Is WPS ingeschakeld op mijn Telenet modem
Hello,
Ik wil mjn HP ENVY 6010e all-in-one printer installeren met een Wi-Fi verbinding.
De naam van de Telenet modem is Wireless modem 3.0 (Docsis)
Type netwerk : toegangspunt
Wi-Fi frequentie 2,4 GHz en 5 GHz Wi-Fi standaard 802.11bgn
Volgens de beschrijving van Telenet kunt u Wi-Fi Protected Set-up instellen door op de WPS-knop te drukken van de router, om een verbinding te maken met uw modem zonder een wachtwoord te gebruiken.
Met WPS kunt u eenvoudig de instellingen SSID, type beveiliging, sleutels of codes...van de Telenet Wireless modem overbrengen naar de laptop of computer.
Door op Start WPS synchronisatie te klikken, kunt u de WPS activeren zonder op de WPS-knop van uw draadloze modem te drukken.
Draadloos beveiligingsprotocol WPA2 PSK
Om de nieuwe HP ENVY 6010e printer te installeren wordt er na het openen van de HP Smart App op de laptop gevraagd om het wachtwoord of wireless key in te vullen om een verbinding te kunnen maken met de Wi-Fi .
Er staat ook een tweede keuze dat je op "DOORGAAN" kunt klikken zodat de verbinding automatisch gebeurt.
Ik klikte op "DOORGAAN" en de verbinding verliep succesvol.
Maar nu weet ik niet zeker als je op "DOORGAAN" klikt en dus automatisch een verbinding maakt, of dit dan betekent dat de WPS instellingen zijn ingesteld door op de WPS -knop op de router van de modem te drukken.
Dus dat de WPS-knop door de Telenet technieker op de router van de Telenet modem is ingedrukt.
Is dat een standaard gebruik dat bij het plaatsen van een Telenet modem wordt toegepast?
Graag uw advies hierover.
Dank bij voorbaat.
grtz,
gigi
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
instellingen
-
modem