Beantwoorden
ErwinK
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Kan je interne wifi-pod van F@ST3896LG-TN uitschakelen?

Kan je in de nieuwe Modem (met één interne WiFi pod) de WiFi pod uitschakelen en in zijn geheel ook het volledige draadloze signaal zoals in de vorige (witte toren) ?

Dit als ik mijn eigen Mesh Systeem zou willen aansluiten (en toch die 2 Gb poort op de modem zou hebben voor de toekomst).

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Interne WiFi POD uitschakelen

0 Likes
8 reacties
Ex-Netweter
 

Kan je interne wifi-pod van F@ST3896LG-TN uitschakelen?

Bij de algemene instellingen van de modem kan je het draadloos signaal steeds volledig uitschakelen: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/je-wifi/hoe-mijn-draadloos-internet-i...

Opgelet, als je geen aparte Wifi 360° Pods neemt aan 3 euro/maand huur, dan kost het omwisselen naar de nieuwe modem 50 euro. (En de modem blijft dan nog steeds eigendom van Telenet.)

0 Likes
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 90
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Kan je interne wifi-pod van F@ST3896LG-TN uitschakelen?

Ik vrees van niet @ErwinK, maar ik kan fout zijn.
Ik heb eens rondgekeken in de opties (ook in de expertinstellingen), maar ik zie nergens waar je de wifi zou kunnen desactiveren...

0 Likes
ErwinK
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Kan je interne wifi-pod van F@ST3896LG-TN uitschakelen?

Oeps … Raf zegt van wel !? 🤔

0 Likes
ErwinK
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Kan je interne wifi-pod van F@ST3896LG-TN uitschakelen?

Oeps … William zegt van niet ?! 🤔

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan je interne wifi-pod van F@ST3896LG-TN uitschakelen?

Ik citeer de informatie die Telenet publiceert:


 Je kan het draadloos signaal, persoonlijke wifi en Wi-Free aan- of uitzetten. Wil je zelf een aantal instellingen aanpassen? Dat kan bij Modeminstellingen.

 


 

0 Likes
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 90
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Kan je interne wifi-pod van F@ST3896LG-TN uitschakelen?

@William_L zegt wat hij ziet 😀...

Bij mijn oude modem kon ik die settings inderdaad veranderen (zoals beschreven op die Telenetpagina), bij de nieuwe zie ik  die settings niet meer.

Nu ja, het kan ook aan de kinderziekten liggen van het "nieuw IT-systeem"..., maar ondertussen zou dat kind toch al lang moeten gevaccineerd zijn tegen al die problemen, het is bijna een tiener geworden ondertussen!😂

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Kan je interne wifi-pod van F@ST3896LG-TN uitschakelen?

Of je zegt dat de wifi van de toren niet goed werkt  (bereik na 1m al 70% minder tegenover het model daarvoor ondanks test met verschillende kanalen) en uitvalt . Je al verschillende keren een nieuwe hebt omgeruild (in mijn geval).

Of de nieuwe een optie zou zijn.  Dan zeggen de shops nogal vlug dat dit beter zou zijn met de nieuwe en vervangen ze de toren zonder enige kosten naar de nieuwe (en zonder dat je de pods neemt) 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan je interne wifi-pod van F@ST3896LG-TN uitschakelen?

@ErwinK ik heb dit deze ochtend nagevraagd bij de collega's die bezig zijn met 360° Wifi. Zij hebben me bevestigd dat je het draadloze signaal van de F@ST3896LG-TN modem effectief volledig kan uitschakelen. Wat dus betekent dat je erna aan de slag kan met eigen hardware om je wifi thuis in te richten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.