Beantwoorden
Lqrj
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Kan ineens geen verbinding maken met eigen netwerk

Heb sinds kort het probleem dat alles super traag gaat, mijn laptop, gsm, twee tablets en digicorder. Nu heb ik met de instellingen gezien dat ik niks kan aanpassen omdat deze steeds zegt dat ik eerst aangemeld moet zijn op mijn eigen netwerk? Maar dat ben ik? Heb homespot en wifree uitgeschakeld. Als ik de speed test deed zag ik ook dat hij elders een server zocht en bij mijn thuis zelf die van mijn gsm ipv de modem .. wat kan ik hieraan doen?heb niks aangepast gehad ofzo. Ik kan totaal niets meer.. mvg

0 Likes
12 reacties
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Kan ineens geen verbinding maken met eigen netwerk

je surft toch niet op je homespot op je gsm?

surf naar mijntelenet.be en kijk eerst even of je daar zichtbaar bent met je toestellen......

indien niet => ofwel zit er een router achter die eigen dhcp doet en conflict veroorzaakt ofwel ben je echt wel bezig op een ander telenet wifi (buren?)

Lqrj
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Kan ineens geen verbinding maken met eigen netwerk

Ik krijg steeds mijn eigen ip adres te zien van de gsm zelf maar niet van de router. Ik kan ook nergens aanmelden meer buiten met mijn gsm omdat daar ik toevallig mijn paswoord nog had onthouden. De rest weigert hij omdat ik niet op mijn thuis netwerk zit.dus de app yelo enz krijg ik niet geïnstalleerd. Ik  zit niet op home spot.. krijg wel werkelijk mijn eigen WiFi door maar blijkbaar niet via mijn modem dan zogezegd..ik weet niet wat ik fout doe

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Kan ineens geen verbinding maken met eigen netwerk

Verander via mijn.telenet.be uw SSID en eventueel uw wachtwoord.

Geef het een naam waarvan je zeker bent dat het die van u is.

 

Probeer dan te verbinden naar de ingestelde SSID.

Zo ben je tenminste al zeker dat je wel degelijk op uw eigen netwerk zit.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Lqrj
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Kan ineens geen verbinding maken met eigen netwerk

Heb al je tips gevolgd en hoopte dat het eindelijk was opgelost maar helaas. Heb idd alles kunnen veranderen maar ik zit nog steeds op de server van mijn gsm. De modem herkent mijn persoonlijke pagina niet,ook niet als ik hem herlaad,uittrek enz. Mijn speed test geeft de download amper 2.6 aan.. gaat allemaal verschrikkelijk traag. Toch bedankt voor je tip , mvg

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Kan ineens geen verbinding maken met eigen netwerk


@Lqrjschreef:

Heb al je tips gevolgd en hoopte dat het eindelijk was opgelost maar helaas. Heb idd alles kunnen veranderen maar ik zit nog steeds op de server van mijn gsm. De modem herkent mijn persoonlijke pagina niet,ook niet als ik hem herlaad,uittrek enz. Mijn speed test geeft de download amper 2.6 aan.. gaat allemaal verschrikkelijk traag. Toch bedankt voor je tip , mvg


Wat bedoel je juist met de server van mijn gsm en mijn modem herkent mijn persoonlijke pagina niet?

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Lqrj
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Kan ineens geen verbinding maken met eigen netwerk

Screenshot_20180322-194733.png

 

Maar als ik dan toch de speed test doe ,zie ik niet het ip adres van mijn modem of router maar die komt wel overeen met die van mijn gsm..

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan ineens geen verbinding maken met eigen netwerk

@Lqrj

 

De screenshot die je post lijkt me toch duidelijk: je smartphone is verbonden met een Homespot (of TelenetWiFree). Kijk de WiFi van je smartphone eens na. Dat kan makkelijk met de app WiFiAnalyzer (maar ook net zo goed via de instellingen van de smartphone).

 

Ik begrijp verder niet goed wat je bedoelt met het IP adres van modem of router; het is ofwel een modem-only, ofwel een modem/router - ook wel HGW genoemd - van Telenet, ofwel een (eigen) router. Over welk IP adres gaat het hier juist? Als je smartphone bijvoorbeeld verbonden is met de WiFi van je HGW, dan kan je dat nakijken door naar http://watismijnip.be/ te gaan. Alle toestellen die via je HGW verbonden zijn (draadloos of bekabeld) gaan dat IP adres tonen via die website.

 

Edit: Als je Homespot of TelenetWiFree uitschakelt op je HGW, dan heb je normaal gezien geen recht meer Homespot/TelenetWiFree. Dus als je elders nog gebruik wil maken van die dingen, dan schakel je dat best terug in.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Lqrj
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Kan ineens geen verbinding maken met eigen netwerk

20180324_122237.png

 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan ineens geen verbinding maken met eigen netwerk

@Lqrj, is het ondertussen nog gelukt met je draadloze netwerken thuis? Werken je laptop, tablets en smartphone terug zoals het hoort? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Lqrj
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Kan ineens geen verbinding maken met eigen netwerk

Hey, nee,Telenet is hier geweest,nieuwe modem gekregen en infrax is hier geweest. Voorlopig nog steeds op een homespot verbonden en vinden de oorzaak niet terwijl wel mijn modem verbinding maakt. Ze gingen nog eens terug komen beiden. Merci om het te vragen.groetjes

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan ineens geen verbinding maken met eigen netwerk

Wat een vreemde situatie! Je hebt toch ook niet per ongeluk ingesteld dat je gsm zelf een hotspot (mobiel internet) signaal uit stuurt? Wordt soms gegaan zodat andere toestellen kunnen connecteren bij gebrek aan WiFi signalen in de buurt. 

 

Goed dat ze nog eens terugkomen om je probleem op te lossen. Zodra de oorzaak gevonden is, mag je het zeker delen met ons. Wij zijn alvast benieuwd! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Kan ineens geen verbinding maken met eigen netwerk

Ik krijg hetzelfde scherm te zien op mijn laptop die met een netwerk kabel verbonden is, bizar .

0 Likes