netwerkbeveiligingssleutel " en is dus correct.

Denkt u ook dat Proximus de WPS beveiliging heeft uitgeschakeld op de modem bij mijn kleinzoon?

Want als dit zo is, dan is de oorzaak dat de Wi-Fi verbinding niet kan tot staan komen door de grote afstand tussen de printer en de Proximus modem. 

Ik zal ook eens telefoneren naar Proximus om te vragen of de WPS op hun modem staat ingeschakeld of niet.

grtz,

gigi 

 

 

 

0 Likes