24772
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Beste mede mensen
Als ik mijn netgear gs116e aan mijn modem/router hang krijgen alle toestellen die aangesloten zijn op de netgear maar een snelheid van nog geen 100 mbps n als ik ze op de router/modem insteek wel iemand een idee wat het probleem kan zijn
Mvg Chris
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Snelheid modem
Da's een Managed Switch. Heb je toevallig in bepaalde instellingen limieten per poort ingesteld? Of out-of-the-box aangesloten?
@Chris001 Het kan zijn dat bij jou de volgende functie aanstaat : Snelheidsbeperking voor betere toewijzing van bandbreedte. Hier zal je dan automatisch naar 100mbps terugvallen als je op automatische bandbreedte staat. Dit om de verdeling onder de andere poorten te doen.
ALs je dit afzet en de poorten op 1Gbps full duplex zet ipv automatisch, zal alles naar behoren werken op gigabit netwerk 🙂
Bij de vorige modem van Telenet deed hij dat niet
Bij de vorige modem van Telenet deed hij dat niet
beste nu ik de netgear ervan tussen heb gehaald blijft het probleem zich voor doen wat zouden de oorzaken eventueel kunnen zijn .?
mvg chris
De oorzaak kan een slechte kabel zijn, die de 1Gbps snelheid niet aan kan, en daarom op 100Mbps een verbinding maakt. Dat zou normaal dan echter enkel de apparatuur betreffen, aangesloten via die kabel. Anderee HGW poorten blijven dan wel gewoon snel.
Hoe ziet je netwerk er dan uit?
Heeft elk apparaat nu een eigen kabel naar de HGW (of WiFi) ? Hebben alle apparaten hetzelfde probleem?