Beantwoorden
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 132
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Kan Powerline nog gebruikt worden op modem met wifi?

De wifi in mijn modem is het aan het begeven en Telenet stelt voor om die om te ruilen voor het nieuwste model, met wifi. Momenteel gebruik ik powerlines. Dat die niet meer werken voor een draadloos signaal is me duidelijk, maar gaan die nog wel met een bekabelde aansluiting? Dus powerlines in de modem, die powerline in het stopcontact, aan de andere kant een powerline met een kabel in de apple tv?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Nieuwe modem en powerlines

3 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan Powerline nog gebruikt worden op modem met wifi?

@Dirk_H De gewone powerlines zoals van het merk Devolo gaan gewoon werken, alleen de boosters van Telenet (repeaters) zullen niet meer werken omdat dit op een andere manier werkt (herhalen van het signaal)en dus niet compatibel met de nieuwe modem/router van Telenet. 

Persoonlijk ben ik eerder voorstander van een e-router waar je dan je eigen router op hangt. 

Zo heb je alles in eigen beheer en kan je aanpassingen doen wat je wil.

Hier kan je dan ook kiezen voor een mesh setup zodat je overal goede wifi kan hebben.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Kan Powerline nog gebruikt worden op modem met wifi?

Niet zeker of ik de vraag goed begrijp.

De modem wifi is het aan het begeven, maar je vraagt of de powerline wired kan werken ?

Je kan de powerline stuff gewoon blijven gebruiken, ook met nieuwe modem.  Ideale omstandigheden met nieuwe modem is wifi pods, omdat ook de nieuwe modem Plume on board heeft, maar is geen vereiste natuurlijk. Wel opletten: de nieuwe modem = wifi6, de powerlines zijn wifi5, dus kan impact hebben, alles hangt af van wat/hoe het gebruikt wordt natuurlijk.  Als de Powerline enkel wired gebruikt wordt, is het ook mogelijk de wifi ervan uit te schakelen natuurlijk.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan Powerline nog gebruikt worden op modem met wifi?


@kristofDW  schreef:

@...alleen de boosters van Telenet (repeaters) zullen niet meer werken omdat dit op een andere manier werkt (herhalen van het signaal)en dus niet compatibel met de nieuwe modem/router van Telenet. 


Voor zover ik weet zijn de boosters van Telenet beperkt tot powerlines of een Access Point. Ik heb geen weet van repeaters die Telenet aanbied of aangeboden heeft. Kan je dat verduidelijken?

Op deze pagina van Telenet over de   F@ST3896LG-TN staat:

janne_man_0-1704881165579.png