Beantwoorden
BV0
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan TP Link niet herconfigureren na optimaliseren wifi

Ik heb vandaag een nieuwe modem van Telenet ontvangen en succesvol geïnstalleerd. Boven heb ik nog een TP Link router die als acces point wordt gebruikt omdat de dekking van Telenet modem niet toereikend is vanuit de garage tot boven. Na een Wifi optimalisatie door te voeren op de Telenet app detecteerde die meerdere SSIDs, met voorstel hiervoor één netwerknaam in te stellen wat ik een goed idee vond. De SSID van de TP Link router boven echter bleef initiële naam behouden. Na het willen herconfigureren hiervan geraakte ik na de wifi optimalisatie via de Telenet App niet meer op de tplinklogin.net configuratiepagina (refused to connect). Idem via IP adres. Na reset van de router en stroomverbreking lukt het na inloggen met default log-in en paswoord, maar na een aantal seconden verbreekt de verbinding alsnog (te snel om iets te kunnen aanpassen). Weet iemand raad? Nu is het probleem dat het TP Link netwerk nu een open netwerk is, en dus voor iedereen toegankelijk!

0 Likes
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan TP Link niet herconfigureren na optimaliseren wifi

@BV0  heb je misschien een mogelijkheid alles een te resetten. Dan stap voor stap alles opnieuw te configureren en dan je router in te stellen als AP. Misschien kan je het zo ook door in te loggen je router als nog in te stellen als AP.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan TP Link niet herconfigureren na optimaliseren wifi

@BV0 

 

Hoe probeer jij contact te maken met de TP-Link? Bekabeld of WiFi?

 

Tussen haakjes, via "mijn telenet" een toestel dat niet van telenet is configureren (of optimaliseren) dat gaat niet lukken hoor. Dat moet je zelf doen vanuit uw eigen netwerk.

 

Dat is trouwens een manier om uw TP-Link opnieuw aan de praat te krijgen. Haal hem uit uw netwerk. Sluit hem bekabeld aan op een PC of laptop die ook uit het netwerk is gehaald. Log nu via IP in op  de TP-Link en herconfigureer hem. Geef die WiFi een ander SSID dan dat van uw HGW. Twee systemen mixen met hetzelfde SSID is geen goed idee. Met toestellen van Telenet die beheerd worden via "mijn telenet" kun je dat wel doen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BV0
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan TP Link niet herconfigureren na optimaliseren wifi

Al meerdere keren geprobeerd, zonder succes helaas.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan TP Link niet herconfigureren na optimaliseren wifi

@BV0  wat heb je meerdere keren gedaan? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BV0
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan TP Link niet herconfigureren na optimaliseren wifi

@StefaanH , heb beide (via Wifi én bekabeld) al geprobeerd, allebei zonder succes. 
Als ik naar configuratiescherm probeer te gaan krijg ik steeds 'refused to connect'.

Als ik echter naar http://tplinkwifi.net/ ga krijg ik volgende melding, terwijl ik wel degelijk met de router verbonden ben (default gateway : 192.168.1.1)

"It looks like you aren't connected to your TP-Link network.
To access tplinkwifi.net, your device must be connected to TP-Link Router’s network. Please check your network connection and try again."

Begrijp er echt niets van.

0 Likes
BV0
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan TP Link niet herconfigureren na optimaliseren wifi

@patrick37 , al meerdere keren gereset (zo'n 10x) met Telenet kabel ingeplugd, zonder Telenet kabel ingeplugd, met batterij uitgetrokken, met pc herstart, maar ik geraak niet opnieuw op de configuratiepagina van tplinkglogin.net = refused to connect sinds ik via de Telenet App geprobeerd heb er één netwerk van te maken. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan TP Link niet herconfigureren na optimaliseren wifi

@BV0  kan het zijn dat je je IP adres hebt aangepast ook voor in te loggen ? want dan zal je met je nieuwe IP adres moeten inloggen. Je kan eens zien dat je de TP -Link kan resetten en dat deze terug gaat naar zijn oorspronkelijke IP adres om in te loggen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan TP Link niet herconfigureren na optimaliseren wifi

@BV0 

 

Heb je al eens gedaan wat ik voorstelde? De beide toestellen (een pc/laptop en de TP-Link) uit netwerk halen en rechtstreeks met elkaar verbinden. Natuurlijk kun je dan niet op internet, maar dat is ook niet de bedoeling. Je moet op de configuratie van het toestel geraken.

 

Doe eerst een reset to factory defaults. Vervolgens  connecteer je via uw PC of laptop met het standaard/default IP adres van de TP-Link. Nu zou je moeten de inlogpagina van het toestel te zien krijgen en met de default gegevens kunnen inloggen.

 

Kun je daar eens het resultaat van geven?

 

EDIT: het zou kunnen dat je daarvoor tijdelijk het IP adres van uw PC/laptop  moet wijzigen naar iets compatibel met het default adres van de TP-Link. Die twee moeten namelijk in hetzelfde subnet zitten om te kunnen verbinden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan TP Link niet herconfigureren na optimaliseren wifi

@BV0

 

Gebruik ipv http://tplinkwifi.net/ https://192.168.1.1

 

Ik heb zelf ook een TP-Link en beide adressen zouden moeten werken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BV0
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan TP Link niet herconfigureren na optimaliseren wifi

@StefaanH , pc rechtstreeks met TP Link verbinden heb ik idd. al geprobeerd, zonder succes (connection refused). Veranderen IP adres moet ik nog even proberen, maar niet zeker of dit lukt vanop mijn bedrijfs pc (geen admin rechten). Zou eens kunnen proberen van mijn privé pc, maar die heeft dan weer geen ethernet aansluiting...

0 Likes
BV0
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan TP Link niet herconfigureren na optimaliseren wifi

Hi @sb , met dit IP of tplinklogin.net probeerde ik initeel, maar net daar krijg ik steeds de refused to connect foutmelding. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan TP Link niet herconfigureren na optimaliseren wifi

@BV0  als je een firewall hebt of een antivirus scanner kan je deze eens ff uitzetten. Soms kan dat je verbinding tegenhouden om in te loggen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BV0
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan TP Link niet herconfigureren na optimaliseren wifi

@patrick37 , ook geprobeerd met mijn telefoon naar het IP adres te gaan (dus zonder virusscanner); ook daar de foutmelding refused to connect

0 Likes