Beantwoorden
LordCoeCoe
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Krijg je een nieuwe modem wanneer je wifi pods besteld?

Ik heb momenteel de CV8560E modem. Krijg ik bij het bestellen een nieuwere modem?

0 Likes
16 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@LordCoeCoe  schreef:

Weet je eigenlijk toevallig wanneer de CH7465LG-TN modem en F@st modem uitkwamen? Ik neem aan dat F@st van 2023 is? 

CH7465LG-TN rond 2015 gok ik, maar daar ben ik niet zeker van.

F@ST3896LG-TN wordt sinds eind 2022 geplaatst, in soft-launch, bij een beperkt aantal klanten. In Q1 2023 werd deze algemeen beschikbaar, waarna "Telenet 360° Wifi" in maart 2023 gelanceerd werd. Info

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@WG94  schreef:
CH7465LG-TN rond 2015 gok ik, maar daar ben ik niet zeker van.

Goed gegokt, denk ik 🤗

De 24 * 8 CH7465LG HGW 3.0 en de 24*8 CH7465CE HGW 3.0 verschenen voor het eerst op de modem configuratie pagina:  https://mijn.telenet.be/mijntelenet/activation/activate.do rond juni 2015

Toen waren ze nog niet in omloop, ik denk dat het 2de helft 2016 zal geweest zijn...

@LordCoeCoe  schreef:

Ik heb een One abonnement. Ik neem aan dat ik een nieuwe modem ga krijgen.

Je zal geen pods krijgen als je niet de nieuwe modem hebt. Telenet levert alleen pods in combinatie met  F@ST-modem 

Het antwoord hierboven was toch duidelijk?

@BandR  schreef:

De CH7465 is inderdaad een "oudere" modem, geen idee van jaar van uitgifte, maar is best al wel wat jaren oud (+5jr zou ik zeggen)

Is nog steeds qua specs degelijk Docsis 3.0 modem, kan boven de 1 Gbps aanbieden, maar als ISP is het meer efficient Docsis 3.1 devices aan te bieden indien het hogere profielen zijn.  Denk niet dat Telenet deze aanbiedt in combo met pods.

Docsis 3.0 of 3.1 is hier niet relevant

Alleen de nieuwe F@AST-modem is "compatibele" met de pods, omdat deze al een pod als "basisstation" heeft ingebouwd

Zoals hierboven al duidelijk geschreven: Telenet levert alleen pods in combinatie met  F@ST-modem (uitz: business klanten)