24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Goedemorgen,
Gisteren 05/11 is bij ons in Kapellen 6 a 7 keer uitgevallen, vandaag 06/11 weer uitgevallen.
Kan iemand van Telenet even bevestigen wat er juist aan de hand is? Een maand of 2 geleden was het ook al regelmatig uitgevallen.
Is er een compensatie mogelijk?
De Telenet app geeft aand dat er storingen zijn in mijn buurt.
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor dat soort zaken moet je contact opnemen met de Klantendienst. Contact (Telenet.be)
Via De Netweters wordt er slechts in uitzonderlijke gevallen ondersteuning geboden door Telenet zelf.
Ook wat compensatie betreft, dat kan enkel via de Klantendienst. Zie dit bericht van Suzy voor meer info.
Zoals @WG94 aanhaalt contacteer je hiervoor best de klantendienst, @Highlander! 😊
Dit zijn hoogstwaarschijnlijk storingen op de coaxkabel in je buurt. Als coaxkabels niet in de grond maar in de lucht aan verlichtingspalen of gevels hangen zijn die blootgesteld aan allerlei externe risico's. Een storm zoals vorige donderdag kan bijvoorbeeld kabels aan verlichtingspalen doen wiebelen waardoor connectoren loskomen of coaxkabels zelfs helemaal afgerukt worden.
In Herzele is dit bijvoorbeeld gebeurd: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231105_94672596
Een (nieuwe) 4G- of 5G-antenne in de 700 MHz-band kan ook "instralen" op slecht afgeschermde coaxkabels die in de lucht hangen. Een beschadiging aan een connector of coaxkabel is voldoende om een storing in hetzelfde frequentiespectrum op de coaxkabel te veroorzaken.
Vochtinsijpeling in een beschadigde coaxkabel die in de regen hangt veroorzaakt ook storingen.
Ik weet niet of de Telenet-klantendienst jou de exacte oorzaak zal meedelen.
Op dit forum is het gissen. Om bovenstaande risico's uit te sluiten is het natuurlijk veel beter dat telecomkabels steeds in de grond gestoken worden.
Een compensatie is steeds mogelijk op individuele vraag en is maximaal het abonnementsgeld dat je betaalde voor een verstoorde dienst.
Geen idee maar de Telenet app zegt telkens dat er algemene storingen zijn in mijn buurt. En dat ik niets hoef te doen.
dank
Dank voor uw antwoord maar de app zegt zelf dat er storingen zijn in mijn buurt.
Bij mij zelfde probleem. (ook de tweede keer op korte tijd.)
Heel de zondag 5/11 tot maandag 6/11 tot 11:30u
Alles weg INTERNET, TV en VASTE TELEFOON
Blijkbaar *+/- 500 klanten getroffen (vlgs gebuur = bron Telenet klantendienst )
Ga nu wel compensatie vragen bij de Klantendienst (hopelijk verhogen ze binnenkort hun tarieven niet!)